Το «γκάζι» έχουν πατήσει οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, με το ενδιαφέρον των πολιτών να είναι ιδιαίτερα έντονο. Τον περασμένο μήνα η Ευρωπαϊκή Ένωση σημείωσε σημαντική αύξηση 58% στις νέες ταξινομήσεις ηλεκτρικών οχημάτων, φτάνοντας τις 151.573 μονάδες.
Αυτό ισοδυναμεί με μερίδιο αγοράς 13,9% και αντιπροσωπεύει αύξηση 2,5% από τον Μάρτιο του 2022 (11,4%). Διψήφια και τριψήφια ποσοστιαία κέρδη σημειώθηκαν στα περισσότερα κράτη μέλη της Ε.Ε, με την τρίτη μεγαλύτερη αγορά, την Ολλανδία, να σημειώνει αυξημένες πωλήσεις κατά 132,6%.
Τα υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα (HEV) γνώρισαν αύξηση 38,1% φθάνοντας στις 264.694 μονάδες. Αυτή η αύξηση οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στις διψήφιες αυξήσεις στις τέσσερις βασικές αγορές της ΕΕ, ιδίως στην Ισπανία (+75,3%) και στην Ιταλία (+47,8%). Έτσι έφτασαν σε μερίδιο αγοράς το 24,3%, που ήταν αυξημένο κατά 1,6% από τον Μάρτιο του 2022(22,7%).
Μετά την αρνητική ανάπτυξη τους πρώτους δύο μήνες φέτος, η αγορά της ΕΕ για τα plug-in υβριδικά οχήματα (PHEV) σημείωσε μικρή ανάπτυξη 4,3% τον Μάρτιο μετά από βελτιωμένες πωλήσεις σε τρεις από τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές. Την Ισπανία (+80,1%), την Γαλλία (+34,5%) και την Ιταλία (+23,1%). Αντίθετα, η γερμανική αγορά υποχώρησε κατά 38,5%. Παρά τις αυξήσεις σε ορισμένες βασικές αγορές, το συνολικό μερίδιο αγοράς PHEV της ΕΕ έχασε έδαφος σημειώνοντας μείωση 1,6% και φθάνοντας στο 7,2% από το 8,8% τον Μάρτιο του 2022.
Παρά τη στροφή σε πιο βιώσιμα μοντέλα, τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα εξακολουθούν να διατηρούν το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς με 37,5%, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA). Αυτή η ανάπτυξη επικεντρώθηκε κυρίως σε τέσσερις βασικές αγορές: Ισπανία (+82%), Ιταλία (+45,5%), Γαλλία (+24,4%) και Γερμανία (+22,8%). Ως αποτέλεσμα, σχεδόν 1 εκατομμύριο αυτοκίνητα βενζίνης πουλήθηκαν το πρώτο τρίμηνο του 2023, που αντιπροσωπεύει αύξηση 18,6% σε σχέση με το τρίμηνο του προηγούμενου έτους.
Η αγορά αυτοκινήτων ντίζελ της ΕΕ είχε επίσης καλύτερες επιδόσεις τον Μάρτιο σε σύγκριση με το 2022 (+11,8%) που υποστηρίζεται κυρίως από τρεις από τις μεγαλύτερες αγορές. Την Ιταλία (+38,2%), την Ισπανία (+21,1%) και την Γερμανία (+7,8%). Ωστόσο, τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν μόνο το 14,5% του μεριδίου αγοράς της ΕΕ, μειωμένο κατά 1,1% σε σχέση από τον Μάρτιο του 2022.