Τα έργα αναβάθμισης του αεροδρομίου «Νίκολα Τέσλα» στο Βελιγράδι αρχίζει η ΤΕΡΝΑ, που έχει αναλάβει και το έργο της κατασκευής του δεύτερου μεγαλύτερου αεροδρομίου της χώρας, στο Καστέλι Ηρακλείου.
Η διαχείριση του αεροδρομίου «Νίκολα Τέσλα» παραχωρήθηκε πέρυσι στην Vinci Airports, θυγατρική του γαλλικού ομίλου Vinci, αλλά τα έργα θα κατασκευαστούν, εντός πενταετίας, κυρίως από την ΤΕΡΝΑ, μέσω της Vinci Terna Construction JV d.o.o. που έχει υπογράψει τη σχετική σύμβαση με την εταιρεία παραχώρησης.
Σύμφωνα με το τελευταίο ενημερωτικό σημείωμα της ελληνικής πρεσβείας στη σερβική πρωτεύουσα, οι προπαρασκευαστικές εργασίες βρίσκονται σε εξέλιξη και πρόκειται να ολοκληρωθούν μέσα στην Άνοιξη. «Το σύνολο του έργου εκσυγχρονισμού, ανασυγκρότησης και επέκτασης, στο πλαίσιο του έργου παραχώρησης, έχει ως στόχο να καταστήσει την παραμονή και μετακίνηση των επιβατών πιο άνετη και να βελτιώσει σημαντικά το επίπεδο των υπηρεσιών».
Ο μεγαλύτερος αριθμός των έργων θα υλοποιηθεί εντός των επόμενων πέντε ετών, μεταξύ των οποίων η επέκταση του τερματικού σταθμού, ο διάδρομος προσγείωσης, οι πρόσθετες θέσεις στάθμευσης για τα αεροσκάφη, η νέα πλατφόρμα αποπάγωσης κ.α.
Επίσης εντός της προσεχούς πενταετίας πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί και τα έργα κατασκευής του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι Ηρακλείου, το εναρκτήριο λάκτισμα για τα οποία έδωσε προ ημερών ο πρωθυπουργός Κ. Μητσοτάκης. Βέβαια για να ξεκινήσουν ουσιαστικά οι εργασίες, όπως επισήμανε και ο επικεφαλής του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Γ. Περιστέρης στην εκδήλωση για τη θεμελίωση του νέου αεροδρομίου, πρέπει να ξεπεραστούν οι σκόπελοι των απαλλοτριώσεων και της αρχαιολογικής υπηρεσίας.
Η σύμβαση παραχώρησης, με βάση την οποία άρχισε να μετράει αντίστροφα ο χρόνος για την κατασκευή και λειτουργία του αεροδρομίου, προβλέπει έξι τμηματικές προθεσμίες για την ολοκλήρωση του έργου. Προβλέπεται πως οι εργασίες κατασκευής πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί σε 54 μήνες, αφού το τελευταίο εξάμηνο είναι η περίοδος δοκιμαστικής λειτουργίας του αεροδρομίου. Μέσα στην επόμενη πενταετία η εταιρεία παραχώρησης πρέπει να έχει ικανοποιήσει όλες τις προϋποθέσεις για την πιστοποίηση του αεροδρομίου και την έκδοση της απαιτούμενης Άδειας Λειτουργίας Αεροδρομίου.
Η τελική μετοχική σύνθεση της «Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου Κρήτης ΑΕ Παραχώρησης» διαμορφώθηκε ως εξής: Η ΤΕΡΝΑ ελέγχει το 32,46%, η ινδική GMR Airports Limited το 21,64% και το Ελληνικό Δημόσιο το 45,9%. Η χρηματοδοτική συμβολή του δημοσίου ανέρχεται σε 180 εκατ. ευρώ έναντι 220 εκατ. ευρώ που προβλέπονταν, κατά μέγιστο ποσό, στη διακήρυξη του διαγωνισμού. Η σύμβαση παραχώρησης για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι προβλέπει και τη μελέτη, κατασκευή και χρηματοδότηση των οδικών προσβάσεων σύνδεσης του αεροδρομίου με τον Βόρειο και Νότιο Οδικό άξονα της Κρήτης.