ΓΔ: 1397.63 0.94% Τζίρος: 86.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
Φωτο: Shutterstock

Αύξηση 42% στα καθαρά κέρδη της Fourlis, ανεβαίνει σε 0,12 ευρώ το μέρισμα

Οι πωλήσεις αυξήθηκαν σε συγκρίσιμη βάση κατά 10% και τα κέρδη προ φόρων κατά 55%. Κέρδη 22,4 εκατ. από αναπροσαρμογή εύλογης αξίας μετά την εξαγορά του Smart Park.

Με αύξηση πωλήσεων κατά 10% το 2023, η Fourlis πέτυχε σημαντική αύξηση της κερδοφορίας. Ειδικότερα, τα κέρδη προ φόρων του Ομίλου αυξήθηκαν κατά 54,6% φτάνοντας τα € 30,9 εκ. το 2023 έναντι €20 εκ. πέρυσι. Τα κέρδη μετά τους φόρους ανήλθαν σε € 28,1 εκ. το 2023 έναντι €19,8 εκ. το 2022 και ήταν αυξημένα κατά 42,4%. Η διοίκηση θα προτείνει την αύξηση του μερίσματος στα 0,12 από 0,11 ευρώ ανά μετοχή

Ειδικότερα, τα βασικά οικονομικά στοιχεία του έτους 2023 έχουν ως εξής:

  • Αύξηση πωλήσεων υποστηριζόμενη από στρατηγικές πρωτοβουλίες, την ηγετική θέση του Ομίλου και την προσαρμοστικότητά του στις τάσεις της αγοράς. Οι πωλήσεις του Ομίλου Fourlis κατά το 2023 αυξήθηκαν κατά 10% σε συγκρίσιμη βάση, δηλαδή εξαιρουμένων των πωλήσεων Intersport Turkey και The Athlete’s Foot, φτάνοντας τα €521,3 εκ.
  • Λειτουργική αποτελεσματικότητα και αύξηση κερδών: Σημαντική αύξηση στα λειτουργικά κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων EBITDA κατά 21,8% φτάνοντας τα €48,2 εκ. το 2023 έναντι €39,6 εκ. πέρυσι, λόγω εξορθολογισμού του λειτουργικού κόστους και αύξησης της λειτουργικής μόχλευσης. Τα λειτουργικά κέρδη προ φόρων και τόκων (EBIT), αυξήθηκαν 64.5% κατά το 2023 στα €55,5 εκ. από €33,7 εκ. το 2022 με το περιθώριο EBIT να διαμορφώνεται στο 10,4% το 2023 από 6,7% το 2022.
  • Σημαντικά κέρδη αναπροσαρμογής εύλογης αξίας ύψους €22,4 εκ. καταγράφηκαν εντός του 2023, με την πλειοψηφία να αποδίδεται στην πρόσφατη εξαγορά του Smart Park, του μεγαλύτερου εμπορικού πάρκου λιανικής στην Ελλάδα.
  • Δημιουργία αξίας μέσω της επιτυχημένης υλοποίησης επενδυτικού σχεδίου της Trade Estates: Αφοσιωμένη στην επέκταση του χαρτοφυλακίου υψηλής απόδοσης και υψηλής ποιότητας ακινήτων, η θυγατρική του Ομίλου Trade Estates, στα τέλη του 2023, αύξησε σημαντικά τη μικτή εκτιμώμενη αξία (GAV) της κατά 65% στα €477 εκ. και την Καθαρή Αξία Ενεργητικού της κατά 41% στα €298,4 εκ., με αποτέλεσμα ισχυρές μερισματικές αποδόσεις.

Οι επιδόσεις από τη Λιανική του Ομίλου αντικατοπτρίζουν ένα σταθερό επιχειρηματικό μοντέλο που οδηγεί σε κερδοφόρα ανάπτυξη μέσω της λειτουργικής μόχλευσης και της λειτουργικής αποτελεσματικότητας, τονίζει η διοίκηση.

