ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
katastimata-H&M
Πηγή: Shutterstock

Πλήγμα από τον πόλεμο τον Ιούνιο στις πωλήσεις του ομίλου H&M

Η Η&Μ ανακοίνωσε μειωμένες πωλήσεις κατά 6% τον Ιούνιο, μετά την αναστολή λειτουργίας των καταστημάτων σε Ρωσία, Λευκορωσία και Ουκρανία. Επικρίσεις για την παραπλανητική σήμανση ειδών ως προς το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα.

Οι προκλήσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα, ο πόλεμος στην Ουκρανία και ο πληθωρισμός που πλήττει το διαθέσιμο εισόδημα φαίνεται ότι επηρέασαν τις επιδόσεις του σουηδικού ομίλου ένδυσης Η&Μ κατά το πρώτο εξάμηνο της τρέχουσας χρήσης (1/12/2021-31/5/2022), με την καταγραφόμενη ανάπτυξη να είναι χαμηλότερη του αναμενόμενου. Επιπρόσθετα, τις τελευταίες ημέρες η διεθνής αλυσίδα έχει βρεθεί στο επίκεντρο ερευνών σχετικά με την εκ μέρους της «παραπλανητική» πληροφόρηση των πελατών της ως προς το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των συλλογών της ("greenwashing").

Χρησιμοποιώντας τη διεθνή πλατφόρμα Higg Index, ο σουηδικός όμιλος κατηγορείται ότι παρέβλεψε το αρνητικό πρόσημο ως προς την σήμανση των ενδυμάτων του, παραπλανώντας τους καταναλωτές, κυρίως του ηλεκτρονικού του καταστήματος, ως προς την επιβάρυνση που επιφέρει στο περιβάλλον ο τρόπος κατασκευής συγκεκριμένων ενδυμάτων του.

Μεταξύ άλλων, οι λανθασμένες ενδείξεις αφορούν στην χρήση υλικών όπως το πολυέστερ, ως εναλλακτική σε πιο ενεργοβόρα υφάσματα, καθώς και τις ποσότητες νερού που απαιτούνται για την επεξεργασία συγκεκριμένων ινών. Η απάντηση ήρθε άμεσα πάντως από την Η&Μ, η οποία προχώρησε στην απόσυρση όλων των σχετικών ετικετών από τα είδη της, αποδεικνύοντας στην πράξη πόσο δύσκολο είναι για έναν όμιλο του μεγέθους της να ελέγξει συνολικά κι αξιόπιστα το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα.

Ως προς τις οικονομικές του επιδόσεις, ο όμιλος έκλεισε το πρώτο εξάμηνο της τρέχουσας χρήσης με αύξηση πωλήσεων κατά 15% (σε τοπικό νόμισμα) συγκριτικά με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, αγγίζοντας τα 103 δισ σουηδικές κορώνες, ενώ τα κέρδη μετά φόρων ανήλθαν σε 3,89 δισ κορώνες φέτος, από 1,69 δισ πέρσι. Ο όμιλος επίσης βελτίωσε το περιθώριο κερδοφορίας του σε 52,2% από 50,9% πέρσι, ενώ και τα μεικτά κέρδη του αυξήθηκαν σε 54,10 δισ κορώνες από 44,10 δισ το περσινό εξάμηνο.

Η Η&Μ ωστόσο ανακοίνωσε μειωμένες πωλήσεις κατά 6% τον φετινό Ιούνιο συγκριτικά με πέρσι, καθώς η αναστολή λειτουργίας της αλυσίδας σε Ρωσία, Λευκορωσία και Ουκρανία σήμανε απώλειες περί το 5%, ενώ κι οι πληθωριστικές πιέσεις στην ευρωπαϊκή ήπειρο περιορίζουν το διαθέσιμο εισόδημα.

