ΓΔ: 1407.03 -0.97% Τζίρος: 71.88 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: (από αριστερά προς τα δεξιά) Διονύσης Αλυσανδράτος, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Sirec Energy, Άσπα Τοπαλίδου, Γενική Διευθύντρια της FREENOW, Γιώργος Κιολεΐδης, Business Development Director της Εθνικής Leasing, Τάκης Πουρναράκης, Δημοσιογράφος

Ηλεκτρικά ταξί με leasing με μηνιαίο κόστος ακόμη και κάτω από 1.000 ευρώ

Κοινή πρωτοβουλία της SIDEC Energy και της Εθνική Leasing με υποστήριξη της FreeNow. Ελκυστικό χρηματοδοτικό πακέτο σε συνδυασμό με την κρατική επιδότηση. Στόχος να ενταχθούν στο πρόγραμμα έως και 4.000 οχήματα.

Τη λύση στον γρίφο της χαμηλής διείσδυσης της ηλεκτροκίνησης στα ταξί θέλει να δώσει η ZAP. Η εταιρεία που δημιουργήθηκε από τη σύμπραξη δυνάμεων της SIDEC Energy και της Εθνική Leasing, με την υποστήριξη της FreeNow θέλει μέσα στην επόμενη τετραετία να εξηλεκτρίσει το 40% του στόλου των ταξί της Αττικής σε μια επένδυση που μπορεί να φτάσει έως και τα 200 εκατ. ευρώ.

Μέχρι σήμερα το πρόγραμμα «Πράσινα ταξί» του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών έχει συναντήσει την απροθυμία των επαγγελματιών αυτοκινητιστών που δεν έχουν δείξει να συγκινούνται από την επιδότηση που μπορούσε να φτάσει έως και τα 28.500 ευρώ, με αποτέλεσμα να κινδυνεύουν να χαθούν τα 40 εκατ. ευρώ της δράσης που προέρχονται από το Ταμείο Ανάκαμψης. Κατά καιρούς στελέχη του υπουργείου έχουν σημειώσει ότι η έλλειψη σημείων φόρτισης και το υψηλό κόστος απόκτησης ηλεκτρικού αυτοκινήτου έχουν αποδειχθεί ισχυρά αντικίνητρα για τους επαγγελματίες.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις, το 34% της αστικής μετακίνησης πραγματοποιείται με ταξί, ενώ το 1/3 των συνολικών χιλιομέτρων που διανύονται καθημερινά στην Αττική πραγματοποιείται από τα 13.661 ταξί που υπάρχουν. Ωστόσο η Αθήνα είναι ίσως η μόνη πρωτεύουσα χωρίς ηλεκτρικό στόλο ταξί, καθώς λιγότερα από 100 κυκλοφορούν σήμερα στους δρόμους.

Ειδικότερα, όπως αναφέρθηκε χθες από τη ZAP, σήμερα υπάρχουν μόνο 104 ενεργές αιτήσεις, με 85 να έχουν εγκριθεί και έχουν επιδοτηθεί μόλις 35, ενώ 18 έχουν υποβάλει δικαιολογητικά για πληρωμή, παρότι ο πήχης του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είχε τοποθετηθεί στα 1.700 οχήματα.

«Η πρωτοβουλία, έρχεται να αντιμετωπίσει σημαντικό μέρος των προβληματισμών, σχετικά τόσο με την ύπαρξη της αναγκαίας ρευστότητας, όσο και με την ύπαρξη σταθμών φόρτισης σε συγκεκριμένους χώρους για τα ταξί», σημείωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρ. Σταϊκούρας. Ο υπουργός επισήμανε ότι «οι ιδιοκτήτες ταξί, μέσω της απόκτησης ενός νέου ηλεκτρικού οχήματος, επωφελούνται από τα μηδενικά κόστη συντήρησης, την εξοικονόμηση τουλάχιστον 30% στο συνολικό κόστος λειτουργίας του ταξί τους, την άμεση πρόσβαση στο δίκτυο ταχείας φόρτισης της ZAP, και τα υψηλότερα έσοδα λόγω προτεραιότητας διάθεσης των ηλεκτρικών οχημάτων στους επιβάτες».

H ZAP τους τελευταίους 12 μήνες μελετά, σχεδιάζει και υλοποιεί τη δημιουργία υποδομής ταχείας φόρτισης ηλεκτρικών ΤΑΧΙ προς αποκλειστική χρήση από επαγγελματίες οδηγούς. Το δίκτυο αυτό θα λειτουργήσει κατά αποκλειστικότητα για τα νέα ηλεκτρικά οχήματα ΤΑΧΙ που μπορούν να αποκτήσουν οι επαγγελματίες οδηγοί μέσω σύμβασης χρηματοδοτικής μίσθωσης από την Εθνική Leasing, έχοντας πλήρη κάλυψη συντήρησης οχήματος, ασφάλισης και απαιτούμενης ενέργειας, σε συνδυασμό με τη σχετική κρατική επιδότηση για την αγορά.