  • Οι πωλήσεις από τη Λιανική του Ομίλου αυξήθηκαν κατά 10% στα €521,3 εκ. το 2023.
  • Το EBITDA (OPR)1* από τη Λιανική του Ομίλου αυξήθηκε κατά 25,8% φτάνοντας τα €35,9εκ., με το περιθώριο EBITDA (OPR)* στο 6,9%.

Ο καθαρός δανεισμός από τη Λιανική του Ομίλου διαμορφώθηκε στο χαμηλότερο επίπεδο της δεκαετίας φτάνοντας τα €84,8 εκ. το 2023 υπογραμμίζοντας τη δέσμευση του Ομίλου για βελτιστοποίηση της κεφαλαιακής του δομής.

Σημαντικά ορόσημα ολοκληρώθηκαν εντός του έτους.

  • Ο Όμιλος έχει ήδη ολοκληρώσει σημαντικές επενδύσεις ώστε να ενισχύσει περαιτέρω την ανοδική του πορεία μέσω της υλοποίησης του στρατηγικού του σχεδίου.
  • Ολοκληρώθηκε με επιτυχία η δημόσια προσφορά με αύξηση μετοχικού κεφαλαίου της Trade Estates και η εισαγωγή της στο Χρηματιστήριο Αθηνών, ενώ ολοκληρώθηκε και η εξαγορά του SMART PARK, του μεγαλύτερου πάρκου λιανικής στην Ελλάδα. Το επόμενο ορόσημο είναι η από-ενοποίηση της Trade Estates από τον Όμιλο Fourlis, μια στρατηγική κίνηση που θα δημιουργήσει περαιτέρω αξία για τους μετόχους του Ομίλου Fourlis.
  • Βελτιστοποιήθηκε το δίκτυο καταστημάτων IKEA και Intersport.
  • Πραγματοποιήθηκε η επέκταση στον κλάδο υγείας και ευεξίας με 6 νέα καταστήματα Holland & Barrett και την πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου. • Ενισχύθηκαν οι υπηρεσίες logistics και αξιοποιούνται οι δεξιότητες του Ομίλου προς τη δημιουργία νέων συνεργασιών.
  • Καθιερώθηκε μια νέα συνεργασία με την InterIKEA για τη δημιουργία ενός νέου διεθνούς Κέντρου Διανομής στην Ελλάδα, επιδεικνύοντας την τεχνογνωσία του Ομιλου στα logistics και υποστηρίζοντας περαιτέρω τη μελλοντική του κερδοφορία.

Ο Δημήτρης Βαλαχής, Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Fourlis, σχολίασε: «Οι ισχυρές επιδόσεις μας το 2023 αντικατοπτρίζουν τη δέσμευσή μας για στρατηγική ανάπτυξη και συνεχή αναβάθμιση του επιχειρηματικού μας μοντέλου. Η δέσμευσή μας για ποιότητα και παροχή εξαιρετικής εξυπηρέτησης και εμπειρίας πελάτη, καθώς και οι στρατηγικές επενδύσεις μας αποτελούν παράγοντες καθοριστικής σημασίας για την επιτυχία μας. Με διψήφια αύξηση πωλήσεων, λειτουργική αποτελεσματικότητα και επιτυχημένη υλοποίηση του στρατηγικού μας πλάνου, έχουμε θέσει μια σταθερή βάση για συνεχή επιτυχία. Παραμένουμε επικεντρωμένοι στο να προσφέρουμε αξία στους μετόχους μας, να οδηγήσουμε σε κερδοφόρα ανάπτυξη και να ενισχύσουμε περαιτέρω τη θέση μας ως ηγέτης στον τομέα λιανικής».

Οι επιδόσεις στους επιμέρους τομείς δραστηριότητας

Ο Όμιλος παρουσίασε μια σημαντική οικονομική απόδοση εντός του 2023, επιδεικνύοντας την ανθεκτικότητα του επιχειρηματικού του μοντέλου, την επιτυχή εφαρμογή του πλάνου μετασχηματισμού του και την ικανότητά του να δημιουργεί αξία για τους μετόχους του. Οι πωλήσεις του Ομίλου ανήλθαν σε €535,1 εκ. το 2023 από €501,4 εκ. το 2022 αυξημένες κατά 6,7% σε ετήσια βάση.

