ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
autokinita, autos, cars
Φωτο: Shutterstock

Άλμα 17,8% των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ στο πρώτο τετράμηνο

Παρά τη βελτίωση που παρατηρείται σε ετήσια βάση, οι πωλήσεις εξακολουθούσαν να είναι μειωμένες κατά 22,8% στο πρώτο τετράμηνο σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2019. Παρέμειναν δυνατές οι πωλήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων και τον Απρίλιο.

Τον Απρίλιο του 2023, η αγορά των καινούργιων αυτοκινήτων της ΕΕ, σημείωσε σημαντική αύξηση στις ταξινομήσεις επιβατικών αυτοκινήτων, με 803.188 πωλήσεις, σημειώνοντας αύξηση 17,2% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του προηγούμενου έτος. Όλες οι μεγάλες αγορές της ΕΕ αναπτύχθηκαν σταθερά τον περασμένο μήνα, με την Ιταλία (+29,2%) και τη Γαλλία (+21,9%) να πρωτοστατούν.

Από τον Ιανουάριο έως τον Απρίλιο του 2023, η αγορά των αυτοκινήτων της ΕΕ αυξήθηκε κατά 17,8% σε 3,5 εκατ. ταξινομημένα αυτοκίνητα. Παρά τη βελτίωση από έτος σε έτος, οι πωλήσεις εξακολουθούσαν να είναι μειωμένες κατά 22,8% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2019.

Μεταξύ των τεσσάρων μεγάλων αγορών της ΕΕ, η Ισπανία (+33,7%) σημείωσε τα υψηλότερα κέρδη, ακολουθούμενη από την Ιταλία (+26,9%), τη Γαλλία (+16,7%) και τη Γερμανία (+7,9%).

Τον Απρίλιο, το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία σημείωσε σημαντική ανάκαμψη, αυξάνοντας το ποσοστό της από 9,1% σε 11,8%. Ενώ τα υβριδικά αντιπροσωπεύουν πλέον το 24,8% της αγοράς νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ, τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα συνεχίζουν να κυριαρχούν με το μεγαλύτερο μερίδιο 38,2%.

Τον περασμένο μήνα, οι ταξινομήσεις νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία στην ΕΕ κατέγραψαν σημαντική αύξηση (+51,9%), φτάνοντας τις 94.561 μονάδες. Αυτό αντιπροσωπεύει μερίδιο αγοράς 11,8%, αύξηση σχεδόν 3% σε σύγκριση με τον Απρίλιο του 2022. Οι περισσότερες αγορές της ΕΕ κατέγραψαν διψήφια και τριψήφια ποσοστιαία κέρδη, συμπεριλαμβανομένων των δύο μεγαλύτερων: της Γαλλίας (+34,8%) και της Γερμανίας (+34,1%). Αυτή η τάση οδήγησε σε σωρευτική αύξηση 45,1%, με 415.579 μονάδες που πωλήθηκαν το πρώτο τετράμηνο του 2023.

Τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (HEV) συνέχισαν να αναπτύσσονται τον Απρίλιο, με τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά 22,7% στις 199.407 μονάδες. Αυτή η αύξηση οφείλεται κυρίως στις διψήφιες αυξήσεις στις τέσσερις βασικές αγορές της ΕΕ: Γερμανία (+35,9%), Γαλλία (+28,6%), Ιταλία (+28,3%) και Ισπανία (+14,4%). Ως αποτέλεσμα, τα HEV καταλαμβάνουν πλέον μερίδιο αγοράς 24,8% (από 23,7% τον Απρίλιο του 2022).

Παρά την αύξηση 4,3% τον Μάρτιο, η αγορά της ΕΕ για plug-in υβριδικά οχήματα (PHEV) υποχώρησε τον Απρίλιο (-5,5%), με τις πωλήσεις να μειώνονται σημαντικά στη Γερμανία (-45,7%), τη μεγαλύτερη αγορά για αυτόν τον τύπο καυσίμου. Κατά συνέπεια, το συνολικό μερίδιο αγοράς PHEV μειώθηκε από 9,2% τον Απρίλιο του περασμένου έτους σε 7,4% το 2023.

