ΓΔ: 1482.43 1.23% Τζίρος: 89.73 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

«Πονοκέφαλος» για τη βιομηχανία τα ελαστικά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Η καταπόνηση των ελαστικών στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι μεγάλη με τους κατασκευαστές να αναζητούν τρόπους να αυξήσουν την ανθεκτικότητά τους μειώνοντας παράλληλα το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν διαφορετικά ελαστικά από αυτά των συμβατικών. Θα πρέπει να πληρούν τα νέα δεδομένα που εισάγει η ηλεκτροκίνηση, καθώς τα συγκεκριμένα οχήματα έχουν αυξημένο βάρος και υψηλές επιδόσεις. Παράλληλα θα πρέπει να κάνουν οικονομία ενέργειας και να έχουν χαμηλά επίπεδα θορύβου.

Η καταπόνηση των ελαστικών στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι μεγάλη και οι κατασκευαστές θέλουν να βρουν τρόπο για να αντιμετωπίσουν αυτή την παράμετρο. Μελετούν την αλλαγή της σύνθεσης των ελαστικών με πιο φιλικά προς το περιβάλλον υλικά, ενώ θέλουν παράλληλα να είναι και ανθεκτικά.

Κάθε χρόνο παράγονται παγκοσμίως περίπου 2 δισεκατομμύρια ελαστικά με τα παραγόμενα σωματίδια από τη φθορά τους να αποτελούν σημαντικό ρυπαντή στα αστικά κέντρα. Περίπου 3 εκατομμύρια τόνους σωματιδίων απελευθερώνονται κάθε χρόνο από τα ελαστικά, ενώ η φθορά των οδοστρωμάτων επιφέρει ακόμη 3 εκατομμύρια τόνους. Για κάθε 200.000 χιλιόμετρα ένα μέσο ελαστικό δημιουργεί περίπου 3-4 κιλά σωματιδίων.

Η σύνθεση των ελαστικών αποτελείται από περίπου 200 συστατικά και χημικές ουσίες εκ των οποίων ορισμένα από αυτά είναι ιδιαίτερα τοξικά. Τα νέα ελαστικά θα πρέπει να είναι ικανά να κινήσουν με ασφάλεια το αυξημένο βάρος του αυτοκινήτου. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (EV's) διαθέτουν μεγάλη μπαταρία που προσθέτει αρκετό βάρος στο σύνολο. Αυτή προσθέτει 300-400 κιλά επιπλέον το όχημα, με αποτέλεσμα να υπάρχει μεγαλύτερη επιβάρυνση των ελαστικών.

Από την άλλη, η αυξημένη ροπή των ηλεκτρικών οχημάτων δημιουργεί νέες ανάγκες και προϋποθέσεις στα ελαστικά. Το απότομο ξεκίνημα προκαλεί παραμόρφωση στο ελαστικό, κάτι που πρέπει η κατασκευάστρια εταιρεία των ελαστικών να αντιμετωπίσει.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα που καλούνται να λύσουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες είναι η αυτονομία. Οι εταιρείες εργάζονται σκληρά για να μειώσουν τις καταναλώσεις ενέργειας, με τα ελαστικά να παίζουν έναν από τους βασικούς λόγους σε αυτό τον τομέα. Επίσης, με δεδομένο την απουσία κινητήρα εσωτερικής καύσης, η αθόρυβη κύλιση είναι πρωταρχικός λόγος της εξέλιξης ενός ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου.

Υπενθυμίζεται πως για πρώτη φορά στα πρότυπα εκπομπών ρύπων Euro7 που θα ισχύσει από το 2025, προβλέπονται όρια στα σωματίδια που προέρχονται από τα φρένα ή τα ελαστικά και αυτή η νόρμα δεν αφορά μόνο τα ηλεκτρικά, αλλά και τα plug-in υβριδικά.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

«Φρένο» 3% κατέγραψαν οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ

Τον Μάιο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία αντιπροσώπευαν το 12,5% της αγοράς αυτοκινήτων της ΕΕ, υποχωρώντας κατά 13,8% έναντι του προηγούμενου έτους. Διευρύνεται η παρουσία των υβριδικών-ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
ΔΙΕΘΝΗ

Δασμούς έως και 48% επιβάλει στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα η Κομισιόν

Στο 38,1% θα φτάσουν οι δασμοί που θα εφαρμόσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην SAIC, ενώ στο 20% θα είναι της Geely και στο 17,4% της BYD. «Καμπάνες» και σε ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες που κατασκευάζουν οχήματά στην Κίνα.
Cars, Autokinito, Aytokinitiko
ΔΙΕΘΝΗ

Πάτησαν γκάζι τα υβριδικά οχήματα στην Ευρώπη, ξεπέρασαν τα ηλεκτρικά

Στο πρώτο τρίμηνο του 2023 τα υβριδικά αυτοκίνητα αυξήθηκαν κατά 18% έναντι του περυσινού τριμήνου ενώ τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σημείωσαν άνοδο μόλις 3,8%. Γιατί... άλλαξαν κατεύθυνση οι Ευρωπαίοι οδηγοί.
ΔΙΕΘΝΗ

Σε ανοδική πορεία παραμένουν το 2023 οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Το μερίδιο αγοράς ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων αυξήθηκε κατά 16,3%, φτάνοντας συνολικά τις 144.378 μονάδες με το Βέλγιο να καταγράφει τη μεγαλύτερη αύξηση φτάνοντας το 150%. Στη δεύτερη θέση βρέθηκαν τα υβριδικά αυτοκίνητα με μερίδιο 27,4%.
ilektrokinisi
ΔΙΕΘΝΗ

Μεγαλύτερο είναι το κόστος των ελαστικών στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

H πρώτη αλλαγή ελαστικών στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πραγματοποιείται κατά μέσο όρο στα 28.776 χλμ. και αυτή γίνεται κατά μέσο όρο στις 551 ημέρες σε σύγκριση με 38.936 χλμ. και τις 670 ημέρες στα συμβατικά αυτοκίνητα.