Σε συγκρίσιμη βάση, δηλαδή εξαιρουμένων των πωλήσεων από τις εταιρείες «The Athlete’s Foot» και «Intersport Turkey», προκύπτει διψήφια αύξηση πωλήσεων +10%. Η αύξηση των πωλήσεων υποστηρίζεται τόσο από τον κλάδο ειδών οικιακού εξοπλισμού και επίπλων (καταστήματα ΙΚΕΑ), όσο και από τον κλάδο αθλητικών ειδών (καταστήματα INTERSPORT) και αποδίδεται σε στρατηγικές πρωτοβουλίες και στις αυξητικές τάσεις της αγοράς.

Ο κλάδος ειδών οικιακού εξοπλισμού και επίπλων (καταστήματα ΙΚΕΑ) σημείωσε σημαντική αύξηση κατά 12,9% σε ετήσια βάση, λόγω της ηγετικής θέσης των καταστημάτων IKEA στην αγορά και της βελτιωμένης διαθεσιμότητας αποθεμάτων. Η λιανική αθλητικών ειδών (καταστήματα Intersport) παρουσίασε αύξηση πωλήσεων +6,3% σε ετήσια και συγκρίσιμη βάση, αντικατοπτρίζοντας τη δέσμευσή μας να παραμείνουμε στην πρώτη γραμμή της εξελισσόμενης αγοράς λιανικής. Επιπλέον, η νέα δραστηριότητα λιανικής του Ομίλου στον κλάδο Υγείας & Ευεξίας που ενεργοποιήθηκε εντός του 2023, μέσω 6 καταστημάτων Holland & Barrett στην Αθήνα και ενός καναλιού ηλεκτρονικού εμπορίου κερδίζει δυναμική.

Οι πωλήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου του Ομίλου κατά το 2023 αντιπροσώπευαν περίπου το 14% των συνολικών εσόδων του Ομίλου, ενώ η περαιτέρω ανάπτυξη της συνεισφοράς του ηλεκτρονικού εμπορίου στις συνολικές πωλήσεις του Ομίλου αποτελεί στρατηγικό πυλώνα της αναπτυξιακής στρατηγικής του. Το Μικτό Κέρδος του Ομίλου ανήλθε στα €243 εκ. το 2023 από €225,8 εκ. το 2022, με το περιθώριο μικτού κέρδους του Ομίλου στο 45,4% το 2023 σε σύγκριση με το περσινό περιθώριο μικτού κέρδους 45%, υποστηριζόμενο κυρίως από το ισχυρό περιθώριο μικτού κέρδους του κλάδου λιανικής πώλησης ειδών οικιακού εξοπλισμού και επίπλων (ΙΚΕΑ), καθώς και από μια σταθεροποιητική τάση του μικτού περιθωρίου του κλάδου λιανικής πώλησης αθλητικών ειδών.

Ο Όμιλος συνεχίζει να δίνει έμφαση στον έλεγχο των λειτουργικών εξόδων και στη βελτιστοποίηση των λειτουργιών του. Η αποκλιμάκωση των πληθωριστικών πιέσεων επηρέασε θετικά τα λειτουργικά έξοδα, ενισχύοντας τη θετική επίδραση της λειτουργικής μόχλευσης στη συνολική του κερδοφορία.

Επομένως: Τα λειτουργικά κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA OPR2*) του Ομίλου αυξήθηκαν σημαντικά κατά 21,8% φτάνοντας τα €48,2 εκ. κατά το 2023 από €39,6 εκ. το 2022, ενώ το περιθώριο EBITDA (OPR) αυξήθηκε σε 9,0% το 2023 από 7,9% το 2022. Τα λειτουργικά κέρδη προ τόκων και φόρων (EBIT) του Ομίλου ανήλθαν σε €55,5 εκ. το 2023 από €33,7 εκ. το 2022, σημειώνοντας αύξηση κατά 64,5%, ενώ το περιθώριο EBIT έφτασε στο 10,4% από 6,7% το 2022. Το EBIT του Ομίλου κατά το 2023 περιλαμβάνει €22,4 εκ. κερδών από αναπροσαρμογή εύλογης αξίας περιουσιακών στοιχείων που σχετίζονται με την Trade Estates ΑΕΕΑΠ, σε σύγκριση με €8,5 εκ. που ήταν το ποσό αναπροσαρμογής πέρυσι, το μεγαλύτερο μέρος του οποίου αποδίδεται στην πρόσφατη εξαγορά του Smart Park, του μεγαλύτερου εμπορικού πάρκου λιανικής στην Ελλάδα.

