Στο διάστημα των τελευταίων πέντε χρόνων, από το 2018 –αν και δημιουργήθηκε εννιά χρόνια νωρίτερα- μία μικρή ελληνική εταιρεία που παράγει χάρτινα καλαμάκια –κι όχι μόνο- επενδύοντας στην πράσινη τάση της εποχής, κατόρθωσε να μετασχηματιστεί σε έναν πολυεθνικό όμιλο με επτά εργοστάσια, εντεύθεν και εκείθεν του Ατλαντικού και να αποτελεί επίζηλο εταίρο μεγάλων διεθνών επενδυτικών σχηματισμών.
Αυτό είναι το success story της Matrix Pack και του δημιουργού της κ. Λυμπέρη Πολυχρονόπουλου. Μάλιστα η δυναμική που διαθέτει πλέον η εταιρεία αποτυπώνεται στα όσα ανέφερε χθες σε συνέντευξη τύπου που έδωσε στο εργοστάσιο της Ριτσώνας, λέγοντας πως φέτος οι πωλήσεις της εταιρείας θα διαμορφωθούν στα περίπου 43 εκατ. ευρώ, ενώ στη διάρκεια του 2024 θα ανέλθουν στα περίπου 73 εκατ. ευρώ – οι πωλήσεις είναι ήδη κλεισμένες! – και το 2025 θα αγγίξουν τα 170 εκατ. ευρώ.
Και μόνο το 10% των πωλήσεων της πραγματοποιείται στην ελληνική αγορά. Δηλαδή περίπου 4 εκατ. ευρώ και το 2024 το ποσοστό της ελληνικής αγοράς θα είναι μικρότερο. Μία αναπτυξιακή διαδρομή η οποία είναι πρωτοφανής για τα ελληνικά δεδομένα. Όπως ανέφερε ο κ. Πολυχρονόπουλος η εταιρεία είναι μία από τις τρεις μεγαλύτερες παγκοσμίως στη συγκεκριμένη κατηγορία – οι άλλες δύο είναι η Tetrapak και η κορεάτικη Seoil.
Όλη αυτή η διαδρομή για να υποστηριχθεί χρειάστηκε – και χρειάζεται ακόμη – κεφάλαια. Ένα μέρος τους προέρχεται από την ίδια συμμετοχή, ένα άλλο από τραπεζικό δανεισμό – 16 εκατ. ευρώ από τις τράπεζες και 8,5 εκατ. ευρώ από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων – και το 35% των μετοχών της εταιρείες έχει περάσει πλέον στο fund ελληνικών συμφερόντων south bridge2. Επίσης το τίμημα της ταχύτατης ανάπτυξης είναι η παραγωγή ζημιών στη διάρκεια των προηγούμενων χρόνων – εφέτος όπως είπε θα μηδενίσει τις ζημιές και ο επόμενος χρόνος θα είναι κερδοφόρος.
Ο κ. Πολυχρονόπουλος είπε μάλιστα πως σχεδιάζεται μία νέα πολύ μεγάλη αύξηση μετοχικού κεφαλαίου με την συμμετοχή ξένου επενδυτή στη διάρκεια του 2024. Ωστόσο δεν έγινε σαφές το ποσοστό που πρόκειται να εκχωρηθεί, ενώ το μόνο που ανέφερε είναι να μην χαθεί ο έλεγχος των αποφάσεων. Μάλιστα ο ίδιος θέλοντας να επισημάνει το ενδιαφέρον που υπάρχει από διεθνείς επενδυτές για την συμμετοχή τους στην εταιρεία, είπε πως μόνο εφέτος την επισκέφτηκαν 250 ξένες αντιπροσωπείες.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το ύψος των επενδύσεων που βρίσκεται σε εξέλιξη ανέρχεται στα 50 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 27 εκατ. ευρώ προέρχονται από το Ταμείο Ανάκαμψης. Η εταιρεία διαθέτει πετά εργοστάσια, εκ των οποίων τα δύο στις Ηνωμένες Πολιτείες, στο Σινσινάτι και το Πόρτλαντ, ένα στη Βρετανία, στο Μάντσεστερ, ένα στη Βουλγαρία και τρία στην Ελλάδα. Επίσης διαθέτει δέκα κέντρα διανομών σ΄ ολόκληρο τον κόσμο (ΗΠΑ, Καναδάς, Πολωνία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ισπανία, Ελλάδα, Βουλγαρία Ιαπωνία) ενώ δραστηριοποιείται σε 61 χώρες, προμηθεύοντας 650 πελάτες – κυρίως - με 20 δισ. καλαμάκια και 1 δισ. καπάκια (σε κύπελλα καφέ).
Ακόμη όπως είπε δεν αποκλείεται εφόσον κατορθώσει η εταιρεία να κλείσει μία συμφωνία για την αγορά της Ιαπωνίας να δημιουργήσει ακόμη ένα εργοστάσιο στην Ινδία. Πρόκειται για την τεχνογνωσία fiber, δηλαδή την παραγωγή προϊόντων με πρώτη ύλη πολτό πιστοποιημένου ξύλου – δηλαδή από καλλιεργούμενα δάση. Απασχολεί 630 εργαζόμενους, εκ των οποίων οι 380 εργάζονται στην Ελλάδα.