Ο πρώτος φορτιστής πρόκειται να δημιουργηθεί τον Ιούλιο και η εταιρεία σκοπεύει να αναπτύξει μέχρι το τέλος του 2024, ένα δίκτυο φορτιστών σε 10 σημεία της Αττικής, όπως στο ΟΑΚΑ, το λιμάνι του Πειραιά στην περιοχή της κρουαζιέρας, στην περιοχή του αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος», στα ΚΤΕΛ Κηφισού, στο κέντρο της Αθήνας, στα Βόρεια, Νότια και Δυτικά προάστια, με τον κάθε σταθμό φόρτισης να απέχει 5 χλμ.

Σε κάθε σταθμό φόρτισης θα υπάρχουν 3-5 προηγμένοι διπλοί ταχυφορτιστές υπέρ-υψηλής ισχύος (300KW ο καθένας) δίνοντας την δυνατότητα να φορτίζονται από 6 έως και 10 αυτοκίνητα ταυτόχρονα, με τον χρόνο φόρτισης να είναι στα περίπου 20 λεπτά, ενώ οι οδηγοί θα μπορούν να κλείσουν μέσω της εφαρμογής της ZAP ραντεβού για να φορτίσουν συγκεκριμένη ώρα το αυτοκίνητό τους σε κάποιον από τους σταθμούς.

Όπως σημείωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Sidec Energy, Διονύσης Αλυσανδράτος, η εταιρεία στοχεύει να φέρει 1.000 ταξί στο δίκτυο της μέχρι το τέλος του 2024, με την επένδυση να φτάνει τα 50 εκατ. ευρώ και θέλει μέσα στην τετραετία να έχει εντάξει 4.000 αυτοκίνητα στη ZAP. Στην περίπτωση που επιτευχθούν οι στόχοι που έχει θέσει η εταιρεία το κόστος της συνολικής επένδυσης αναμένεται να φτάσει τα 200 εκατ. ευρώ για την επέκταση του δικτύου και την απόκτηση των αντίστοιχων οχημάτων.

Πώς αποκτούν με χαμηλό κόστος το ηλεκτρικό αυτοκίνητο οι οδηγοί

Ο Γιώργος Κιολεΐδης, Business Development Director της Εθνική Leasing, επισήμανε ότι «παρέχει στους επαγγελματίες ιδιοκτήτες ΤΑΧΙ ένα ολοκληρωμένο επενδυτικό πρόγραμμα, με το οποίο, εκτός από τα απαραίτητα  κεφάλαια για την αγορά του αυτοκινήτου, έχουν τη δυνατότητα να απολαμβάνουν υπηρεσίες συντήρησης, ασφάλισης και παροχής ενέργειας. Ελπίζουμε ότι αυτό το νέο εγχείρημα θα έχει θετική ανταπόκριση από τον κλάδο των επαγγελματιών ΤΑΧΙ, καθώς και σημαντικά οφέλη για το περιβάλλον».

Θέλοντας να λύσει το πρόβλημα του κόστους απόκτησης του ηλεκτρικού ταξί που αντιμετώπιζαν οι επαγγελματίες του κλάδου, η Εθνική Leasing, θα παρέχει χρηματοδότηση, μέσω σύμβασης χρηματοδοτικής μίσθωσης στους ιδιοκτήτες άδειας ταξί. Οι οποίοι εφ’ όσον ενταχθούν στο κρατικό πρόγραμμα μπορούν να λάβουν επιδότηση έως και 22.500 ευρώ, υπό την προϋπόθεση ότι θα αποσύρουν το παλαιό όχημά τους συμβατικής τεχνολογίας. Για τους ενδιαφερόμενους υπάρχει δυνατότητα επιλογής οχημάτων από 7 συνεργαζόμενους κατασκευαστές (Skoda, Mercedes, VW, KIA, Hyundai, MG, BYD), ενώ κατά τη λήξη των συμβάσεων οι ιδιοκτήτες ταξί θα έχουν τη δυνατότητα να αποκτήσουν το όχημα έναντι συμβολικού τιμήματος που δεν θα ξεπερνάει τα 5 ευρώ σύμφωνα με την διοίκηση της εταιρείας.

Το μέσο μηνιαίο μίσθωμα θα ανέρχεται ενδεικτικά από 980 έως 1.200 ευρώ, πλέον ΦΠΑ, και θα διαμορφωθεί ανάλογα με τον τύπο του αυτοκινήτου που θα επιλεγεί, τα ετήσια χλμ και τα έτη μίσθωσης. Θθα περιλαμβάνει το κόστος αυτοκινήτου, ασφαλιστική κάλυψη αστικής ευθύνης πυρός και κλοπής, τακτική συντήρηση σε εξουσιοδοτημένα συνεργεία, κάλυψη  βλαβών αλλά και την καθημερινή φόρτιση του ηλεκτρικού ταξί.