Τα κέρδη προ φόρων (PBT) του Ομίλου αυξήθηκαν κατά 54.6% φτάνοντας τα € 30,9 εκ. το 2023 έναντι €20 εκ. πέρυσι. Τα Κέρδη μετά Φόρων του Ομίλου ανήλθαν σε € 28,1 εκ. το 2023 έναντι €19,8 εκ. το 2022, αυξημένα κατά 42,4%. Τα Καθαρά κέρδη μετά τα δικαιώματα μειοψηφίας του Ομίλου, ανήλθαν σε €19,2 εκ. το 2023, όπως και πέρυσι, λόγω υψηλότερων δικαιωμάτων μειοψηφίας σε σύγκριση με πέρυσι μετά την πώληση από πλευράς Ομίλου στις 11 Σεπτεμβρίου 2023 του 4,2% των μετοχών της Trade Estates στη Latsco Hellenic Holdings, την επίδραση λόγω εισφοράς ακινήτου εντος του 2023 από την Autohellas, και την αύξηση μετοχικού κεφαλαίου της Trade Estates μετά την δημόσια εγγραφή της.

Οι επιδόσεις από τη Λιανική του Ομίλου αντικατοπτρίζουν ένα σταθερό επιχειρηματικό μοντέλο που οδηγεί σε κερδοφόρα ανάπτυξη μέσω της λειτουργικής μόχλευσης και της λειτουργικής αποτελεσματικότητας. Οι πωλήσεις από τη Λιανική του Ομίλου, εξαιρουμένων των πωλήσεων από τις εταιρείες «The Athlete’s Foot» και «Intersport Turkey», αυξήθηκαν κατά 10% στα €521,3 εκ. το 2023. Το EBITDA (OPR)3* από τη Λιανική του Ομίλου το 2023 ανήλθε σε 35,9 εκατ. ευρώ. από €28,6 εκ. το 2022 αυξημένο κατά 25,8%, με το περιθώριο EBITDA (OPR) στο 6,9% το 2023 από 6,0% το 2022.

Το EBIT από τη Λιανική του Ομίλου αυξήθηκε κατά 41,3% φτάνοντας τα €21,1 εκατ. το 2023 από €14,9 εκ. τη χρήση 2022, με το περιθώριο EBIT στο 4,0% το 2023 από 3,1% πέρυσι. Τα Κέρδη Προ Φόρων από τη Λιανική του Ομίλου αυξήθηκαν κατά 147,5% στα €9,1 εκ. το 2023 έναντι €3,7 εκ. το 2022. Η δημιουργία λειτουργικών ταμειακών ροών, που προκύπτει από την αυξημένη κερδοφορία του Ομίλου και την βελτίωση του κεφαλαίου κίνησης, δίνει τη δυνατότητα στον Όμιλο να ακολουθήσει το αναπτυξιακό του σχεδιο και να αποδώσει αξία στους μετόχους του.

Το Διοικητικό Συμβούλιο θα προτείνει στην Γενική Συνέλευση την καταβολή μερίσματος για τη χρήση 2023 ύψους 0,12 ευρώ ανά μετοχή σε σύγκριση με 0,11 ευρώ ανά μετοχή που διανεμήθηκε για την χρήση του 2022. Κατά το 2023, η χρηματοοικονομική δομή του Ομίλου παρουσίασε αξιοσημείωτες αλλαγές σε ευθυγράμμιση με την στρατηγική του Ομίλου για βελτιστοποίηση της κεφαλαιακής του δομής και ενίσχυση της οικονομικής του θέσης για μελλοντικές αναπτυξιακές πρωτοβουλίες. Κατά το 2023 ο Καθαρός Δανεισμός της Λιανικής του Ομίλου διαμορφώθηκε στο χαμηλότερο επίπεδο της δεκαετίας, φθάνοντας τα € 84,8 εκ. από €102,5 εκ. το 2022.

