ΓΔ: 1397.63 0.94% Τζίρος: 86.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
Φώτο: Shutterstock

Κατακόρυφη αύξηση στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη

Στο 13,9% διαμορφώθηκε τον Μάρτιο το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, σημειώνοντας αύξηση 2,5% από τα περυσινά επίπεδα, ενώ στην Ολλανδία οι πωλήσεις πραγματοποίησαν άλμα 132,6%.

Το «γκάζι» έχουν πατήσει οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, με το ενδιαφέρον των πολιτών να είναι ιδιαίτερα έντονο. Τον περασμένο μήνα η Ευρωπαϊκή Ένωση σημείωσε σημαντική αύξηση 58% στις νέες ταξινομήσεις ηλεκτρικών οχημάτων, φτάνοντας τις 151.573 μονάδες.

Αυτό ισοδυναμεί με μερίδιο αγοράς 13,9% και αντιπροσωπεύει αύξηση 2,5% από τον Μάρτιο του 2022 (11,4%). Διψήφια και τριψήφια ποσοστιαία κέρδη σημειώθηκαν στα περισσότερα κράτη μέλη της Ε.Ε, με την τρίτη μεγαλύτερη αγορά, την Ολλανδία, να σημειώνει αυξημένες πωλήσεις κατά 132,6%.

Τα υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα (HEV) γνώρισαν αύξηση 38,1% φθάνοντας στις 264.694 μονάδες. Αυτή η αύξηση οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στις διψήφιες αυξήσεις στις τέσσερις βασικές αγορές της ΕΕ, ιδίως στην Ισπανία (+75,3%) και στην Ιταλία (+47,8%). Έτσι έφτασαν σε μερίδιο αγοράς το 24,3%, που ήταν αυξημένο κατά 1,6% από τον Μάρτιο του 2022(22,7%).

Μετά την αρνητική ανάπτυξη τους πρώτους δύο μήνες φέτος, η αγορά της ΕΕ για τα plug-in υβριδικά οχήματα (PHEV) σημείωσε μικρή ανάπτυξη 4,3% τον Μάρτιο μετά από βελτιωμένες πωλήσεις σε τρεις από τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές. Την Ισπανία (+80,1%), την Γαλλία (+34,5%) και την Ιταλία (+23,1%). Αντίθετα, η γερμανική αγορά υποχώρησε κατά 38,5%. Παρά τις αυξήσεις σε ορισμένες βασικές αγορές, το συνολικό μερίδιο αγοράς PHEV της ΕΕ έχασε έδαφος σημειώνοντας μείωση 1,6% και φθάνοντας στο 7,2% από το 8,8% τον Μάρτιο του 2022.

Παρά τη στροφή σε πιο βιώσιμα μοντέλα, τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα εξακολουθούν να διατηρούν το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς με 37,5%, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA). Αυτή η ανάπτυξη επικεντρώθηκε κυρίως σε τέσσερις βασικές αγορές: Ισπανία (+82%), Ιταλία (+45,5%), Γαλλία (+24,4%) και Γερμανία (+22,8%). Ως αποτέλεσμα, σχεδόν 1 εκατομμύριο αυτοκίνητα βενζίνης πουλήθηκαν το πρώτο τρίμηνο του 2023, που αντιπροσωπεύει αύξηση 18,6% σε σχέση με το τρίμηνο του προηγούμενου έτους.

Η αγορά αυτοκινήτων ντίζελ της ΕΕ είχε επίσης καλύτερες επιδόσεις τον Μάρτιο σε σύγκριση με το 2022 (+11,8%) που υποστηρίζεται κυρίως από τρεις από τις μεγαλύτερες αγορές. Την Ιταλία (+38,2%), την Ισπανία (+21,1%) και την Γερμανία (+7,8%). Ωστόσο, τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν μόνο το 14,5% του μεριδίου αγοράς της ΕΕ, μειωμένο κατά 1,1% σε σχέση από τον Μάρτιο του 2022.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Cars, Autokinito, Aytokinitiko
ΔΙΕΘΝΗ

Αύξηση κοντά στο 11% παρουσιάζει η τιμή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Μελέτη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αναφέρει ότι το 57% των Ευρωπαίων καταναλωτών είναι ανοιχτό στην αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, αλλά η τιμή παραμένει το βασικό εμπόδιο για την απόκτησή του.
ΔΙΕΘΝΗ

Βυθίζεται η μετοχή της Mercedes Benz από τον «εφιάλτη της Κίνας»

Ο γερμανικός κολοσσός έχει να αντιμετωπίσει το δύσκολο μακροοικονομικό περιβάλλον της Κίνας καθώς και την στροφή των καταναλωτών σε εγχώριες μάρκες αυτοκινήτων που διαθέτουν πιο προηγμένη ψηφιακή τεχνολογία.
ΔΙΕΘΝΗ

Νέα κινεζική εταιρία ηλεκτρικών αυτοκινήτων κάνει απόβαση στην Ευρώπη

Η Leapmotor που έρχεται με δυο μοντέλα στην ευρωπαϊκή αγορά μέσω των καναλιών διανομής της Stellantis, ήταν η τέταρτη μεγαλύτερη κινεζική εταιρεία νέων ενεργειακών οχημάτων στην Κίνα σε πωλήσεις τον φετινό Ιούνιο.
ΔΙΕΘΝΗ

Επιβραδύνεται η ζήτηση μεταχειρίσμενων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη

Παρά την οριακή άνοδο των πωλήσεων καινούριων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, η ζήτηση για μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εξακολουθεί να είναι μειωμένη, εξαιτίας των υψηλών τιμών και της χαμηλής αυτονομίας.
ΔΙΕΘΝΗ

«Φρένο» 3% κατέγραψαν οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ

Τον Μάιο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία αντιπροσώπευαν το 12,5% της αγοράς αυτοκινήτων της ΕΕ, υποχωρώντας κατά 13,8% έναντι του προηγούμενου έτους. Διευρύνεται η παρουσία των υβριδικών-ηλεκτρικών αυτοκινήτων.