Η CityCrop στρέφει το ενδιαφέρον της στην αγορά του B2B έχοντας ήδη καταγράψει τις πρώτες συνεργασίες με την αλυσίδα σούπερ μάρκετ ΑΒ Βασιλόπουλος, που αποτελούν το βήμα για την επέκταση της καινοτόμου τεχνολογίας της σε περισσότερες εταιρείες.
Η startup που γεννήθηκε μέσα στα χρόνια της κρίσης και στόχευε να φέρει την αστική (urban) καλλιέργεια στην Ελλάδα, έχοντας μετασχηματιστεί, έχει ανοίξει έναν γύρο χρηματοδότησης ύψους 1,1 εκατ. ευρώ, θέλοντας να αναπτύξει περισσότερες μονάδες σε σούπερ μάρκετ και εταιρείες. Παράλληλα διατηρεί και τις οικιακές συσκευές που απευθύνονται κατευθείαν στους καταναλωτές και τους δίνουν την ευκαιρία να καλλιεργούν και να συλλέγουν τα δικά τους λαχανικά και βότανα.
«Οι άνθρωποι είμαστε αποκομμένοι από τη φύση και την καλλιέργεια. Υπάρχουν παιδιά που δεν γνωρίζουν πλέον πως μεγαλώνει ένα μαρούλι πριν φτάσει στο πιάτο τους. Γι' αυτό και θέλουμε να βρεθούμε σε όσο το δυνατόν περισσότερα σημεία και να προσφέρουμε την πιο φρέσκια και απαλλαγμένη από φυτοφάρμακα τροφή στον καταναλωτή, και όταν κάποιος σκέφτεται vertical farming να το συνδυάζει με τη CityCrop», αναφέρει στο BDο ιδρυτής της εταιρείας Χρήστος Ραυτογιάννης.
Διπλασιασμός των εσόδων και σχέδια για ανάπτυξη
Έχοντας σαν όχημα ανάπτυξης τις νέες μονάδες harvesthub που έχουν τοποθετηθεί σε τρία καταστήματα της ΑΒ Βασιλόπουλος (σε Μαρούσι, Ν. Ερυθραία και στο Ελληνικό) που γνωρίζουν ιδιαίτερα θετική αποδοχή από το καταναλωτικό κοινό, και το νέο σχεδιασμό της εταιρείας που κατευθύνεται προς τις επιχειρήσεις, ο κ. Ραυτογιάννης εκτιμά πως το 2024 θα κλείσει με υπερδιπλασιασμό του κύκλου εργασιών καθώς η εταιρεία συνεχίζει να αναπτύσσεται.
«Εφόδιο» στην πορεία ανάπτυξης της CityCrop πρόκειται να αποτελέσει και ο πρώτος γύρος χρηματοδότησης που πραγματοποιεί αυτή την περίοδο και έχει στόχο να αντλήσει περίπου 1,1 εκατ. ευρώ μέχρι το τέλος Μαΐου, με τον κ. Ραυτογιάννη να σημειώνει πως υπάρχουν ήδη συζητήσεις με κάποια funds και έχουν υπάρξει commitments. Τα κεφάλαια που θα αντληθούν θα αξιοποιηθούν στη μεγέθυνση της CityCrop εντός Ελλάδος, ενώ βλέπει από το 2025 και έπειτα την επέκταση προς το εξωτερικό, καθώς «πρέπει να κάνουμε προσεκτικά βήματα, πάντα με γνώμονα την ποιότητα».
Όπως αναφέρει ο κ. Ραυτογιάννης, η εταιρεία θέλει να μεγαλώσει και να διευρύνει τις συνεργασίες της τόσο με άλλα σούπερ μάρκετ όσο και με άλλου τύπου επιχειρήσεις, όπως ξενοδοχεία, εστιατόρια και εταιρείες catering, θέλοντας να αυξήσει το awareness των εργαζομένων, και έχει ήδη λάβει αιτήματα συνεργασίας από εταιρείες cateringενώ συζητά και με άλλα σούπερ μάρκετ.
Επιπλέον η CityCrop σχεδιάζει να εμπλουτίσει την γκάμα των λαχανικών και βοτάνων που περιλαμβάνονται στις μονάδες της, καθώς «υπάρχει ήδη μια μεγάλη λίστα που μας έχουν ζητήσει» όπως αναφέρει ο κ. Ραυτογιάννης. Ανάμεσα σε αυτά είναι ο κόλιανδρος, το φασκόμηλο, στα βότανα, ενώ στα λαχανικά θέλει να προσθέσει είδη τα οποία δεν είναι τόσο εύκολο να τα βρει ο καταναλωτής όπως τα baby gems μαρούλια ή το kale.