Οι κεφαλαιουχικές δαπάνες (capex) της Λιανικής του Ομίλου κατά το 2023 διαμορφώθηκαν σε € 17,6 εκ., ενώ €120,8 εκ. διατέθηκαν σε επενδύσεις της Trade Estates, με την πλειοψηφία να αποδίδεται στην εξαγορά του Smart Park, του μεγαλύτερου πάρκου λιανικής στην Ελλάδα.

Ο κλάδος λιανικής πώλησης οικιακού εξοπλισμού και επίπλων (IKEA) του Ομίλου, συνεχίζει να υπογραμμίζει τη ηγετική θέση των καταστημάτων ΙΚΕΑ στην αγορά σε όλη την γεωγραφική περιοχή δραστηριοποίησής του και την ικανότητά του να δημιουργεί κερδοφόρα ανάπτυξη.

Η Λιανική οικιακού εξοπλισμού και επίπλων (Καταστήματα IKEA) του Ομίλου, εξαιρουμένης της επίδρασης της Trade Estates που ενοποιείται πλήρως στο συγκεκριμένο κλάδο επι του παρόντος, παρουσίασε αύξηση πωλήσεων κατά 11,6% το 2023, φτάνοντας τα €346 εκ. από €310.1 εκ. Η ανάπτυξη αυτή αποδίδεται όχι μόνο στην ηγετική θέση των καταστημάτων ΙΚΕΑ στην αγορά, αλλά και στην ομαλοποίηση στην αλυσίδα εφοδιασμού, την αυξημένη επισκεψιμότητα και τη στρατηγική τοποθέτηση που αξιοποιεί τις τάσεις της αγοράς. Αυτή η ανάπτυξη ενισχύεται περαιτέρω από τις θετικές οικονομικές προοπτικές, την ανάκαμψη της τουριστικής βιομηχανίας και την ενεργό αγορά οικιστικών ακινήτων.

Οι πωλήσεις των καταστημάτων ΙΚΕΑ στην Ελλάδα, που αντιπροσωπεύουν το 57% των πωλήσεων της λιανικής οικιακού εξοπλισμού και επίπλων, αυξήθηκαν κατά 10% το 2023 σε σχέση με πέρυσι, ενώ οι πωλήσεις των καταστημάτων ΙΚΕΑ από τις διεθνείς αγορές, αυξήθηκαν κατά 14.3% σε ετήσια βάση το 2023. Η αύξηση των πωλήσεων, μαζί με το βελτιωμένο περιθώριο μικτού κέρδους και την αποτελεσματική λειτουργική μόχλευση, οδήγησε σε σημαντική βελτίωση της κερδοφορίας της λιανικής οικιακού εξοπλισμού και επίπλων κατά το 2023.

Ο έλεγχος των λειτουργικών εξόδων και η αποκλιμάκωση των πληθωριστικών πιέσεων επηρέασε περαιτέρω θετικά τα λειτουργικά έξοδα, ενισχύοντας τη θετική επίδραση της λειτουργικής μόχλευσης στη συνολική μας κερδοφορία. Επομένως:

Το EBITDA(OPR)* από τη λιανική οικιακού εξοπλισμού και επίπλων κατά το 2023 αυξήθηκε κατά 52% στα €30,7 εκατ. ευρώ έναντι €20,2 εκ. το 2022, με το περιθώριο EBITDA(OPR)* να διαμορφώνεται στο 8,9% το 2023 από 6,5% πέρυσι.