Τα συμβόλαια θα είναι τετραετίας ή πενταετίας με 100.000 και 75.000 χιλιόμετρα ανά έτος αντίστοιχα. Συγκεκριμένα στο πρόγραμμα της 4ετους σύμβασης όπου το μηνιαίο μίσθωμα μπορεί να φτάσει έως και τα 1.800 ευρώ το όριο της καθημερινής φόρτισης είναι στις 60 kWh που φτάνει για 333 χλμ την ημέρα ενώ στην 5ετη σύμβαση οι οδηγοί μπορούν να φορτίσουν έως και 45 kWh καθημερινά.

Στην περίπτωση που το όχημα ξεπεράσει τα χλμ για τα οποία έχει προαγορασμένη ενέργεια, μπορεί να αγοράσει επιπλέον ηλεκτρικό ρεύμα από τον σταθμό φόρτισης, με τη χρέωση να είναι σταθερή στα 0,49/kWh συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ. Στην περίπτωση που το όχημα δεν καταναλώσει την προβλεπόμενη μηνιαία ενέργεια, αυτή μεταφέρεται στον επόμενο μήνα, έως το αργότερο και την 31/12 του αντίστοιχου έτους.

Όπως σημείωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Sirec Energy Διονύσης Αλυσανδράτος, «κάθε ηλεκτρικό ταξί χρειάζεται 45KWh ενέργειας ημερησίως, ενέργεια ικανή για αυτονομία 250 χιλιομέτρων, με τη συνολική χωρητικότητα της μπαταρίας των νέων ηλεκτρικών ταξί να είναι ικανή να παρέχει αυτονομία έως και 600 χιλιομέτρων». Αναφορικά με τους 10 σταθμούς φόρτισης που θα δημιουργηθούν, ο Investment Director της Sirec Energy Λεωνίδας Βέργος υπογράμμισε ότι «ο σταθμός που θα δημιουργηθεί στο ΟΑΚΑ θα είναι ο μεγαλύτερος των Βαλκανίων τουλάχιστον» και ότι οι σταθμοί θα λειτουργούν παράλληλα και ως επιπλέον «πιάτσες» για τα ταξί σε κεντρικά σημεία όπως η κρουαζιέρα στο λιμάνι του Πειραιά.

Επιπλέον η Freenow, θέλοντας να ενισχύσει την πρωτοβουλία της ZAP, θα την επικοινωνήσει σε οδηγούς και επιβάτες, και θα προσφέρει ειδικές υπηρεσίες στους οδηγούς που βρίσκονται στην εφαρμογή και είναι παράλληλα στο δίκτυο της ZAP. Όπως ανέφερε η Γενική Διευθύντρια της FREENOW, Άσπα Τοπαλίδου «η FREENOW θα εξασφαλίζει στους ιδιοκτήτες ταξί του ZAP Taxi Club την απευθείας ένταξή τους στον ειδικό στόλο “Green Taxi”, διευκολύνοντας την επιλογή ηλεκτρικού ταξί από τους επιβάτες, ενώ θα παρέχει και επιπλέον προτάσεις στα μέλη του ZAP Taxi Club για περαιτέρω αναβαθμίσεις με βάση την εμπειρία μας σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες».

Επίσης, όπως σημείωσαν στελέχη της εταιρείας, θα υπάρξουν και συνέργειες με ξενοδοχεία, φορείς και κλάδους που αναζητούν την πράσινη μετακίνηση θέλοντας να ενισχυθεί το τουριστικό προϊόν και να μειωθεί παράλληλα το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της πρωτεύουσας.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

public
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Public: Νέα κεφάλαια για κάλυψη ζημιών, ψάχνει για κέρδη στην ενέργεια

Συνδέσεις ρεύματος και φυσικού αερίου θα προωθήσει στην αγορά η αλυσίδα. Ολοκλήρωσε την 28η αύξηση κεφαλαίου από την ίδρυσή της, με εισφορά μετοχών και μετρητών από τη μητρική Olympia Group.
beat
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στο κεντρικό πλάνο της Free Now η Αθήνα, θα διπλασιαστεί το προσωπικό

Στους πρώτους μήνες του 2023 πρόκειται να αρχίσει η λειτουργία του δεύτερου hub της εταιρείας στην Ελλάδα που θα εξυπηρετεί τις κεντρικές λειτουργίες της Ευρώπης. διπλασιάζοντας το προσωπικό που απασχολείται στη χώρα μας.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ολοταχώς στο... παρελθόν γυρίζει η BEAT για να δελεάσει τους οδηγούς

Εν μέσω μειωμένου ενδιαφέροντος από τους οδηγούς για τη χρήση της εφαρμογής της, η καινοτόμος εταιρεία επαναφέρει την πρακτική των πληρωμένων ραντεβού που η ίδια συνέβαλε να καταργηθεί.
Elecric Car, hlektrika aytokinhta, Next.e.GO
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στην τελική ευθεία το εργοστάσιο για ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ελλάδα

Μέχρι το τέλος του έτους η γερμανική Next.e.Go θα ανακοινώσει την τοποθεσία εγκατάστασης του νέου εργοστασίου. Σύντομα αρχίζουν οι προπαραγγελίες του ηλεκτρικού αυτοκινήτου από Έλληνες καταναλωτές.