Αντικείμενο έντονης πολιτικής αντιπαράθεσης είναι στη Γαλλία το θέμα Uber και ειδικότερα το αν και κατά πόσο ο Εμμανουέλ Μακρόν κατά την περίοδο 2014-2016, δηλαδή επί προεδρίας Φρανσουά Ολάντ του οποίου ήταν υπουργός Οικονομίας, μεθόδευσε την εγκατάσταση της αμερικανικής πολυεθνικής στη Γαλλία με αδιαφανείς συχνά διαδικασίες.
Η αντιπολίτευση δηλώνει πεπεισμένη ότι αυτό συνέβη, ζητώντας μεταξύ άλλων και τη σύσταση εξεταστικής επιτροπής στη γαλλική Εθνοσυνέλευση, ενώ από την άλλη οι κυβερνητικοί παράγοντες υποστηρίζουν ότι από τα έγγραφα της διεθνούς δημοσιογραφικής έρευνας που είδαν το φως της δημοσιότητας δεν προκύπτει από πουθενά παράνομη συμπεριφορά του νυν προέδρου, ότι ήταν φυσικό ως υπουργός Οικονομίας να διαβουλεύεται εκείνη την εποχή με παράγοντες της αγοράς και εκπροσώπους επιχειρήσεων και ότι σε τελευταία ανάλυση θεωρούσε και θεωρεί θετική για τη γαλλική οικονομία την εγκατάσταση της Uber.
Πέραν αυτών, ωστόσο, αντικείμενο γενικότερου προβληματισμού είναι για τα περισσότερα μέσα ενημέρωσης και τους αναλυτές ο τρόπος με τον οποίο επέβαλε η πολυεθνική εταιρία την παρουσία της στις περισσότερες μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις και τα όρια λειτουργίας των λεγόμενων «λόμπυ».
Στο πολιτικό επίπεδο οι αντεγκλήσεις συνεχίστηκαν και σήμερα με τον βουλευτή της αριστερής Λαϊκής Ένωσης και επικεφαλής του Σοσιαλιστικού Κόμματος Ολιβιέ Φορ να καταλογίζει στον Εμανουέλ Μακρόν πως όταν ήταν υπουργός Οικονομίας «αθόρυβα και κρυφά, έκλεισε μια συμφωνία» η οποία ήταν «ο δούρειος ίππος της καταστροφής μέρους της γαλλικής εργατικής νομοθεσίας».
Από την άλλη ο Τζόρνταν Μπαρντέλα, βουλευτής και πρόεδρος του ακροδεξιού κόμματος της Μαριν Λεπέν, δήλωσε ότι «ο Μακρόν ευνόησε αμερικανικές ιδιωτικές εταιρείες» και «δεν υπερασπίζεται τα γαλλικά συμφέροντα».
Απορρίπτοντας αυτές τις αιτιάσεις, ο προσκείμενος στον Εμανουέλ Μακρόν υπουργός Προϋπολογισμού, Γκαμπριέλ Ατάλ, δήλωσε ότι «όπως συνηθίζει η αντιπολίτευση έκανε έναν τόνο αφρό με ένα γραμμάριο σαπούνι» σημειώνοντας ότι «μιλάμε για έναν υπουργό Οικονομίας, τον Εμανουέλ Μακρόν, ο οποίος έλεγε παντού ότι ήταν υπέρ της απελευθέρωσης της οικονομίας, της έλευσης νέων παραγόντων για να σπάσουν ορισμένα μονοπώλια αλλά και υπέρ της ενίσχυσης της αγοραστικής δύναμης, της απασχόλησης και της ανάπτυξης των υπηρεσιών που παρέχονται στους Γάλλους».
Με το θέμα ασχολείται άλλωστε εκτενώς ο σημερινός γαλλικός Τύπος. Επικαλούμενη τη βρετανική Guardian, η εφημεριδα LIBERATION σημειώνει ότι ο πρώην λομπίστας της Uber, Μαρκ Μακ Γκαν, ο οποίος έφερε στη δημοσιότητα τα αρχεία και τα έγγραφα της Uber, αναφέρει ότι βοήθησε προσωπικά τον Μακρόν να συγκεντρώσει κεφάλαια για το υπό ίδρυση τότε κόμμα του, διευκρινίζοντας όμως ότι η πολιτική υποστήριξή του προς τον Γάλλο πρόεδρο ήταν προσωπική απόφαση και δεν είχε «καμία απολύτως σχέση με την Uber».
Στην ίδια εφημερίδα ο Σοσιαλιστής πρώην Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Φρανσουά Ολάντ, αναφέρει ότι ουδέποτε «έλαβε γνώση για την παραμικρή συμφωνία» μεταξύ του πρώην υπουργού του και των ανώτατων στελεχών της αμερικανικής πολυεθνικής. Από πλευράς της η εφημερίδα Le Monde, που συμμετέχει στα ΜΜΕ που αποκάλυψαν τα αρχεία Uber, επισημαίνει ότι «οι μακρονιστές συσπειρώνονται γύρω από τον Γάλλο πρόεδρο» χωρίς να βλέπουν «τίποτα το επιλήψιμο και κανένα σκάνδαλο». Η κοινοβουλευτική εκπρόσωπος της παράταξης Μακρόν, Ορόρ Μπερζέ, δηλώνει ότι «θα πρέπει να είμαστε ικανοποιημένοι που ο Μακρόν πάντα ευνοούσε την ίδρυση ξένων εταιρειών στη Γαλλία» και ότι πρόκειται για μια ψευδο-υπόθεση που βασίζεται σε ένα ζήτημα άνευ περιεχομένου.