ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
Φώτο: Shutterstock

Στο 9% η αύξηση στα καθαρά κέρδη της Coca-Cola HBC το 2019

Οι όγκοι πωλήσεων της Coca-Cola HBC αυξήθηκαν κατά +3,3% στο σύνολο του έτους. Το Διοικητικό Συμβούλιο πρότεινε μέρισμα ανά μετοχή ύψους 0,62 ευρώ, αυξημένο κατά 8,8%.

Άνοδο 9% σε σχέση με το προηγούμενο έτος κατέγραψαν τα καθαρά κέρδη της Coca Cola HBC το 2019 και διαμορφώθηκαν στα 487,5 εκατ. ευρώ. Τα συγκρίσιμα καθαρά κέρδη σημείωσαν αύξηση 8,7%  φτάνοντας τα 522,2 εκατ. ευρώ. Το Διοικητικό Συμβούλιο πρότεινε μέρισμα ανά μετοχή ύψους 0,62 ευρώ, πρόκειται για αύξηση κατά 8,8% σε σχέση με το 2018.

Κατά 3,3% στα 2,264 δισ. κιβώτια αυξήθηκε ο όγκος των πωλήσεων στο σύνολο του έτους ενώ  επιτάχυνση του όγκου πωλήσεων σημειώθηκε σε όλες τις αγορές το τέταρτο τρίμηνο.Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις κατέγραψαν αύξηση 5,5% στα 7,026 δισ. ευρώ. 

Ειδικότερα, τα ετήσια βασικά μεγέθη της Coca-Cola HBC διαμορφώθηκαν ως εξής:

  • Ισχυρή αύξηση 4,4% των εσόδων σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση για το σύνολο του έτους (+3,7%, με εξαίρεση της επίδρασης που είχε η εξαγορά της Bambi). Δυνατό, σε επίπεδο εσόδων ήταν το τέταρτο τρίμηνο (+7,4% σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση, +6,0% με εξαίρεση της Bambi) αντιστάθμισε εν μέρει τον αντίκτυπο των δυσμενών καιρικών συνθηκών στο δεύτερο και τρίτο τρίμηνο.
  • Η διακοπή της συνεργασίας με τη Lavazza επηρέασε αρνητικά το ρυθμό αύξησης για το σύνολο του έτους κατά 20 μονάδες βάσης.
  • Οι όγκοι πωλήσεων ανθρακούχων αναψυκτικών αυξήθηκαν κατά +3.5% σε όλες τις αγορές, με +26,7% στα προϊόντα με χαμηλή και μηδενική ζάχαρη και +7,1% στα ανθρακούχα αναψυκτικά για ενήλικες.
  • Στα καινοτόμα προϊόντα οφείλονται 4.2 ποσοστιαίες μονάδες της αύξησης του όγκου πωλήσεων.
  • Τα συγκρίσιμα βασικά κέρδη ανά μετοχή αυξήθηκαν κατά 10,0% σε €1,436 και τα βασικά κέρδη ανά μετοχή κατά 10,2% σε 1,340 ευρώ.
  • Οι καθαρές ταμειακές ροές αυξήθηκαν κατά 19,6% σε 442,6 εκατ. ευρώ ενώ οι κεφαλαιουχικές δαπάνες ως ποσοστό των πωλήσεων να φτάνουν σε 6,9%.

Όλες οι αγορές σημείωσαν αύξηση των εσόδων σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση στο σύνολο του έτους:

  • Στο +1,3% με συνέχιση των ισχυρών επιδόσεων στην Ιταλία στις αναπτυγμένες αγορές
  • Στο +4,2% με επιτάχυνση του ρυθμού αύξησης του όγκου πωλήσεων για το 4ο τρίμηνο σε ευρεία βάση στις αναπτυσσόμενες αγορές
  • Στο +7,1% στις αναδυόμενες αγορές. Στο +24% στο τέταρτο τρίμηνο έφτασε η αύξηση του μεριδίου αγοράς και αύξηση του όγκου πωλήσεων στη Νιγηρία. 

Ο κ. Zoran Bogdanovic, Διευθύνων Σύμβουλος της Coca-Cola HBC AG, σχολίασε: «Το 2019 αποτέλεσε ακόμη μια χρονιά ισχυρής ανάπτυξης για τον Όμιλο, ο οποίος σημείωσε τα ιστορικά υψηλότερα επίπεδα όγκου πωλήσεων και συγκρίσιμων λειτουργικών κερδών. Είμαι ιδιαίτερα ικανοποιημένος από το πώς κλείσαμε τη χρονιά, έπειτα από τις δυσμενείς καιρικές συνθήκες που αντιμετωπίσαμε στο δεύτερο και το τρίτο τρίμηνο. Επιτύχαμε ανάπτυξη και στους τρεις τομείς δραστηριοποίησης όπως και στις τρεις μεγαλύτερες αγορές μας, συγκεκριμένα στη Ρωσία, την Ιταλία και τη Νιγηρία. Η βασική για εμάς κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών συνεχίζει να αναπτύσσεται, κυρίως λόγω της δυναμικής των προϊόντων με χαμηλή και μηδενική ζάχαρη, και συνεχίζουμε να αυξάνουμε ή να διατηρούμε τα μερίδιά μας στις περισσότερες από τις αγορές μας. Αναγνωριστήκαμε ως η πιο βιώσιμη εταιρεία αναψυκτικών και ποτών της Ευρώπης από τον δείκτη βιωσιμότητας Dow Jones Sustainability Index για έκτη φορά μέσα σε επτά χρόνια. Ξεκινάμε το 2020 με σημαντική δυναμική και συναρπαστικά πλάνα που περιλαμβάνουν την κυκλοφορία του Costa Coffee σε τουλάχιστον 10 από τις αγορές μας. Είμαστε πεπεισμένοι ότι βρισκόμαστε σε καλό δρόμο, για να εκπληρώσουμε τις δεσμεύσεις μας για το 2020 και να επιτύχουμε περαιτέρω σταθερή πρόοδο ενόψει των στόχων μας για το 2025».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αύξηση καθαρών εσόδων 13,7% στο εννεάμηνο για την Coca Cola HBC

«Τα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου αποδεικνύουν ξεκάθαρα ότι το χαρτοφυλάκιο προϊόντων 24/7 κατανάλωσης, μπορεί να οδηγήσει σε καλής ποιότητας ανάπτυξη υπό ποικίλες συνθήκες αγοράς» ανέφερε ο Zoran Bogdanovic.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Coca Cola HBC: Αύξηση πωλήσεων 17% στο 9μηνο, οι εκτιμήσεις για το έτος

Η αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά 2,2% σε οργανική βάση, οφείλεται κυρίως στις κατηγορίες στρατηγικής προτεραιότητας, με τα ανθρακούχα αναψυκτικά να αυξάνονται κατά 1,5%, τα ποτά ενέργειας 24,8% και τον καφέ 33,5%.