Από το τέλος Οκτωβρίου έως σήμερα η μετοχή της Ελλάκτωρ καταγράφει κέρδη 19,5%, αν και υπολείπεται κατά 18% από το υψηλό των τελευταίων 12 μηνών. Η αφύπνιση της μετοχής αποδίδεται στην ολοκλήρωση της πώλησης της ΑΚΤΩΡ στην Intrakat αλλά και στις προσδοκίες για μια γενναία επιστροφή κεφαλαίου προς τους μετόχους.
Ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Ευθύμιος Μπουλούτας έχει προϊδεάσει για μια τέτοια πρωτοβουλία όταν στην ενημέρωση των αναλυτών με αφορμή τα αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου είχε δηλώσει: «Είμαστε πλέον σε θέση να αρχίσουμε χρηματικές διανομές προς τους μετόχους. Δεν έχουμε ακόμη καταλήξει στην πρότασή μας. Θα δώσουμε περισσότερες πληροφορίες στην επόμενη τηλεδιάσκεψη με τους αναλυτές στο τέλος του χρόνου».
Η έλευση του Ολλανδού βασικού μετόχου Χένρι Χόλτερμαν στην Ελλάδα έχει πυροδοτήσει τα σενάρια αυτά και αναμένεται η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων του 9μηνου τις επόμενες ημέρες, όπου εκτός απροόπτου θα γίνουν οι σχετικές ανακοινώσεις.
Η Ελλάκτωρ έχει ολοκληρώσει τη χρηματοοικονομική και λειτουργική αναδιάρθρωση, καθώς και την αντιστροφή της αρνητικής πορείας των προηγουμένων ετών και επικεντρώνεται πλέον στην κερδοφόρο ανάπτυξη των συνεχιζόμενων δραστηριοτήτων στις παραχωρήσεις με την ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, στη διαχείριση απορριμμάτων μέσω της Ηλέκτωρ και στην ανάπτυξη ακινήτων μέσω της Reds. Διατηρεί επίσης και ποσοστό 25% στην Ανεμος με το υπόλοιπο 75% να ανήκει στη Motor Oil.
Υπενθυμίζεται πως το πρώτο εξάμηνο του 2023 τα έσοδα από τις συνεχιζόμενες δραστηριότητες του ομίλου διαμορφώθηκαν στα 186 εκατ. ευρώ (στα ίδια επίπεδα με πέρυσι), τα EBITDA ανήλθαν στα 94 εκατ. ευρώ (+29%) και τα καθαρά κέρδη έφτασαν στα 32 εκατ. ευρώ από οριακές ζημιές 0,3 εκατ. ευρώ το περυσινό πρώτο εξάμηνο.
Στο πρώτο εξάμηνο η καθαρή ρευστότητα σε επίπεδο ομίλου (χωρίς τον Μορέα) ήταν 180 εκατ. ευρώ η οποία έχει ενισχυθεί από τα 90 εκατ ευρώ της πώλησης της ΑΚΤΩΡ (το τίμημα ήταν 110 εκατ. ευρώ αλλά είχε δοθεί προκαταβολή 20 εκατ. ευρώ), τα 90 εκατ ευρώ από την πώληση του Smart Park ενώ θα ενισχυθεί περαιτέρω κατά 114 εκατ. ευρώ την επόμενη διετία από τη σταδιακή αποπληρωμή των υποχρεώσεων της κατασκευαστικής ΑΚΤΩΡ προς τον όμιλο. Σήμερα η κεφαλαιοποίηση του ομίλου Ελλάκτωρ ανέρχεται στα 770 εκατ. ευρώ και το ύψος των διαθεσίμων του στα 570 εκατ. ευρώ.
Πρόσφατα η Ελλάκτωρ διέψευσε ότι υπάρχουν σκέψεις για πώληση της ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις υποστηρίζοντας πως η ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις αποτελεί την μεγαλύτερη θυγατρική εταιρεία της Ελλάκτωρ με εκτιμώμενες συνολικές ταμειακές ροές, άνω του 1 δισ. ευρώ, από τις υφιστάμενες Παραχωρήσει κατά τη συμβατική τους διάρκεια.
Ειδικότερα, η ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις διαθέτει πλειοψηφική συμμετοχή στους αυτοκινητοδρόμους Αττική Οδός (65,8%) και Μορέας (71,7%), αλλά και σημαντικά ποσοστά (17-23%) στους αυτοκινητοδρόμους Ολυμπία Οδός και Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, καθώς και στη Γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου. Επίσης, έχει υπογράψει Σύμβαση Παραχώρησης για το δικαίωμα χρήσης, λειτουργίας, διαχείρισης και εκμετάλλευσης της Μαρίνας Αλίμου, της μεγαλύτερης Μαρίνας των Βαλκανίων.
Το επόμενο στοίχημα για τη διοίκηση της Ελλάκτωρ είναι το πως θα αναπληρώσει τα κέρδη EBITDA της Αττικής Οδού, καθώς η σύμβαση λήγει στον Οκτώβριο του 2024. Σε ετήσια βάση τα EBITDA που αναλογούν στον όμιλο Ελλάκτωρ (κατέχει το 65% της Αττικής οδού) υπολογίζονται σε 120 εκατ. ευρώ.
Η ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις έχει προεπιλεγεί ή βρίσκεται σε διαδικασία ανταγωνιστικού διαλόγου, αυτόνομα ή κοινοπρακτικά, σε έργα ΣΔΙΤ προϋπολογισμού άνω των 3,8 δισ. ευρώ και σε έργα Παραχωρήσεων προϋπολογισμού 2,5 δισ. ευρώ.
Ενα από τα μεγάλα έργα που διεκδικεί η ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις σε κοινοπραξία με τη Μυτιληναίος είναι το τμήμα του ΒΟΑΚ Χερσόνησος - Ηράκλειο που θα κατασκευαστεί με τη μέθοδο της παραχώρησης.
Θα πρέπει να επισημανθεί πως η Άκτωρ Παραχωρήσεις θα λαμβάνει μερίσματα από την Αττική Οδό έως το 2025 και με την εκκαθάριση της εταιρείας θα λάβει και αρκετά εκατομμύρια ευρώ που βρίσκονται στο ταμείο της Αττικής οδού. Εκτιμάται ότι συνολικά στο ταμείο του ομίλου Ελλάκτωρ θα εισρεύσουν από την Αττική Οδό έως και το 2026 πάνω από 250 εκατ .ευρώ.
Σε μια επικείμενη επιστροφή κεφαλαίου οι μεγαλύτεροι κερδισμένοι θα είναι η Reggeborgh που ελέγχει το 45% του μετοχικού κεφαλαίου της Ελλάκτωρ και η Motor Oil που κατέχει το 30%.