Επίδοση ρεκόρ σημείωσε το 2023 η United Group καθώς η μητρική της Nova σημείωσε αύξηση 7%, τόσο στα έσοδα, όσο και στo EBITDAal που διαμορφώθηκαν σε 2.791 εκατ. ευρώ και 988 εκατ. ευρώ αντίστοιχα. Προσαρμόζοντας τον αντίκτυπο της πώλησης των σταθμών βάσης τον Αύγουστο του 2023, ο όμιλος σημείωσε 10% οργανική αύξηση του EBITDAal σε σύγκριση με το 2023.
Όπως αναφέρει ο όμιλος στην ανακοίνωσή του, όλες οι επιχειρηματικές δραστηριότητες σημείωσαν ισχυρή οργανική αύξηση των εσόδων. Οι επιδόσεις επωφελήθηκαν ιδιαίτερα απότη συνεχή επέκταση της βάσης συνδρομητών κινητής τηλεφωνίας σε συμβόλαια σε όλες τις αγορές του ομίλου, την ισχυρή ζήτηση ICT λύσεων και B2B, ιδίως στην Ελλάδα, και την ανάπτυξη της United Media που βασίζεται στην αύξηση των πωλήσεων διαφήμισης και τηλεοπτικού χρόνου.
Το EBITDAal ενισχύθηκε τόσο από αυτούς τους παράγοντες που οδήγησαν σε σημαντική αύξηση των εσόδων, όσο και από την συνεχή διαχείριση του κόστους, που επέτρεψε στον όμιλο να διατηρήσει τα περιθώρια EBITDAal στο 35%, παρά τις πληθωριστικές πιέσεις.
«Το 2023 ήταν χρονιά στρατηγικής ενοποίησης των εξαγορών μας στην Ελλάδα, τη Βουλγαρία και την Κροατία, με όλες τις απαραίτητες ενέργειες, συμπεριλαμβανομένων των συνεργειών κόστους, να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του έτους. Επιπλέον, οι περαιτέρω επενδύσεις μας σε οπτικές ίνες και 5G, καθώς και οι νευραλγικές εξαγορές φάσματος, συνέβαλαν στην εδραίωση της θέσης μας σε όλες τις μεγάλες αγορές», δήλωσε η Victoriya Boklag, Διευθύνουσα Σύμβουλος του United Group. «Σε ένα δύσκολο περιβάλλον, συνεχίσαμε να επιτυγχάνουμε ισχυρή ανάπτυξη, ακολουθώντας με συνέπεια τη στρατηγική μας για την παροχή υψηλής ποιότητας προϊόντων και υπηρεσιών, με σύγχρονες και ισχυρές υποδομές».
Το 2023, περισσότερα από 5,30 εκατομμύρια νοικοκυριά χρησιμοποίησαν τις ευρυζωνικές υπηρεσίες της United Group, ενώ 7,34 εκατομμύρια συνδρομητές χρησιμοποίησαν υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας. Η προσήλωση της εταιρείας για συνδυαστικά πακέτα που ενδυναμώνουν την προϊοντική αξία, συγκλίνουν σταθερή και κινητή τηλεφωνία, αποτελούν βασικό παράγοντα της συνεχόμενης επιτυχίας.
Επιπλέον, η United Media έχει διείσδυση σε 8,2 εκατομμύρια νοικοκυριά μέσω των καναλιών της, ενώ η ομάδα παραγωγής περιεχομένου δημιουργεί συναρπαστικό περιεχόμενο για τα κανάλια της συνδρομητικής τηλεόρασης, ενισχύοντας σε συνεχή βάση τις συνδρομές τηλεόρασης. Η United Media σήμερα παράγει σχεδόν το 50% του συνολικού περιεχομένου του τηλεοπτικού της χαρτοφυλακίου, συμπεριλαμβανομένων των δραστηριοτήτων ελεύθερων καναλιών, τις υπηρεσίες συνδρομητικής τηλεόρασης και των αθλητικών καναλιών. Τα κύρια προγράμματά της στην prime time ζώνη απολαμβάνουν συνήθως ποσοστά τηλεθέασης μεταξύ 25% και 40%, στις αγορές όπου δραστηριοποιείται ο τομέας της United Media.
H United Group σημείωσε βελτίωση των λειτουργικών ταμειακών ροών κατά το 2023, η οποία οφείλεται τόσο στην αύξηση του EBITDAal όσο και στη μείωση του CAPEX (από 27% των εσόδων το 2022 σε 23% το 2023, εν μέρει λόγω της μείωσης των κεφαλαιοποιημένων αποθεμάτων που συσσωρεύθηκαν για να αντιμετωπιστούν τα ρίσκα της εφοδιαστικής αλυσίδας των προμηθευτών κατά τη διάρκεια της πανδημίας).
To 2023, η United Group εκμεταλλεύτηκε την ισχυρή ζήτηση για σταθμούς βάσης κινητής τηλεφωνίας, για να πωλήσει το παθητικό εξοπλισμό των σταθμών βάσης, έναντι εσόδων ύψους 1,2 δισ. ευρώ. Τα έσοδα αυτά χρησιμοποιήθηκαν για τη σημαντική απομόχλευση της εταιρείας, απελευθερώνοντας με τη σειρά τους ταμειακές ροές για μελλοντική ανάπτυξη. Στις 31 Δεκεμβρίου 2023, η καθαρή μόχλευση (λόγος του καθαρού χρέους του Ομίλου προς το ετήσιο προσαρμοσμένο EBITDAal των δύο τελευταίων τριμήνων) μειώθηκε σε 4,20x, συγκρινόμενο με 4,96x στις 31 Δεκεμβρίου 2022.Οι οίκοι αξιολόγησης επιβεβαίωσαν την πιστοληπτική αξιολόγηση του United Group με Β2 (σταθερή) / Β (θετική) (Moody's / S&P).
Η United Group έχοντας θέσει τις βάσεις το 2023 συνέχισε τις προσπάθειες ενίσχυσης του τζίρου της και στο πρώτο τρίμηνο του 2024 κατέψει τη δεύτερη θέση στην κινητή στη Σλοβενία. Επίσης η επένδυση της United Group σε υποδομές οπτικών ινών μέχρι το σπίτι (FTTH) την έχει φέρει στη δεύτερη θέση των παρόχων στην Ελλάδα, ενώ η εξαγορά της Bulsatcom έχει ήδη εδραιώσει τη θέση της ως ο μεγαλύτερος πάροχος στη Βουλγαρία. Με την ενσωμάτωση των δραστηριοτήτων της Bulsatcom, η United Group στοχεύει να βελτιώσει τις υπηρεσίες και να προσεγγίσει μια ευρύτερη πελατειακή βάση.