Ζημίες για πρώτη φορά στην ιστορία της αναμένεται να σημειώνει η αεροπορική εταιρεία easyJet, γεγονός το οποίο πέραν όλων των άλλων συνεπειών προκάλεσε και την οργή του ιδρυτή της αλλά πλέον μετόχου μειοψηφίας, Sir Στ. Χατζηιωάννου, ο οποίος επιτέθηκε με σφοδρό τρόπο στη διοίκηση.
Η βρετανική εταιρεία τόνισε σε ανακοίνωσή της ότι οι ζημίες για το έτος χρήσης θα φθάσουν στα 845 εκατ. στερλίνες (περί των 1,1 δισ. δολαρίων), ενώ η πανδημία του κορονοϊού σημαίνει ότι εκτελεί μόνο το 25% της προγραμματισμένης δυναμικότητάς της. Παράλληλα η εταιρία έχει επισημάνει στην κυβέρνηση ότι ίσως χρειαστεί μεγαλύτερη οικονομική στήριξη, σύμφωνα με αναφορές σε μέσα ενημέρωσης.
Η βασική πρόβλεψη για ζημίες προ φόρων της τάξης των 815-845 εκατ. λιρών για το οικονομικό έτος που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου είναι χειρότερη της ζημίας των 794 εκατ. που αναμένουν οι αναλυτές, σύμφωνα με στοιχεία της Refinitiv Eikon. Είναι η πρώτη φορά που η easyJet, που ιδρύθηκε το 1995, καταγράφει ζημίες για το σύνολο της οικονομικής της χρήσης.
Με τη ζήτηση για ταξίδια να είναι σε πολύ χαμηλά επίπεδα, οι περισσότερες αεροπορικές εταιρίες αιμορραγούν σε ό,τι αφορά τη ρευστότητά τους. Η Ryanair, μεγαλύτερη ανταγωνίστρια αεροπορική εταιρία χαμηλού κόστους της EasyJet, έχει ήδη χαρακτηρίσει αυτόν τον χειμώνα «καμένο χαρτί».
Η EasyJet ανέφερε ότι οι ισχύοντες ταξιδιωτικοί περιορισμοί σημαίνουν ότι θα συνεχίσει να εκτελεί μόλις το 25% της προγραμματισμένης δυναμικότητάς της για το υπόλοιπο του 2020, υστερώντας σε σχέση με τη Ryanair που στοχεύει στο 40% της δυναμικότητάς της τον Οκτώβριο.
Sir Στέλιος Χατζηιωάννου: Οι αχρείοι της easyJet έχουν δώσει γη και ύδωρ στους βασιλείς της διαφθοράς της Airbus
Η παραπάνω ανακοίνωση προκάλεσε την απόλυτη οργή του κ. Χατζηιωάννου, ο οποίος σε δήλωσή του υπογράμμισε ότι: «Οι αχρείοι της easyJet πρέπει να σταματήσουν να σπαταλούν τα χρήματα των μετόχων για την αγορά 100 ακόμη αεροσκαφών, όταν το 75% του υπάρχοντος στόλου (337 αεροσκάφη) είναι καθηλωμένο.
Οι αχρείοι έχουν προκαλέσει ζημιές της τάξεως των 1,3 δισεκατομμυρίων λιρών στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας τους τελευταίους 12 μήνες και θέλουν να συνεχίσουν την αγορά ολοένα και περισσότερων αεροσκαφών.
Η Airbus έχει καταδικαστεί από το Ανώτατο Δικαστήριο του Ηνωμένου Βασιλείου για δωροδοκία στελεχών αεροπορικών εταιρειών σε όλο τον κόσμο, στα οποία ασκήθηκαν πιέσεις προκειμένου να αγοράσουν περισσότερα αεροσκάφη από ό,τι έπρεπε - καταστρέφοντας έτσι την αξία για τους μετόχους των αεροπορικών εταιρειών. Αυτό πρέπει να σταματήσει.»