Η CityCrop προσφέρει πλέον την επαγγελματική συσκευή, την οποία νοικιάζει στην εκάστοτε επιχείρηση, αναλαμβάνοντας τη διαχείριση και επίβλεψη της λειτουργίας τους, ενώ φροντίζει να ανανεώνονται τα φυτά σε σύντομο χρονικό διάστημα. Στη συσκευή αυτή μπορούν είτε να καλλιεργούνται τέσσερα διαφορετικά είδη σαλάτας και μπορεί να έχει μέχρι και 100 τεμάχια, ενώ με τα βότανα φτάνει έως και τα 112 τεμάχια.
Η εταιρεία λειτουργεί με ένα υβριδικό μοντέλο όπου καλλιεργεί στις δικές της εγκαταστάσεις τους ίδιους κωδικούς που έχει και στα σούπερ μάρκετ μέχρις ότου το φυτό φτάσει σε ένα συγκεκριμένο στάδιο ανάπτυξης. Στη συνέχεια μεταφέρει το φυτό στις συσκευές που βρίσκονται στις συνεργαζόμενες επιχειρήσεις (π.χ. τα σούπερ μάρκετ) κι εκεί συνεχίζεται η ανάπτυξη του φυτού, μέχρι να είναι έτοιμο για συγκομιδή, καλύπτοντας έτσι συνεχώς τη ζήτηση που υπάρχει προσφέροντας παράλληλα την πιο φρέσκια τροφή που μπορεί να δοθεί στον καταναλωτή.
«Τα φυτά όσο βρίσκονται στη μονάδα μέσα συνεχίζουν και μεγαλώνουν, αλλά όπως έχουμε δει μέχρι στιγμής δεν μένουν τα φυτά πάνω από 2-3 μέρες μέσα στη μονάδα, ενώ σε μέρες υψηλής κίνησης μπορεί να φύγει και το 80% των προϊόντων σε μια μέρα» υπογραμμίζει ο κ. Ραυτογιάννης, με τις πωλήσεις τον Φεβρουάριο να έχουν καταγράψει άνοδο 28% έναντι του Ιανουαρίου, καθώς και οι τιμές των προϊόντων της CityCrop είναι εξαιρετικά ανταγωνιστικές απέναντι σε παρόμοια προϊόντα που βρίσκονται στα σούπερ μάρκετ και είναι σαφώς πιο φθηνά από τα λεγόμενα βιολογικά.
Τι προσφέρουν οι συσκευές της CityCrop
Το σύστημα λειτουργεί με τη μέθοδο της υδροπονίας. Δηλαδή δεν απαιτείται χώμα για την καλλιέργεια και τα φυτά λαμβάνουν όλα τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζονται απευθείας από το νερό σε ένα ελεγχόμενο περιβάλλον χωρίς τη χρήση φυτοφαρμάκων.
Στα πλεονεκτήματα που προσφέρει η CityCrop είναι το μηδενικό foodwaste, η έως και 95% λιγότερη κατανάλωση νερού, τα 90% λιγότερα μεταφορικά, η μείωση κατά 99,5% της ανάγκης χώρου. Ωστόσο το μεγαλύτερο πλεονέκτημα είναι η προσφορά των πιο φρέσκων προϊόντων που μπορεί να βρει κάποιος σε ένα σούπερ μάρκετ.
Οι οικιακές συσκευές (Smart home grown device), που απευθύνονται κατευθείαν στους καταναλωτές, έρχονται σε τρία διαφορετικά μεγέθη, ανάλογα με τις απαιτήσεις που υπάρχουν, έχοντας τη δυνατότητα να επιλέξει από μια ευρεία γκάμα λαχανικών και βοτάνων. Η όλη διαδικασία πραγματοποιείται μέσω εφαρμογής στο κινητό όπου ο χρήστης μπορεί να ελέγχει και να παρακολουθεί συνεχώς την καλλιέργεια απ' όπου κι αν βρίσκεται, να διαχειρίζεται εξ αποστάσεως τη θερμοκρασία, την υγρασία και τον φωτισμό..
Το φυτό λαμβάνει έτσι στη ρίζα το 100% της τροφής που χρειάζεται, 24 ώρες το 24ωρο, και εξασφαλίζει την καλύτερη δυνατή ανάπτυξη, ενώ δεν χρησιμοποιούνται καθόλου φυτοφάρμακα.