Σαφείς επιφυλάξεις για την επίδραση της πανδημίας στα οικονομικά αποτελέσματα της αλυσίδας καλλυντικών Sephora φέτος αλλά και το επόμενο έτος εκφράζει η διοίκηση της ελληνικής θυγατρικής, με αφορμή την πρόσφατη δημοσίευση των οικονομικών της μεγεθών για το 2019.
Συγκεκριμένα, η εταιρεία προχώρησε σε αναχρηματοδότηση προκειμένου να συνεχίσει τις δρατηριότητές της κανονικά κατά το επόμενο 12μηνο, αυξάνοντας τον δανεισμό της κατά 5 εκατ ευρώ, σε σύνολο 35,45 εκατ ευρώ, και έλαβε παράταση της αποπληρωμής δανείου έως τις 21 Σεπτεμβρίου 2021, ώστε να αντιμετωπιστούν οι αρνητικές επιπτώσεις από την τρέχουσα υγειονομική κρίση.
Ήδη, στη βάση της δυσμενούς συγκυρίας όπως αυτή έχει διαμορφωθεί συνολικά για το λιανεμπόριο, η Sephora Greece ΑΕ παρουσιάζει μείωση των πωλήσεων κατά 30,5% το πρώτο τετράμηνο φέτος στην χώρα μας, συγκριτικά με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, ενώ το καθαρό περιθώριο κέρδους περιορίστηκε κατά 5,3 μονάδες, από 21,7% πέρσι, σε 16,4% φέτος. Η εταιρεία επισημαίνει ότι η αρνητική επίδραση των εκπτώσεων ανήλθε στα 547.000 ευρώ, ενώ η αρνητική επίδραση των πωλήσεων ανήλθε στα 988.000 ευρώ, σε καθαρό περιθώριο κέρδους. Στο πλαίσιο αυτό, η αλυσίδα εστιάζει στην προσπάθεια δραστικής μείωσης των εξόδων που επηρεάζουν σημαντικά την κερδοφορία της εταιρείας, όπως τα ενοίκια, η μισθοδοσία και η διαφήμιση.
Τα αποτελέσματα αυτά πάντως έρχονται σε συνέχεια ενός πολύ καλού έτους, 2019, για την πολυεθνική αλυσίδα καλλυντικών στην χώρα μας. Συγκεκριμένα, το καθαρό αποτέλεσμα της χρήσης 2019 είναι κέρδη ύψους 7,3 εκατ ευρώ, έναντι ζημίας ύψους 0,9 εκατ ευρώ το 2018, ενώ ο κύκλος εργασιών λιανικής πώλησης αυξήθηκε κατά 4,1%, αγγίζοντας τα 52,4 εκατ ευρώ πέρσι, έναντι 50,3 εκατ ευρώ το προηγούμενο έτος.
Σύμφωνα με την διοίκηση της εταιρείας, η εκπτωτική πολιτική που η αλυσίδα ακολούθησε απέδωσε σε μεγάλο βαθμό, συμβάλλοντας στην βελτίωση της θέσης της. Μέσα στην περσινή χρήση, η Sephora Greece πραγματοποίησε επενδύσεις ύψους 1,87 εκατ ευρώ, κατά κύριο λόγο με στόχο την ανανέωση των κτιριακών της εγκαταστάσεων. Σημειώνεται ότι λειτουργούν στην χώρα μας συνολικά 35 καταστήματα της αλυσίδας και η εταιρεία απασχολεί συνολικά 462 άτομα.
Διεθνώς, η αλυσίδα φέρεται να έχει κερδίσει σημαντικά μερίδια αγοράς μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2020, παρά την δύσκολη συγκυρία και το γεγονός ότι το 90% των φυσικών σημείων πώλησης της Sephora παρέμειναν κλειστά ανά τον κόσμο, για περίπου δύο μήνες. Ωστόσο, σύμφωνα με την μητρική, τον όμιλο πολυτελών ειδών Louis Vuitton Moet Hennessy (LVMH), η καινοτομία και η ενεργοποίηση του ψηφιακού καναλιού συνέβαλαν στην συγκράτηση της κάμψης των πωλήσεων συνολικά στην κατηγορία της Επιλεκτικής Διανομής (Selective Retailing), η οποία περιλαμβάνει και τα πολυκαταστήματα Le Bon Marche καθώς και τις πωλήσεις duty free.
Ωστόσο, οι πωλήσεις της συγκεκριμένης κατηγορίας υποχώρησαν σε 4,84 δισ ευρώ το πρώτο εξάμηνο φέτος, έναντι 7,09 δισ το αντίστοιχο διάστημα πέρσι, και το καθαρό αποτέλεσμα είναι ζημιές ύψους 308 εκατ ευρώ, έναντι κερδών ύψους 714 εκατ ευρώ το περσινό εξάμηνο.
Πάντως, η πολυκαναλική προσέγγιση και η βελτίωση της εμπειρίας του πελάτη μέσα στα φυσικά καταστήματα, μέσω της ενσωμάτωσης τεχνολογικών καινοτομιών, προκρίνεται ως η ιδανική στρατηγική για την μετά covid-19 εποχή της Sephora, με την προσδοκία για ανάκαμψη από το 2021.