Η ευρωπαϊκή αεροπορική βιομηχανία Airbus ανακοίνωσε σήμερα, ημέρα των εγκαινίων της διεθνούς έκθεσης αεροσκαφών Paris Airshow, την μεγαλύτερη στην ιστορία αεροπορική συμφωνία, με την παραγγελία 500 νέων αεροσκαφών ενός διαδρόμου από τον ινδικό αερομεταφορέα χαμηλού κόστους IndiGo.
Η συμφωνία ύψους πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων, η μεγαλύτερη που έγινε ποτέ στην ιστορία ως προς τον αριθμό των αεροσκαφών, επισκιάζει την αγορά 470 αεροσκαφών από την Air India νωρίτερα εφέτος, καθώς οι δύο μεγαλύτεροι αερομεταφορείς της Ινδίας σχεδιάζουν να επεκταθούν για να καλύψουν τη ζήτηση στην περιφερειακή ταξιδιωτική αγορά.
Η συμφωνία επιτεύχθηκε μετά από μήνες διαπραγματεύσεων, όπως μετέδωσε πρώτο το πρακτορείο Reuters.
«Αυτή είναι μόνο η αρχή, θα προχωρήσουμε ακόμη πιο πολύ. Με την ανάπτυξη της Ινδίας (και) την ανάπτυξη της αεροπορικής αγοράς στην Ινδία….αυτή είναι η σωστή στιγμή για μας να κάνουμε αυτή την παραγγελία» δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της IndiGo Πήτερ Έλμπερς κατά την διάρκεια συνέντευξης Τύπου.
Τα αεροσκάφη θα παραδοθούν στην περίοδο μεταξύ 2030-2035.
Οι προσπάθειες των αερομεταφορέων της Ινδίας να διατηρήσουν τον βηματισμό τους με την ταχύτατα αναπτυσσόμενη αεροπορική αγορά του κόσμου, που εξυπηρετεί τον μεγαλύτερο πληθυσμό, σπάνε τα ρεκόρ της βιομηχανίας, παρόλο που οι κατασκευαστές αγωνίζονται να επιτύχουν τους στόχους παραγωγής.
Οι αερομεταφορείς της Ινδίας αυτή τη στιγμή έχουν το δεύτερο μεγαλύτερο βιβλίο παραγγελιών, με μερίδιο άνω του 6% των ανεκτέλεστων παραγγελιών του κλάδου, όντας πίσω μόνο από τις Ηνωμένες Πολιτείες, σύμφωνα με έκθεση της Barclays της 1ης Ιουνίου.
Ωστόσο μερικοί αναλυτές έχουν εκφράσει την ανησυχία τους για το ότι οι αεροπορικές εταιρείες θα μπορούσαν να παραγγείλουν υπερβολικά πολλά αεροσκάφη στοχεύοντας στον ίδιο αριθμό επιβατών.
Μετά την υπογραφή της συμφωνίας με την IndiGo, ο διευθύνων σύμβουλος της Airbus Γκιγιόμ Φορί δήλωσε ότι είναι πρόωρο να αρχίσουμε να σκεφτόμαστε ρυθμούς παραγωγής αεροσκαφών στενής ατράκτου υψηλότερους από τους προβλεπόμενους 75 ανά μήνα.
Η IndiGo, η οποία αντιπροσωπεύει σχεδόν το 60% της ινδικής εγχώριας αγοράς, αναμενόταν ευρέως να διατηρήσει την Airbus ως προμηθευτή αεροσκαφών ενός διαδρόμου για να αποσπάσει περαιτέρω οικονομίες κλίμακας.
Συνεχίζει να διεξάγει ξεχωριστές συνομιλίες με την Airbus και την ανταγωνίστρια Boeing για 25 αεροσκάφη ευρείας ατράκτου, τα οποία θα μπορούσαν να είναι είτε αεροσκάφη Airbus A330neos είτε αεροσκάφη Boeing 787, ανέφεραν πηγές.