Το EBIT από τη λιανική οικιακού εξοπλισμού και επίπλων κατά το 2023 αυξήθηκε κατά 76% στα €22,7 εκ. από €12,9 εκ. το 2022, με το περιθώριο EBIT να φτάνει το 6,6% το 2023 από 4,2% το 2022. Ο Όμιλος Fourlis παραμένει επικεντρωμένος στη στρατηγική του προσέγγιση, δίνοντας έμφαση στην πολυκαναλική παρουσία, σε ένα καλά δομημένο δίκτυο καταστημάτων, σε πρωτοβουλίες ηλεκτρονικού εμπορίου, στην ψηφιοποίηση και στη δέσμευσή του να διατηρεί υψηλή τεχνογνωσία στην επίπλωση σπιτιού.

Η αφοσίωση στα βασικά στοιχεία της στρατηγικής μας, μας τοποθετεί σε τροχιά για συνεχή επιτυχία στο δυναμικό τοπίο του λιανικού εμπορίου. H λιανική οικιακού εξοπλισμού και επίπλων του Ομίλου σήμερα περιλαμβάνει 21 καταστήματα ΙΚΕΑ (σε Ελλάδα, Κύπρο, και Βουλγαρία) διαφορετικών μεγεθών. Επιπρόσθετα, είναι υπό κατασκευή ή σχεδιάζονται τρία νέα καταστήματα στην Ελλάδα με στόχο να λειτουργήσουν τα επόμενα 1-3 χρόνια. Κοιτάζοντας το μέλλον, ο Όμιλος διερευνά ευκαιρίες για περαιτέρω επέκταση, εξετάζοντας το ενδεχόμενο να ανοίξει επιπλέον καταστήματα σε πόλεις. Αυτή η πιθανή επέκταση ευθυγραμμίζεται με τη δέσμευσή μας να ικανοποιούμε τις εξελισσόμενες ανάγκες των πελατών μας και να τοποθετούμε στρατηγικά την παρουσία μας προκειμένου να αυξήσουμε περαιτέρω το μερίδιο αγοράς μας

Οι πωλήσεις της λιανικής αθλητικών ειδών (Καταστήματα INTERSPORT), εξαιρουμένων των πωλήσεων από τις εταιρείες «The Athlete’s Foot» (TAF) και «Intersport Turkey» (ITR), αυξήθηκαν κατά 6,3% κατά 2023 παρά το ιδιαίτερα ανταγωνιστικό περιβάλλον.

Η αύξηση των εσόδων κατά τη διάρκεια του 2023 οφείλεται κυρίως στην Ελλάδα, που αντιπροσωπεύει περίπου το 60% των συνολικών εσόδων Λιανικής Αθλητικών Ειδών και στην Βουλγαρία. Και οι δύο χώρες ξεπέρασαν τις επιδόσεις της αγοράς και η άνοδος πωλήσεων που εμφάνισαν κατά το 2023 ήταν από τις καλύτερες ανάμεσα στις χώρες του Intersport Group. Συνολικά, οι πωλήσεις υποστηρίχθηκαν από ανακαίνιση του δικτύου καταστημάτων στην Ελλάδα, βελτίωση της γκάμας προϊόντων και αποτελεσματική διαχείριση κατηγορίας. Οι ακανόνιστες καιρικές συνθήκες που οδηγούν σε υψηλότερες προωθητικές ενέργειες, έχουν επηρεάσει το μικτό περιθώριο κέρδους του Ομίλου, βαρύνοντας κυρίως το α’ και το γ’ τρίμηνο του 2023, ωστόσο, υπάρχει μια θετική τάση προς σταθεροποίηση.

Η έμφασή μας στη λειτουργική μόχλευση και η αποκλιμάκωση του πληθωρισμού βοήθησαν στη μερική αντιστάθμιση της πίεσης στο μικτό κέρδος. Επιπλέον, κατά το 2023 o κλάδος πέτυχε σημαντική μείωση των αποθεμάτων, παρά την προσθήκη νέων καταστημάτων. Ο εξορθολογισμός των αποθεμάτων οδήγησε σε βελτίωση του κεφαλαίου κίνησης και σε ελεύθερες ταμειακές ροές.

