Εξαιρετικές επιδόσεις καταγράφει και φέτος η αλυσίδα καλλυντικών Sephora στη χώρα μας, σε συνέχεια ενός έτους εντυπωσιακής ανάπτυξης, εν πολλοίς τροφοδοτούμενης από τον τουρισμό. Ο κύκλος εργασιών της Sephora Greece AEE ενισχύθηκε κατά 27% το πρώτο εξάμηνο φέτος συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα πέρσι, ενώ το μικτό κέρδος ανήλθε σε 46,3% έναντι 45,9% την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Όπως σημειώνει η διοίκηση της εταιρείας, η αύξηση του τζίρου οφείλεται στην συνεχή αύξηση της εγχώριας και όχι μόνο κατανάλωσης, καθώς η έναρξη της τουριστικής περιόδου ήδη αποτυπώνεται σε αυτές τις επιδόσεις. Ως εκ τούτου, η εταιρεία εκτιμά ότι ο τζίρος της θα παραμείνει σε υψηλά επίπεδα και φέτος, παρά την συνεχιζόμενη αύξηση των δαπανών.
Σε ό,τι αφορά την οικονομική χρήση του 2023, η Sephora κατάγραψε πωλήσεις ύψους 80,1 εκατ ευρώ, έναντι 54,4 εκατ ευρώ το 2022, αυξημένες κατά 47,3% σε ετήσια βάση. Οι εντυπωσιακές επιδόσεις αποδίδονται στον συνδυασμό της οριστικής άρσης των μέτρων κατά της πανδημίας, τα οποία οδήγησαν στην αύξηση της εγχώριας κατανάλωσης, καθώς και στις υψηλές επιδόσεις του ελληνικού τουρισμού, με κορύφωση το φθινόπωρο του 2023, οπότε οι διεθνείς αφίξεις στην χώρα μας ενισχύθηκαν κατά 6% συγκριτικά με το 2019. Ενδεικτικά, οι καθαρές πωλήσεις του τελευταίου τριμήνου του 2023 ανήλθαν στα 24,2 εκατ ευρώ, έναντι 18 εκατ το 2022, καταγράφοντας αύξηση της τάξης του 34%, χάριν στην αυξημένη εγχώρια κατανάλωση. Με το 2023 να καθιερώνεται ως το νέο έτος ρεκόρ και ορόσημο για την Sephora στην Ελλάδα, η συζήτηση κατευθύνεται στο κατά πόσο η εταιρεία το 2024 θα καταφέρει να επιτύχει ακόμα υψηλότερες επιδόσεις.
Το καθαρό αποτέλεσμα της χρήσης 2023 ανήλθε σε κέρδη ύψους 8,47 εκατ ευρώ, έναντι κερδών 6,29 εκατ το 2022, ενώ το μεικτό περιθώριο κέρδους της αλυσίδας ανήλθε σε 47,1% το 2023 από 44,4% το προηγούμενο έτος. Η άνοδος του μεικτού περιθωρίου κατά περίπου 13,6 εκατ ευρώ προήλθε κυρίως από την αύξηση των πωλήσεων κατά 47,3%, η οποία συνέβαλε επίσης στην αύξηση του περιθωρίου κατά 11,4 εκατ ευρώ, καθώς και από το διαφορετικό μείγμα προϊόντων που πωλήθηκαν αλλά και τις μειωμένες εκπτώσεις κατά την διάρκεια της χρήσης, κινήσεις που συνεισέφεραν τα υπόλοιπα 2,1 εκατ ευρώ της καταγραφόμενη αύξησης.
Όπως σημειώνει η διοίκηση της Sephora, οι καταναλωτές δεν επηρεάστηκαν αρνητικά από την αλλαγή πολιτικής των εκπτώσεων, και με δεδομένη την εξάλειψη των επιπτώσεων της υγειονομικής κρίσης στην αγορά, αύξησαν την αγοραστική τους δύναμη και τόνωσαν την επισκεψιμότητα στα φυσικά καταστήματα της αλυσίδας, δίνοντας την εντυπωσιακή ποσοστιαία αύξηση του 47,1% στον κύκλο εργασιών της εταιρείας. Η εταιρεία είχε συνολικά 30 καταστήματα στην Ελλάδα στο τέλος του 2023, από 34 που είχε έναν χρόνο πριν, ενώ λειτουργεί και το ομώνυμο ηλεκτρονικό κατάστημα. Μέσα στην χρήση προέβη σε νέες επενδύσεις συνολικής αξίας 2,13 εκατ ευρώ, από τις οποίες τα 1,9 εκατ αφορούσαν στην ανανέωση των κτιριακών εγκαταστάσεων.