Μία ελληνική startup με έδρα την Silicon Valley προσφέρει μία ολοκληρωμένη λύση στην ανάγκη χιλιάδων ιδιοκτητών, για διαχείριση των ακινήτων τους στις πλατφόρμες βραχυχρόνιας μίσθωσης. Η Keybee, με μότο «Be a Host, not a Hostage», μέσω της πλατφόρμας της συντονίζει υπηρεσίες όπως 24ώρη επικοινωνία με τους επισκέπτες επτά ημέρες την εβδομάδα, δυναμική τιμολόγηση, υποδοχή και καθαρισμό, επιτρέποντας στους ιδιοκτήτες να διατηρούν τους προσωπικούς τους λογαριασμούς, αλλά και να επιλέγουν μόνο τις υπηρεσίες που έχουν ανάγκη.
Με αυτό τον τρόπο, όπως επισημαίνουν οι συνιδρυτές Νάντια Μιχελιδάκη, CEO και ο Przemek Jeziorski, CTO της εταιρίας και καθηγητής στο Πανεπιστήμιο του Berkeley, η Keybee είναι η πιο ευέλικτη και ολοκληρωμένη λύση στη διαχείριση βραχυχρόνιων μισθώσεων, τόσο στην Ελλάδα όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο.
Το gig economy μοντέλο, η τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης και οι state of the art αλγόριθμοι επιτρέπουν στην Keybee να προσφέρει μία ευρεία γκάμα ποιοτικών υπηρεσιών στις πλέον ανταγωνιστικές τιμές, να μεγιστοποιεί τα εισοδήματα των πελατών της, αλλά και να προσφέρει εισόδημα σε πάνω από 300 επαγγελματίες και ιδιοκτήτες μικρών εταιρειών.
Πώς γεννήθηκε η ιδέα
Η ιδέα της Keybee γεννήθηκε το καλοκαίρι του 2015, όταν οι Νάντια Μιχελιδάκη και Przemek Jeziorski άφησαν το Σαν Φρανσίσκο για ένα τρίμηνο ταξίδι στην Ασία και Ευρώπη. Με δύο ακίνητα στην Airbnb, σύντομα άρχισαν να αντιμετωπίζουν δυσκολίες στη διαχείριση από απόσταση. Η σύνδεση με το ίντερνετ και το τηλέφωνο ήταν σποραδική, ο προγραμματισμός και επίβλεψη του καθαρισμού και η επίλυση θεμάτων συντήρησης έπαιρνε εβδομάδες. Αναζήτησαν λοιπόν βοήθεια στη διαχείριση των ακινήτων τους, και διαπίστωσαν προς έκπληξή τους, ότι δεν υπάρχει μια λύση που να τους ικανοποιεί. Έτσι, εκείνο το καλοκαίρι του 2015, αποφάσισαν να δώσουν μια λύση με γνώμονα τις ανάγκες του host
Η Keybee που σήμερα προσφέρει υπηρεσίες διαχείρισης Airbnb, Booking.com και Homeaway σε Αμερική και Ελλάδα, φιλοδοξεί να κάνει δυνατή την φιλοξενία σε κάθε σπίτι, όσο μακριά ή πολυάσχολος κι αν είναι ο ιδιοκτήτης. Από το 2016 μέχρι σήμερα η εταιρεία τριπλασιάζει κάθε χρόνο τον τζίρο της, μεγαλώνοντας οργανικά και χωρίς χρηματοδότηση, χάρη στους εκατοντάδες ιδιοκτήτες ακινήτων σε Αμερική και Ελλάδα που τους εμπιστεύονται την ακίνητη περιουσία τους.
Το 2019 η εταιρεία βραβεύτηκε για την καινοτόμο τεχνολογία της και την ποιότητα των υπηρεσιών της με το Technology Elite Award από το US Business News και το Best of Berkeley Award.
Οι προσφερόμενες υπηρεσίες είναι:
- Online διαχείριση, που περιλαμβάνει τη διαχείριση κρατήσεων, επικοινωνία με τους επισκέπτες, αλγόριθμο για τη μεγιστοποίηση εισοδήματος και συντονισμό έργων συντήρησης.
- Check-out, που περιλαμβάνει τον καθαρισμό, και πλύσιμο ιματισμού.
- Check-in, που περιλαμβάνει την υποδοχή των επισκεπτών και τον ανεφοδιασμό των ακινήτων.
- Δημιουργία καταχώρησης, σε Airbnb, Booking.com και Homeaway.
Τον περασμένο Ιούλιο η Keybee άνοιξε γραφεία στην Ελλάδα με την επωνυμία Hive δημιουργώντας 25 νέες θέσεις εργασίας. Μέσα στην επόμενη χρονιά οι θέσεις αναμένονται να διπλασιαστούν.
Διόρθωση της αγοράς βραχυχρόνιων μισθώσεων
Μιλώντας για τις προοπτικές των βραχυχρόνιων μισθώσεων σήμερα στην Ελλάδα η κα Μιχελιδάκη επισημαίνει ότι η αγορά κινείται διορθωτικά. Τα περασμένα χρόνια είδαμε μία ραγδαία αύξηση στην προσφορά ακινήτων προς βραχυχρόνια μίσθωση. Η υπερπροσφορά άσκησε πιέσεις στις τιμές με αποτέλεσμα κάποια ακίνητα να επιστρέφουν στη μακροχρόνια μίσθωση. Σε κάθε περίπτωση η βραχυχρόνια μίσθωση ήρθε για να μείνει καθώς είναι η καλύτερη - αν όχι η μόνη - λύση για ιδιοκτήτες που θέλουν να έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν τα ακίνητα τους, όπως εξοχικές κατοικίες ή κατοικίες Ελλήνων που διαμένουν στο εξωτερικό.
Η ανάπτυξη της βραχυχρόνιας μίσθωσης βοήθησε στην τόνωση της οικονομίας σε μία πολύ κρίσιμη περίοδο για την Ελλάδα. Έφερε στη χώρα μας δεκάδες χιλιάδες ταξιδιώτες που πιθανόν να μην είχαν έρθει διαφορετικά. Οι ταξιδιώτες που επιλέγουν το Airbnb αντί του ξενοδοχείου είναι άνθρωποι που ζουν την πόλη, κινούνται, ψωνίζουν, μαγειρεύουν, στηρίζοντας τις κατά τόπους οικονομίες. Παρά το άνοιγμα νέων ξενοδοχειακών μονάδων, η ζήτηση στη βραχυχρόνια μίσθωση συνεχίζει να αυξάνεται, καθώς προσφέρει διαφορετικά χαρακτηριστικά, όπως κουζίνα, ιδιωτική πισίνα, και δυνατότητα φιλοξενίας πολλών ατόμων.
Αναφορικά με την ποιότητα και το επίπεδο προσφερόμενων υπηρεσιών βραχυχρόνιων μισθώσεων στην χώρα μας και τις εντυπώσεις των ξένων επισκεπτών, αναφέρει ότι οι Έλληνες είναι φιλόξενοι και αυτό αποτυπώνεται στα σπίτια τους και στις θετικές αναφορές των τουριστών. Ωστόσο, όσο ο ανταγωνισμός αυξάνεται τόσο αυξάνονται και οι απαιτήσεις των επισκεπτών. Οι ιδιοκτήτες ακινήτων αντιλαμβάνονται τις ανάγκες, γι ’αυτό και αναζητούν επαγγελματικές λύσεις.