Προκειμένου να αντιπαρέλθει τη δυσμενή συγκυρία κυρίως στην Ευρώπη, η Η&Μ δρομολογεί την ταχύτατη επέκταση της σε χώρες της Λατινικής Αμερικής, έχοντας προχωρήσει ήδη στην υπογραφή αρκετών συμβάσεων μίσθωσης καταστημάτων. Επιπλέον, στις πιο ώριμες αγορές όπου διαθέτει μακρόχρονη παρουσία, η σουηδική αλυσίδα προχωράει στην αναδιαπραγμάτευση των όρων των μισθωτηρίων συμβολαίων της, προκειμένου να περιορίσει τις λειτουργικές δαπάνες, σε μία περίοδο που, παρά την άρση των περιορισμών της πανδημίας, η αύξηση του κόστους ενέργειας και μεταφορών θέτουν νέες προκλήσεις για το εμπόριο συνολικά.

Σύμφωνα με την εταιρεία, τουλάχιστον το 1/3 των συμβολαίων της δύνανται να αναπροσαρμοστούν ή και να λήξουν σε ετήσια βάση. Συνολικά πάντως για το 2022, η Η&Μ προγραμματίζει το άνοιγμα μόλις 94 νέων σημείων -κυρίως σε νέες αγορές- καθώς και τον τερματισμό της λειτουργίας 272 καταστημάτων, σε πιο ώριμες αγορές, με συνέπεια το δίκτυο της να έχει θετικό πρόσημο στο τέλος του έτους κατά 178 σημεία.

Σε ό,τι αφορά το δεύτερο τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης, η Η&Μ είχε αύξηση πωλήσεων κατά 12% σε τοπικό νόμισμα, συνολικού ύψους 54,50 δισ κορώνες, με μειωμένο αριθμό καταστημάτων κατά 19 σημεία. Η Νότια Ευρώπη είχε αύξηση πωλήσεων κατά 39%, στα 6,88 δισ κορώνες, η Δυτική Ευρώπη βελτίωσε τις επιδόσεις της κατά 18%, στα 18,45 δισ κορώνες, ενώ η Ανατολική Ευρώπη είχε μείωση κατά 23% εξαιτίας του πολέμου στην Ουκρανία, με τα έσοδα να υποχωρούν σε 4,12 δισ κορώνες στο τέλος του Μαΐου.

Αξίζει να σημειωθεί ότι προ πανδημίας, οι τρεις χώρες (Ρωσία, Ουκρανία και Λευκορωσία) συνεισέφεραν το 10% των λειτουργικών κερδών του ομίλου. Στον αντίποδα, οι περιοχές Βορείου και Νοτίου Αμερικής είχαν αύξηση εσόδων κατά 14% σε τοπικό νόμισμα, στα 12,58 δισ κορώνες, ενώ Ασία, Ωκεάνια και Αφρική καθώς και οι Σκανδιναβικές χώρες βελτίωσαν τα έσοδα τους κατά 5%, σε 7,39 δισ κορώνες και 5,06 δισ κορώνες αντίστοιχα.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

mango stores-emporio
ΔΙΕΘΝΗ

Έσοδα-ρεκόρ για τη Mango το πρώτο εξάμηνο με ώθηση από τα ανδρικά ρούχα

Ο ισπανικός όμιλος αύξησε τις πωλήσεις του στα 1,6 δισ. ευρώ, ερχόμενος πιο κοντά στην επίτευξη του στόχου του για ετήσια έσοδα άνω των 4 δισ. το 2026. Στην Ελλάδα λειτουργεί συνολικά 9 σημεία πώλησης.
ΔΙΕΘΝΗ

Πώς οι περιβαλλοντικοί στόχοι «έκαψαν» την επικεφαλής του ομίλου H&M

Η Helena Helmersson παραιτήθηκε αιφνιδίως, αφού αποδείχτηκε εξαιρετικά δύσκολη η αύξηση των πωλήσεων, σε συνδυασμό με τον μεγάλο περιορισμό του περιβαλλοντικού αποτυπώματος του σουηδικού ομίλου fast fashion.
ΔΙΕΘΝΗ

Έσπασε το 2023 η φούσκα στην παγκόσμια αγορά πολυτελών αγαθών

Οι ρυθμοί ανάπτυξης της αγοράς πολυτελών αγαθών «προσγειώθηκαν» σε μονοψήφιο ποσοστό, μετά από τριετές ράλι ετήσιας αύξησης περί το 20%. Ακόμη χαμηλότερα εκτιμάται το ποσοστό ανάπτυξης για φέτος.