ΓΔ: 1407.03 -0.97% Τζίρος: 71.88 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Κατακόρυφη αύξηση στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη

Στο 13,9% διαμορφώθηκε τον Μάρτιο το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, σημειώνοντας αύξηση 2,5% από τα περυσινά επίπεδα, ενώ στην Ολλανδία οι πωλήσεις πραγματοποίησαν άλμα 132,6%.

Το «γκάζι» έχουν πατήσει οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, με το ενδιαφέρον των πολιτών να είναι ιδιαίτερα έντονο. Τον περασμένο μήνα η Ευρωπαϊκή Ένωση σημείωσε σημαντική αύξηση 58% στις νέες ταξινομήσεις ηλεκτρικών οχημάτων, φτάνοντας τις 151.573 μονάδες.

Αυτό ισοδυναμεί με μερίδιο αγοράς 13,9% και αντιπροσωπεύει αύξηση 2,5% από τον Μάρτιο του 2022 (11,4%). Διψήφια και τριψήφια ποσοστιαία κέρδη σημειώθηκαν στα περισσότερα κράτη μέλη της Ε.Ε, με την τρίτη μεγαλύτερη αγορά, την Ολλανδία, να σημειώνει αυξημένες πωλήσεις κατά 132,6%.

Τα υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα (HEV) γνώρισαν αύξηση 38,1% φθάνοντας στις 264.694 μονάδες. Αυτή η αύξηση οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στις διψήφιες αυξήσεις στις τέσσερις βασικές αγορές της ΕΕ, ιδίως στην Ισπανία (+75,3%) και στην Ιταλία (+47,8%). Έτσι έφτασαν σε μερίδιο αγοράς το 24,3%, που ήταν αυξημένο κατά 1,6% από τον Μάρτιο του 2022(22,7%).

Μετά την αρνητική ανάπτυξη τους πρώτους δύο μήνες φέτος, η αγορά της ΕΕ για τα plug-in υβριδικά οχήματα (PHEV) σημείωσε μικρή ανάπτυξη 4,3% τον Μάρτιο μετά από βελτιωμένες πωλήσεις σε τρεις από τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές. Την Ισπανία (+80,1%), την Γαλλία (+34,5%) και την Ιταλία (+23,1%). Αντίθετα, η γερμανική αγορά υποχώρησε κατά 38,5%. Παρά τις αυξήσεις σε ορισμένες βασικές αγορές, το συνολικό μερίδιο αγοράς PHEV της ΕΕ έχασε έδαφος σημειώνοντας μείωση 1,6% και φθάνοντας στο 7,2% από το 8,8% τον Μάρτιο του 2022.

Παρά τη στροφή σε πιο βιώσιμα μοντέλα, τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα εξακολουθούν να διατηρούν το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς με 37,5%, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA). Αυτή η ανάπτυξη επικεντρώθηκε κυρίως σε τέσσερις βασικές αγορές: Ισπανία (+82%), Ιταλία (+45,5%), Γαλλία (+24,4%) και Γερμανία (+22,8%). Ως αποτέλεσμα, σχεδόν 1 εκατομμύριο αυτοκίνητα βενζίνης πουλήθηκαν το πρώτο τρίμηνο του 2023, που αντιπροσωπεύει αύξηση 18,6% σε σχέση με το τρίμηνο του προηγούμενου έτους.

Η αγορά αυτοκινήτων ντίζελ της ΕΕ είχε επίσης καλύτερες επιδόσεις τον Μάρτιο σε σύγκριση με το 2022 (+11,8%) που υποστηρίζεται κυρίως από τρεις από τις μεγαλύτερες αγορές. Την Ιταλία (+38,2%), την Ισπανία (+21,1%) και την Γερμανία (+7,8%). Ωστόσο, τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν μόνο το 14,5% του μεριδίου αγοράς της ΕΕ, μειωμένο κατά 1,1% σε σχέση από τον Μάρτιο του 2022.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

«Φρένο» 3% κατέγραψαν οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ

Τον Μάιο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία αντιπροσώπευαν το 12,5% της αγοράς αυτοκινήτων της ΕΕ, υποχωρώντας κατά 13,8% έναντι του προηγούμενου έτους. Διευρύνεται η παρουσία των υβριδικών-ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Cars, Autokinito, Aytokinitiko
ΔΙΕΘΝΗ

Το 86,5% των φορτιστών αυτοκινήτου στην ΕΕ είναι εναλλασσόμενου ρεύματος

Οι φορτιστές AC χρησιμοποιούνται κυρίως για εφαρμογές πιο αργής φόρτισης και είναι ιδανικοί για σπίτια, χώρους εργασίας και δημόσιους χώρους όπως σούπερ μάρκετ και εγκαταστάσεις αναψυχής.
ΔΙΕΘΝΗ

Δασμούς έως και 48% επιβάλει στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα η Κομισιόν

Στο 38,1% θα φτάσουν οι δασμοί που θα εφαρμόσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην SAIC, ενώ στο 20% θα είναι της Geely και στο 17,4% της BYD. «Καμπάνες» και σε ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες που κατασκευάζουν οχήματά στην Κίνα.
ΔΙΕΘΝΗ

Το 38% των εταιρειών στην Ευρώπη θα χρησιμοποιήσουν μεταχειρισμένα βαν

Η χρήση μεταχειρισμένων LCV σήμερα είναι υψηλή στην Ελλάδα (48%), τη Φινλανδία (40%) και τη Δανία (39%). Η προβλεπόμενη αύξηση της χρήσης μεταχειρισμένων LCV θα ωθήσει αρκετά πιο ψηλά τα συγκεκριμένα ποσοστά τα επόμενα χρόνια.
EU_China
ΔΙΕΘΝΗ

H E.E. σχεδιάζει επιβολή δασμών σε κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, δήλωσε την περασμένη Τρίτη ότι η Ευρώπη θα έχει μία «εξατομικευμένη προσέγγιση» και οι όποιοι δασμοί επιβληθούν θα «είναι αντίστοιχοι με το επίπεδο της ζημιάς» που προκαλείται.