Η αγωνία συνεχίζεται: στούντιο και σεναριογράφοι του Χόλιγουντ θα συνεχίσουν σήμερα τις διαπραγματεύσεις, ανακοίνωσε το σωματείο τους, ύστερα από προόδους που δείχνουν ότι υπάρχει βούληση να δοθεί ένα τέλος στην απεργία που παραλύει τον τομέα εδώ και σχεδόν πέντε μήνες. Οι διαπραγματευτές των δύο πλευρών «θα ξανασυναντηθούν σήμερα», διευκρινίζει το WGA σε μήνυμά του χθες, Παρασκευή, το βράδυ στα 11.500 μέλη της βιομηχανίας που εκπροσωπεί. «Θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε για να εξασφαλίσουμε μια συμφωνία που να είναι αντάξια των σεναριογράφων», προσθέτει το σωματείο.
Τα στούντιο και το WGA ξανάρχισαν την Τετάρτη τις συνομιλίες τους για την κατανομή των εσόδων από το streaming και για τη δημιουργία ρυθμιστικών πλαισίων για τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης, έπειτα από σχεδόν ένα μήνα απόλυτης σιωπής. Ο νέος αυτός γύρος διαπραγματεύσεων εγείρει πολλές ελπίδες στους παρατηρητές του τομέα, καθώς υπήρξαν ενδείξεις προόδου στις συνομιλίες τους.
Για τρεις μέρες, τα μεγάλα ονόματα των Disney (Μπομπ Άιγκερ), Netflix (Τεντ Σαράντος), Warner Bros (Ντέιβιντ Ζάσλαβ) και NBCUniversal (Ντόνα Λάνγκλεϊ) βρίσκονται όλα γύρω από το τραπέζι των διαπραγματεύσεων, σύμφωνα με τα μέσα ενημέρωσης που ειδικεύονται στον τομέα της ψυχαγωγίας. Άλλη ενθαρρυντική ένδειξη αποτελεί το γεγονός ότι το WGA και η εργοδοσία, που εκπροσωπείται από την Ένωση Παραγωγών Κινηματογράφου και Τηλεόρασης (AMPTP) δημοσίευσαν κοινή ανακοίνωση την Τετάρτη το βράδυ για να γνωστοποιήσουν την παράταση των συνομιλιών τους.
Η ασυνήθιστη αυτή κίνηση δίνει ελπίδες ότι επίκειται συμφωνία καθώς δείχνει τουλάχιστον μείωση του χάσματος που χωρίζει τις δύο πλευρές, έπειτα από 144 ημέρες απεργίας που είχαν ως αποτέλεσμα σχεδόν την παύση της λειτουργίας της βιομηχανίας. Από τα μέσα Ιουλίου έχουν κατέβει σε απεργία και οι ηθοποιοί, γεγονός που παραλύει την τεράστια πλειονότητα της παραγωγής ταινιών και τηλεοπτικών σειρών στις ΗΠΑ.
Στις αρχές Σεπτεμβρίου, η εφημερίδα Financial Times γνωστοποίησε μελέτη του Milken Institute, η οποία εκτιμούσε το κόστος της διπλής κινητοποίησης, που είναι κάτι το οποίο έχει να συμβεί από το 1960, σε 5 δισεκατομμύρια δολάρια για την οικονομία της Καλιφόρνιας. Οι διεκδικήσεις των σεναριογράφων και των ηθοποιών είναι παρόμοιες. Η κατανομή των εσόδων που συνδέονται με τις υπηρεσίες streaming εξακολουθεί να αποτελεί το βασικό αίτιο του πολέμου: ζητούν να μπορούν να κερδίζουν περισσότερα όταν μια από τις ταινίες τους ή τις σειρές τους γνωρίζει επιτυχία σε μία πλατφόρμα αντί να λαμβάνουν μια εφάπαξ πληρωμή, η οποία είναι συνήθως αρκετά χαμηλή, ανεξάρτητα από τη δημοτικότητα που έχει η ταινία ή η σειρά που συμμετέχουν.
Τα δύο επαγγέλματα του τομέα ζητούν επίσης να υπάρξουν δικλείδες ασφαλείας για τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης: οι ηθοποιοί φοβούνται ότι η εικόνα ή η φωνή τους θα κλωνοποιηθεί, ενώ οι σεναριογράφοι φοβούνται ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί στη συγγραφή σεναρίων και να πληρώνονται λιγότερο, ή ότι τα σενάριά τους θα χρησιμοποιηθούν στην εκπαίδευση ρομπότ.
Ακόμη κι αν υπάρξει συμφωνία ανάμεσα στα στούντιο και τους σεναριογράφους, οι ηθοποιοί θα συνεχίσουν την απεργία τους. Το σωματείο τους, το SAG-AFTRA, δεν έχει συνομιλίες με την εργοδοσία από τα μέσα Ιουλίου. Ωστόσο σύμφωνα με τα μέσα ενημέρωσης που ασχολούνται με τον τομέα, η επίτευξη συμβιβασμού με τους σεναριογράφους της βιομηχανίας θα άνοιγε τον δρόμο για τον τερματισμό και της απεργίας των ηθοποιών.