Το πορτρέτο του υπουργού Εξωτερικών, Γιόχαν Βάντεφουλ, θα κοσμεί πλέον τους τοίχους των γερμανικών πρεσβειών και προξενείων, σύμφωνα με πρόσφατη οδηγία του υπουργείου Εξωτερικών. Μέχρι σήμερα, το μοναδικό πορτρέτο που υπήρχε στα γερμανικά διπλωματικά κτίρια ήταν εκείνο του ομοσπονδιακού προέδρου.
Όπως αναφέρει η ιστοσελίδα Table.Briefings και επιβεβαιώθηκε από το υπουργείο, οι υπάλληλοι των γερμανικών αποστολών στο εξωτερικό έλαβαν εντολή να τοποθετήσουν το πορτρέτο του υπουργού Βάντεφουλ δίπλα σε αυτό του προέδρου Φρανκ-Βάλτερ Σταϊνμάιερ. Η οδηγία αυτή έχει προκαλέσει αντιδράσεις μεταξύ των διπλωματών, καθώς δεν αποτελεί συνήθη πρακτική στη Γερμανία.
Σύμφωνα με τα δημοσιεύματα, στόχος της απόφασης είναι η "καλύτερη σύνδεση των ξένων αποστολών με την κεντρική υπηρεσία" και η υπογράμμιση ότι "η Γερμανία και οι αποστολές της στο εξωτερικό είναι μία ομάδα". Η συγκεκριμένη πρακτική εφαρμόζεται ήδη στο υπουργείο Άμυνας, όπου το πορτρέτο του υπουργού βρίσκεται σε όλες τις στρατιωτικές εγκαταστάσεις. Παράλληλα, ο κ. Βάντεφουλ σχεδιάζει ευρεία αναδιάρθρωση του υπουργείου Εξωτερικών, με κατάργηση περίπου 600 θέσεων εργασίας.
Στη Νέα Υόρκη διαμένει από τον Σεπτέμβριο η προκάτοχος του κ. Βάντεφουλ, Αναλένα Μπέρμποκ, ως πρόεδρος της Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ. Οι αναρτήσεις της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με βίντεο από προσωπικές στιγμές, έχουν προκαλέσει επικρίσεις από χρήστες που θεωρούν ότι δεν εκπροσωπεί επάξια τον ΟΗΕ. Σε συνέντευξή της σε εφημερίδες του Ομίλου Funke, η κ. Μπέρμποκ δηλώνει πως δεν επηρεάζεται από τα σχόλια και προσπαθεί να προσεγγίσει το νεότερο κοινό με σύγχρονες μορφές επικοινωνίας, τονίζοντας ότι "ανήκει στη γενιά του Sex and the City".
Η κ. Μπέρμποκ επισημαίνει πως "στόχος είναι να μεταδοθεί το μήνυμα του ΟΗΕ: Καλύτερα μαζί - μαζί είμαστε πιο δυνατοί". Τα αμφιλεγόμενα βίντεο, εμπνευσμένα από σειρές όπως το "Sex and the City" ή το "Gossip Girl", αποτελούν μικρό μέρος της επικοινωνιακής της δραστηριότητας. Τόνισε επίσης ότι οι ομιλίες της στη Γενική Συνέλευση προβάλλονται μέσω Instagram, αλλά "σε αντίθεση με τα πιο χιουμοριστικά βίντεο, αυτές δεν λαμβάνουν εκατομμύρια κλικ".