Οι ταξινομήσεις νέων βενζινοκίνητων αυτοκινήτων στην ΕΕ είχαν άλλον έναν δυνατό μήνα τον Απρίλιο, με τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά 17,3%, φτάνοντας τις 306.757 μονάδες. Αυτό ανέρχεται σε μερίδιο αγοράς 38,2%, το ίδιο μερίδιο με τον Απρίλιο του 2022. Η ανάπτυξη οφείλεται κυρίως στα σταθερά αποτελέσματα στις τέσσερις βασικές αγορές της ΕΕ, ιδιαίτερα στην Ιταλία (+39,3%) και στη Γαλλία (+31,3%). Από την αρχή του έτους, οι πωλήσεις βενζίνης στην ΕΕ έχουν φτάσει σχεδόν τα 1,3 εκατομμύρια μονάδες, σημειώνοντας αξιοσημείωτη αύξηση 18,3% σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2022.

Η αγορά αυτοκινήτων ντίζελ της ΕΕ παρέμεινε σταθερή τον Απρίλιο (+0,03%), παρά τις θετικές επιδόσεις σε δύο από τις μεγαλύτερες αγορές του μπλοκ: την Ιταλία (+21,5%) και τη Γερμανία (+2,4%). Τα αυτοκίνητα ντίζελ αντιπροσωπεύουν το 14,7% του μεριδίου αγοράς της ΕΕ, από 17,2% τον Απρίλιο του 2022.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Cars, Autokinito, Aytokinitiko
ΔΙΕΘΝΗ

ΕΕ: Σχεδιάζει επιβολή φόρων στα εισαγόμενα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Οι δασμοί αυτοί, που θα προστεθούν στους φόρους ύψους 10% που έχουν επιβληθεί στα αυτοκίνητα που είναι κατασκευασμένα στην Κίνα, θα επιβληθούν μέχρι το τέλος του Οκτωβρίου, αν εγκριθούν από τα 27 κράτη μέλη της Ένωσης.
electric-ilektrika-autokinita
ΔΙΕΘΝΗ

Το Πεκίνο προσφεύγει στον Οργανισμό Εμπορίου για τους δασμούς της ΕΕ

Οι Βρυξέλλες είχαν ανακοινώσει προσωρινούς επιπλέον δασμούς έως 38% στις εισαγωγές κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων στην ΕΕ, καθώς το Πεκίνο κατηγορείται ότι έχει ευνοήσει παρανόμως τις αυτοκινητοβιομηχανίες του.
ΔΙΕΘΝΗ

«Φρένο» 3% κατέγραψαν οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ

Τον Μάιο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία αντιπροσώπευαν το 12,5% της αγοράς αυτοκινήτων της ΕΕ, υποχωρώντας κατά 13,8% έναντι του προηγούμενου έτους. Διευρύνεται η παρουσία των υβριδικών-ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
ΔΙΕΘΝΗ

Δασμούς έως και 48% επιβάλει στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα η Κομισιόν

Στο 38,1% θα φτάσουν οι δασμοί που θα εφαρμόσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην SAIC, ενώ στο 20% θα είναι της Geely και στο 17,4% της BYD. «Καμπάνες» και σε ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες που κατασκευάζουν οχήματά στην Κίνα.
autokinita, autos, cars
ΔΙΕΘΝΗ

Πολύ χαμηλά τα ποσοστά των οικολογικών αυτοκινήτων στην ΕΕ

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ACEA μόνο το 2,3% του στόλου επιβατικών αυτοκινήτων της ΕΕ είναι σήμερα υβριδικά ηλεκτρικά, ενώ παρά την έντονη αύξηση των πωλήσεων τα εναλλακτικής κίνησης οχήματα αποτελούν μόλις το 6,9%.