ΓΔ: 1397.63 0.94% Τζίρος: 86.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
Φωτο: Shutterstock

Πωλήσεις 54,4 εκατ. ευρώ για την αλυσίδα Sephora στην Ελλάδα το 2022

Η εταιρεία διαβλέπει προοπτικές περαιτέρω αύξησης του τζίρου της το 2023, καθώς το πρώτο πεντάμηνο οι πωλήσεις της αυξήθηκαν κατά 58% σε σχέση με πέρσι.

Έτος εξαιρετικών επιδόσεων ήταν το 2022 για την αλυσίδα καλλυντικών Sephora στην χώρα μας, ενώ και το 2023 φαίνεται ότι θα ολοκληρωθεί με ακόμη μεγαλύτερο ρυθμό ανάπτυξης, τόσο σε ό,τι αφορά τις πωλήσεις όσο όμως και στα περιθώρια κερδοφορίας της αλυσίδας. Ειδικότερα, το πρώτο πεντάμηνο του 2023 η αλυσίδα αύξησε τον τζίρο της κατά 58% συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2022, ενώ το μικτό της κέρδος ανήλθε σε 46% έναντι 44% πέρσι.

Η φετινή αύξηση του τζίρου οφείλεται στην ολική άρση των μέτρων κατά της πανδημίας, σε σχέση με τη μερική άρση το πρώτο εξάμηνο του 2022, ενώ το καθαρό περιθώριο κέρδους της αυξήθηκε σε 38% από 31% πέρσι, χάρη στην πολιτική της αλυσίδας να μειώσει τα διαθέσιμα προϊόντα με έκπτωση, στρατηγική που δεν επηρέασε αρνητικά τις πωλήσεις της. Σε κάθε περίπτωση, η Sephora προσανατολίζεται στη μείωση των δαπανών της το τρέχον έτος, καθώς τα γενικά της έξοδα εμφανίζονται αυξημένα, ψαλιδίζοντας την αύξηση του μεικτού κέρδους της, με αποτέλεσμα το 2023 το ποσοστό επί του τζίρου του καθαρού αποτελέσματος να ανέρχεται σε 3,2%, έναντι 16,3% το 2022.

Σε ό,τι αφορά την πορεία της εταιρείας το 2022, ο τζίρος της ανήλθε σε 54,4 εκατ ευρώ, αυξημένος κατά 40% συγκριτικά με το 2021 (38,8 εκατ), με συνέπεια την αύξηση κατά 7,5 εκατ ευρώ του μεικτού περιθωρίου κέρδους της, σε 44,4% από 42,9% το προηγούμενο έτος. Συνέπεια αυτών ήταν και η αύξηση του μεικτού κέρδους της εταιρείας κατά 6,7 εκατ ευρώ, με τη διοίκηση της αλυσίδας να εκτιμά ότι η βελτίωση των αποτελεσμάτων της οφείλεται και στην αύξηση της επισκεψιμότητας στα καταστήματα της, δεδομένης της ολικής επιστροφής στην κανονικότητα το 2022. Έτσι, η Sephora επέστρεψε σε κερδοφορία την χρονιά που πέρασε, καταγράφοντας καθαρά κέρδη ύψους 6,29 εκατ ευρώ, έναντι ζημίων ύψους 2,56 εκατ ευρώ το προηγούμενο έτος, ενώ μείωσε τα αποθέματά της κατά 9%. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι η φυσιολογική αύξηση των αγορών κατά περίπου 17%, συνέπεια της αύξησης των πωλήσεων, δεν επιβάρυνε το απόθεμα της εταιρείας.

Οι επενδύσεις της Sephora Greece ανήλθαν σε 1,49 εκατ ευρώ το 2022, ενώ ο καθαρός δανεισμός της μειώθηκε κατά 99%, ανερχόμενος πλέον σε 12.000 ευρώ. Η αλυσίδα μετράει συνολικά 34 καταστήματα στην Ελλάδα, ενώ ελέγχει σε ποσοστό 100% την θυγατρική εταιρεία στην Κύπρο, Sephora Cyprus Ltd.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η Sephora Greece... απογειώθηκε: Πώς έφτασε σε αύξηση τζίρου 47%

Η αλυσίδα ενισχύει τις πωλήσεις της κατά 27% στο εξάμηνο φέτος, σε συνέχεια ενός έτους επιδόσεων - ρεκόρ, που αποδίδονται στην αύξηση της εγχώριας κατανάλωσης, αλλά και στην υψηλή ζήτηση από τουρίστες.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Sephora: Δυναμική αύξηση των πωλήσεων, πιέσεις από τα λειτουργικά έξοδα

Το 2021 η αλυσίδα αύξησε τις πωλήσεις της, ενώ και στο πρώτο τετράμηνο του τρέχοντος έτους ο τζίρος ήταν αυξημένος κατά 55%. Αυξημένες οι δαπάνες για ενοίκια, μισθοδοσία, καθώς και τα γενικά έξοδα.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πρεμιέρα για το πρώτο ελληνικό αθλητικό παπούτσι υψηλών απαιτήσεων

Το νέο εγχείρημα αποτελεί επενδυτική πρωτοβουλία των Αλ. Λάτση και P. Ruppe, κορυφαίου πρώην στελέχους της Nike. Ο Εμ. Μπιάνκι ανέλαβε τον σχεδιασμό και Θ. Θωμαΐδης την επιχειρησιακή ηγεσία.