Επομένως:

Εξαιρουμένης της επίδρασης από την πώληση TAF και ITR, το EBITDA(OPR)* της λιανικής αθλητικών ειδών κατά το 2023 έφτασε τα €11,2 εκ., από €11,6 εκ. το 2022, με το περιθώριο EBITDA(OPR)* στο 6,4% το 2023 από 7,1% πέρυσι.

Εξαιρουμένης της επίδρασης από την πώληση TAF και ITR, το EBIT της λιανικής αθλητικών ειδών το 2023 ανήλθε σε €4,4 εκ. από €5,4 εκ. το 2022, με το περιθώριο EBIT να φτάνει στο 2,5% το 2023 από 3,3% το 2022. Οι ολοκληρωμένες στρατηγικές μας, που περιλαμβάνουν την λειτουργική μόχλευση, την επέκταση του δικτύου, τη βελτιωμένη στρατηγική ηλεκτρονικού εμπορίου, την επανεκτίμηση της οργανωτικής μας δομής και την αποτελεσματική διαχείριση κεφαλαίου κίνησης, σε συνδυασμό με τη σταδιακή αποκλιμάκωση των πληθωριστικών πιέσεων, αναμένεται να συμβάλουν στη συνολική βελτίωση της κερδοφορίας.

H λιανική αθλητικών ειδών του Ομίλου που σήμερα αριθμεί ένα δίκτυο 108 καταστημάτων και συγκεκριμένα 59 καταστήματα στην Ελλάδα, 33 στη Ρουμανία, 10 στη Βουλγαρία και 6 στην Κύπρο, ολοκλήρωσε του προγράμματος αναβάθμισης του δικτύου καταστημάτων του στην Ελλάδα. Η πρωτοβουλία αυτή ευθυγραμμίζεται με τη δέσμευσή μας να προσφέρουμε μια εκσυγχρονισμένη και πελατοκεντρική εμπειρία λιανικής. Στα μελλοντικά μας σχέδια περιλαμβάνεται η συνεχής αναζήτηση νέων ευκαιριών για περαιτέρω επέκταση του δικτύου σε όλες μας τις χώρες.

Το franchise της HOLLAND & BARRETT του Ομίλου Fourlis έχει σημειώσει σημαντικές εξελίξεις μέσα στον πρώτο χρόνο λειτουργίας του. Εντός του 2023, η Holland & Barrett άνοιξε τα πρώτα 6 καταστήματά της στην Αθήνα και ξεκίνησε την πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου της, έχοντας πολύ ισχυρά σημάδια για τις μελλοντικές της δυνατότητες. Η Λιανική Υγείας & Ευεξίας του Ομίλου για το 2023 παρουσίαση πωλήσεις ύψους €0,8 εκ. και λειτουργικές ζημίες ύψους € 2 εκ. λόγω της δημιουργίας υποδομής και δικτύου καταστημάτων HOLLAND & BARRETT. Η διοίκηση του Ομίλου είναι σίγουρη για τις αυξανόμενες προοπτικές του τομέα υγείας και ευεξίας και προετοιμάζεται ώστε να επωφεληθεί από αυτή την εξέλιξη.

Ως εκ τούτου, η Διοίκηση παραμένει προσηλωμένη στο σχέδιό της να αναπτύξει περαιτέρω το δίκτυο φυσικών και ηλεκτρονικών καταστημάτων της σε Ελλάδα, Ρουμανία και Βουλγαρία τα επόμενα χρόνια. Η θετική δυναμική στο σχέδιο επέκτασής μας συνεχίζεται, με προσδοκίες για άνοιγμα νέων καταστημάτων και συνεργασιών μέχρι το τέλος του έτους. Οι εξελίξεις αυτές ευθυγραμμίζονται με την αποστολή μας να προσφέρουμε ποιοτικά προϊόντα υγείας και ευεξίας σε ένα ευρύτερο κοινό, συμβάλλοντας στη συνολική ανάπτυξη και επιτυχία του Ομίλου σε αυτόν τον αναπτυσσόμενο τομέα.

