ΓΔ: 1423.56 1.17% Τζίρος: 74.76 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:24:59 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Απαραίτητη η εφαρμογή του Euro 7 στα αυτοκίνητα για μείωση των ρύπων

Η έρευνα της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Μεταφορών και Περιβάλλοντος επισημαίνει ότι οι μεγάλες ευρωπαϊκές χώρες, χωρίς το Euro7, δεν θα καταφέρουν να «πιάσουν» το όριο ατμοσφαιρικής ρύπανσης που προτείνει η Κομισιόν.

Αν εγκριθούν και εφαρμοστούν τα πρότυπα του Euro7, η ρύπανση του διοξειδίου του αζώτου (NO2) από τις οδικές μεταφορές θα μειωθεί κατά περίπου 50% έως το 2035. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα έως και 24% χαμηλότερες συγκεντρώσεις του τοξικού NO2 στις μεγάλες πόλεις έως το 2035.

Η έρευνα της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Μεταφορών και Περιβάλλοντος (Transport & Environment) που πραγματοποιήθηκε από την Air Quality Consultants Ltd, ανατρέπει τα στοιχεία άλλης έρευνας που πραγματοποιήθηκε από τους Eυρωπαίους κατασκευαστές και οι οποίοι αντιτίθενται στους αυστηρότερους κανόνες για την ατμοσφαιρική ρύπανση, διατυπώνοντας ότι το Euro7 δεν θα βελτιώσει σημαντικά την ποιότητα του αέρα που αναπνέουμε.

Η έρευνα της Transport & Environment (T&E) επισημαίνει ότι οι μεγάλες ευρωπαϊκές χώρες, χωρίς το Euro7, δεν θα καταφέρουν να «πιάσουν» το όριο ατμοσφαιρικής ρύπανσης NO2 που προτείνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή με στόχο την αναβάθμιση της ποιότητας του αέρα το 2035, εκτός εάν εφαρμοστούν άλλα μέτρα όπως η ύπαρξη ζωνών μηδενικών εκπομπών.

Η έρευνα καταλήγει στο συμπέρασμα ότι τα όρια ρύπανσης που προέρχονται από τους ρύπους των αυτοκινήτων θα μπορούσαν να μειώσουν γρήγορα τη ρύπανση από τα σωματίδια. Ένα οριζόμενο όριο μικροσωματιδίων περί των 3 mg/χλμ το 2025 αντί για τα 7 mg/χλμ το 2025 και 3 mg/χλμ το 2035, θα διπλασίαζε σχεδόν τη μείωση της ρύπανσης από σωματίδια από 19% σε 34% ήδη το 2030 και από 34% στο 55% το 2035. Η τεχνολογία μείωσης της ρύπανσης από τα φρένα των αυτοκινήτων για την επίτευξη αυτού του ορίου είναι ήδη διαθέσιμη και θα είναι μια επιπλέον επιβάρυνση περίπου 100 ευρώ ανά αυτοκίνητο.

«Αυτή η έρευνα δείχνει ότι οι ισχυρισμοί ότι το Euro7 δεν θα μειώσει σημαντικά την τοξική ρύπανση είναι απλώς ένα ακόμη παράδειγμα της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας που σκορπίζει αβεβαιότητα και αμφιβολίες για τον αντίκτυπό της. Η τοξική ατμοσφαιρική ρύπανση προκαλεί 200 πρόωρους θανάτους κάθε μέρα στην Ευρώπη. Το Euro7 θα έσωζε χιλιάδες ζωές και θα βελτίωνε την ποιότητα του αέρα για δεκάδες εκατομμύρια Ευρωπαίους πολίτες», αναφέρει μεταξύ άλλων η υπεύθυνη του τομέα εκπομπών της T&E, Anna Krajinska.

Η ατμοσφαιρική ρύπανση από τις οδικές μεταφορές σκοτώνει πρόωρα 70.000 Ευρωπαίους κάθε χρόνο και προκαλεί πληθώρα ασθενειών, όπως καρκίνο, εγκεφαλικό και καρδιαγγειακά νοσήματα. Το Euro7 θα θέσει νομικά όρια για την πώληση σχεδόν 100 εκατομμυρίων αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης που θα πωληθούν στην Ευρώπη μετά το 2025 και 3,1 εκατομμύρια μεγάλα φορτηγά ντίζελ μετά το 2027. Η T&E προειδοποιεί ότι η υγεία των πολιτών θα υποφέρει για δεκαετίες εάν η βιομηχανία δεν καταφέρει να εφαρμόσει τα νέα πρότυπα Euro7.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

«Φρένο» 3% κατέγραψαν οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ

Τον Μάιο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία αντιπροσώπευαν το 12,5% της αγοράς αυτοκινήτων της ΕΕ, υποχωρώντας κατά 13,8% έναντι του προηγούμενου έτους. Διευρύνεται η παρουσία των υβριδικών-ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
ΔΙΕΘΝΗ

Δασμούς έως και 48% επιβάλει στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα η Κομισιόν

Στο 38,1% θα φτάσουν οι δασμοί που θα εφαρμόσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην SAIC, ενώ στο 20% θα είναι της Geely και στο 17,4% της BYD. «Καμπάνες» και σε ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες που κατασκευάζουν οχήματά στην Κίνα.