Συντονισμένες προσπάθειες ώστε να διαχειριστεί τις αυξημένες λειτουργικές δαπάνες την τρέχουσα χρονιά υλοποιεί η αλυσίδα καλλυντικών Sephora στην χώρα μας, προσδοκώντας σε ένα θετικό κλείσιμο του έτους, εφόσον η ζήτηση επανέλθει σε επίπεδα προ πανδημίας, τις επόμενες κρίσιμες εβδομάδες για το λιανεμπόριο.
Η αλυσίδα πάντως ξεκίνησε δυναμικά το 2022, καταγράφοντας αύξηση πωλήσεων κατά 55% το πρώτο τετράμηνο συγκριτικά με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, εξέλιξη που αποδίδεται στην ομαλή λειτουργία των φυσικών καταστημάτων φέτος, σε αντίθεση με την υπολειτουργία του εμπορίου την περσινή χρονιά. Περαιτέρω, το μικτό κέρδος της εταιρείας ανήλθε σε 44%, έναντι 38% πέρσι, και το καθαρό περιθώριο κέρδους αυξήθηκε σε 31% από 18% πέρσι, εξέλιξη που αποδίδεται στην πολιτική μείωσης των εκπτώσεων στα προϊόντα της αλυσίδας.
Παρά ταύτα, όπως σχεδόν το σύνολο του εμπορικού κόσμου, έτσι κι η αλυσίδα Sephora καλείται να διαχειριστεί τις αυξημένες λειτουργικές δαπάνες, που στην περίπτωση της μεταφράζονται σε αύξηση των ενοικίων κατά 1,96 εκατ. ευρώ σε σχέση με πέρσι, ελλείψει της κυβερνητικής στήριξης κατά 100% του 2021, αλλά και ως προς την μισθοδοσία και τα γενικά έξοδα. Η θετική εξέλιξη πάντως του τουρισμού στην χώρα μας συνέβαλε στην ανάκαμψη της ζήτησης, με συνέπεια να εκτιμάται ότι θα συμπαρασύρει σε θετική τροχιά τις πωλήσεις συνολικά κατά το δεύτερο εξάμηνο του έτους.
Σε ό,τι αφορά το 2021, η Sephora Greece AE είχε αυξημένο τζίρο κατά 19,1% συγκριτικά με το 2020, συνολικού ύψους 38,8 εκατ ευρώ, ενώ αυξημένο κατά 5,1 εκατ ευρώ ήταν το μικτό κέρδος, εξέλιξη που συνδέεται με τις βελτιωμένες πωλήσεις καθώς και το διαφορετικό μείγμα προϊόντων που πωλήθηκαν το υπό εξέταση διάστημα.
Μέσα στην χρονιά που πέρασε, η εταιρεία άλλαξε την πολιτική των εκπτώσεων της κι εκτιμάται ότι αυτό επιβραβεύθηκε από τους καταναλωτές, καθώς αυξήθηκε η επισκεψιμότητα των καταστημάτων, οδηγώντας την Sephora σε αύξηση του μικτού κέρδους της κατά 2,2 εκατ ευρώ.
Ωστόσο, η περσινή χρήση ήταν ζημιογόνος για την εταιρεία, με τα αποτελέσματα μετά φόρων να διαμορφώνονται σε ζημίες ύψους 2,56 εκατ ευρώ το 2021, έναντι κερδών ύψους 33,96 εκατ ευρώ το 2020, στον απόηχο των πληθωριστικών πιέσεων καθώς και της ενεργειακής κρίσης που έχει άμεσες επιπτώσεις στην κερδοφορία.
Η αλυσίδα διατηρεί συνολικά 35 σημεία πώλησης σε όλη την Ελλάδα, καθώς επίσης και θυγατρική εταιρεία στην Κύπρο, με την επωνυμία Sephora Cyprus Ltd. Μέσα στο 2021, δρομολόγησε επενδύσεις συνολικού ύψους 982.000 ευρώ, οι οποίες αφορούν κυρίως σε ανανέωση των κτιριακών της εγκαταστάσεων, ενώ στο τέλος του έτους ο καθαρός δανεισμός της μειώθηκε κατά 93,4%, κυρίως λόγω της αποπληρωμής το ενδοομιλικού δανεισμού, ύψους 39,5 εκατ ευρώ, τον περσινό Σεπτέμβριο.