Υπενθυμίζεται ότι η Holland & Barrett είναι μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες λιανικής στη Μεγάλη Βρετανία και στην Ευρώπη στον κλάδο Health & Wellness. Με ιστορία άνω των 150 ετών οι καταναλωτές την εμπιστεύονται για προϊόντα Υγείας και Ευεξίας. Προσφέρει μια μεγάλη γκάμα προϊόντων σε 4 κατηγορίες: βιταμίνες & συμπληρώματα διατροφής, φυσικά προϊόντα ομορφιάς, αθλητικά συμπληρώματα & είδη εξειδικευμένης διατροφής.

Η Trade Estates ΑΕΕΑΠ, θυγατρική του Ομίλου, σημείωσε σημαντικές εξελίξεις κατά το 2023. Τα έσοδα από μισθώματα κατά το 2023 σημείωσαν αυξηση κατά 28,3% με μικτή ετήσια απόδοση μισθωμάτων στο 7,7%. Επιπρόσθετα το Διοικητικο Συμβουλιο της Trade Estates αποφάσισε να εισηγηθεί στην Ετήσια Τακτική Γενική Συνέλευσή των Μετόχων τη διανομή μερίσματος ποσού ύψους 9,6 εκ. ευρώ για τη χρήση του 2023.

Κατά τη διάρκεια των δύο ετών λειτουργίας της και κατά την 31/12/2023, η μικτή εκτιμώμενη αξία (GAV) της αυξήθηκε κατά 65% στα €477 εκ. ενώ η καθαρή αξία ενεργητικού αυξήθηκε κατά 41% φτάνοντας στα €298.4. Επί του παρόντος, η εταιρεία διαθέτει 13 περιουσιακά στοιχεία που παράγουν εισόδημα και 2 περιουσιακά στοιχεία υπό ανάπτυξη. Σημαντικά ορόσημα στο πλαίσιο της αναπτυξιακής στρατηγικής της Trade Estates που ολοκληρωθήκαν κατά το 2023 συμπεριλαμβάνουν την επιτυχή ολοκλήρωση στις 3 Νοεμβρίου 2023 της διαδικασίας δημόσιας προσφοράς και της αύξησης του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας με ταυτόχρονη εισαγωγή του συνόλου των μετοχών στη Ρυθμιζόμενη Αγορά του Χρηματιστηρίου Αθηνών, καθώς και η εξαγορά του εμπορικού πάρκου SMART PARK στα Σπάτα, του μεγαλύτερου εμπορικού πάρκου στην Ελλάδα.

Επιπλέον, πρόσφατα μια άλλη σημαντική συνεργασία δημιουργήθηκε μεταξύ του Ομίλου Fourlis και της InterIKEA για την ίδρυση του νέου διεθνούς Κέντρου Διανομής της InterIkea στην Ελλάδα, σύμφωνα με την οποία η Trade Estates θα είναι η ιδιοκτήτρια και θα αναπτύξει το νέο Κέντρο Διανομής.. Σύμφωνα με το αναπτυξιακό της σχέδιο, έως το 2027 η Trade Estates θα διαθέτει ένα ισχυρό χαρτοφυλάκιο ακινήτων υψηλής απόδοσης άνω των €700 εκ.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Φουρλής: Τέσσερα νέα καταστήματα Holland & Barrett σε Αττική - Θεσσαλονίκη

Με το άνοιγμα των 4 καταστημάτων μέσα στον Μάιο η Holland & Barrett αριθμεί συνολικά 10 καταστήματα, μέσα σε 16 μήνες λειτουργίας στην Ελλάδα. Η συνεργασία του Ομίλου Fourlis με τη Holland & Barrett ξεκίνησε το 2022.
Athlete's foot-Fourlis
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Fourlis: Πουλάει τα σήματα Intersport και The Athlete's Foot στην Τουρκία

Με την υπογραφή της συμφωνίας ο όμιλος Fourlis επικεντρώνεται για τη δραστηριότητα Λιανικής Αθλητικών ειδών στις χώρες Ελλάδα, Ρουμανία, Βουλγαρία και Κύπρο, έχοντας σήμερα ένα δίκτυο 106 καταστημάτων “Intersport” και e-commerce σε όλες τις χώρες.