ΓΔ: 1397.63 0.94% Τζίρος: 86.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
cosmetics
Πηγή : Shutterstock

ICAP: Σε άνοδο και την επόμενη διετία η ελληνική αγορά καλλυντικών

Η βιωσιμότητα και τα φυσικά καλλυντικά τροφοδοτούν την ζήτηση για προϊόντα περιποίησης δέρματος, τόσο εντός όσο κι εκτός ελληνικών συνόρων, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της ICAP-CRIF.

Σε ανοδική τροχιά αναμένεται να παραμείνει η εγχώρια αγορά καλλυντικών και την διετία 2024-2025, αλλά σε μικρότερο βαθμό συγκριτικά με την προηγούμενη διετία, καθώς ο πληθωρισμός συμπιέζει τις καταναλωτικές δαπάνες. Τα στοιχεία αυτά πιστοποιεί σχετική μελέτη της εταιρείας λύσεων πιστωτικού κινδύνου και επιχειρηματικής πληροφόρησης ICAP CRIF, η οποία εξετάζει τις επιδόσεις των εταιρειών του κλάδου καλλυντικών την τελευταία τριετία.

Η μελέτη αναδεικνύει τις δυσκολίες της περιόδου 2022-23 για τον κλάδο, εξαιτίας σημαντικών προκλήσεων όπως η ενεργειακή κρίση, η αύξηση των τιμών των πρώτων υλών και η άνοδος του μεταφορικού κόστους, οι οποίες οδήγησαν σε ανατιμήσεις των προϊόντων. Παραταύτα, η εγχώρια παραγωγή καλλυντικών παρουσίασε αύξηση την περίοδο 2021-23, με μέσο ετήσιο ρυθμό 7,7%, μετά την μείωση που υπέστη το 2020 εξαιτίας της πανδημίας, με τα προϊόντα περιποίησης δέρματος (προσώπου και σώματος) να καταλαμβάνουν διαχρονικά το μεγαλύτερο μερίδιο. Κατ’ αναλογία, οι συνολικές πωλήσεις καλλυντικών αυξήθηκαν κατά 6% το 2022 και κατά 8% το 2023, ενώ πιο εντυπωσιακή είναι η αύξηση των εξαγωγών καλλυντικών, με την μελέτη της ICAP να την εκτιμά σε 19% ετησίως από το 2021.

Σε ό,τι αφορά την διετία 2024-25, αναμένεται περαιτέρω άνοδος της αξίας της εγχώριας αγοράς καλλυντικών, με ρυθμό που εκτιμάται μεταξύ 3% και 4%. Η διεύρυνση της αξίας της αγοράς εκτιμάται ότι θα προκύψει κυρίως από το αυξημένο καταναλωτικό ενδιαφέρον για καλλυντικά φυσικής προέλευσης, με δοκιμασμένα σε ζώα, καθώς επίσης και για προϊόντα με βάση το ελαιόλαδο -ιδιαίτερα για καταναλωτές από το εξωτερικό. Ως προς τα κανάλια διανομής, το κανάλι ευρείας διάθεσης εκτιμάται ότι καλύπτει το 48% της συνολικής αξίας της εγχώριας αγοράς καλλυντικών, ενώ ακολουθούν τα φαρμακεία με μερίδιο 26,3%, η επιλεκτική αγορά με 16%, τα κομμωτήρια με 5,5% και οι απευθείας πωλήσεις με 4,1%. Εξαιρετική δυναμική αποκτά τα τελευταία χρόνια το ηλεκτρονικό κανάλι πωλήσεων, με το μερίδιο του να υπολογίζεται σε 14% με 16%, διευρυνόμενο σημαντικά καθώς  οι καταναλωτές αναζητούν τις πιο συμφέρουσες προσφορές.

Η μελέτη της ICAP συμπεριλαμβάνει τέλος και την ανάλυση των οικονομικών επιδόσεων ενός αντιπροσωπευτικού δείγματος 29 εταιρειών, συντάσσοντας ομαδοποιημένο ισολογισμό για την πενταετία 2018-2022. Βάσει αυτού, οι πωλήσεις του δείγματος αυξήθηκαν κατά 5,7% το 2022, συγκριτικά με το 2021, ενώ ενισχυμένα κατά 2,6% ήταν τα μικτά κέρδη τους το ίδιο διάστημα. Το σύνολο δε των πωλήσεων των εξεταζόμενων επιχειρήσεων σημείωσε αύξηση σε όλη την διάρκεια της πενταετίας, με εξαίρεση το διάστημα 2019/20 λόγω της πανδημίας.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η Sephora Greece... απογειώθηκε: Πώς έφτασε σε αύξηση τζίρου 47%

Η αλυσίδα ενισχύει τις πωλήσεις της κατά 27% στο εξάμηνο φέτος, σε συνέχεια ενός έτους επιδόσεων - ρεκόρ, που αποδίδονται στην αύξηση της εγχώριας κατανάλωσης, αλλά και στην υψηλή ζήτηση από τουρίστες.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Νέες εξαγορές στο ραντάρ της Σαράντης, στόχος για EBITDA 80 εκατ. το '24

Η εισηγμένη δίνει προτεραιότητα σε εξαγορές και στρατηγικές συνεργασίες, διαθέτοντας κονδύλια ύψους 54 εκατ. ευρώ για αυτόν τον σκοπό. Παράλληλα, επεκτείνει τις σειρές Carroten και Clinea σε νέες αγορές.
Καλλυντικά, Αγορά, Εμπόριο
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ορόσημο για τα καλλυντικά το 2023 με επιστροφή σε τζίρο προ πανδημίας

Βραδύτεροι ρυθμοί αύξησης πωλήσεων 4% - 7% αναμένονται φέτος. Ο κλάδος στρέφεται στο εξωτερικό, όπου διακρίνονται σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης. Ενισχύεται ο ρόλος του ηλεκτρονικού εμπορίου.