Οι Γερμανοί καταναλωτές σκοπεύουν να μειώσουν τις δαπάνες τους για χριστουγεννιάτικα δώρα φέτος εν μέσω της δύσκολης οικονομικής κατάστασης, σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου YouGov, η οποία διεξήχθη για λογαριασμό του Γερμανικού Συνδέσμου Λιανικής Πώλησης (Handelsverband Deutschland – HDE) και επικαλέστηκαν το Reuters και το DPA.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, οι ερωτηθέντες σχεδιάζουν να δαπανήσουν κατά μέσο όρο 263 ευρώ σε δώρα – 34 ευρώ λιγότερα από ό,τι το 2024. Η έρευνα διεξήχθη σε δείγμα άνω των 2.000 ατόμων άνω των 18 ετών μεταξύ 22 και 24 Οκτωβρίου.
Από τους ερωτηθέντες, το 21% δήλωσε ότι θα ξόδευε σημαντικά ή ελαφρώς λιγότερα από πέρυσι, δέκα τοις εκατό περισσότερα και το 54% περίπου το ίδιο. Το 6% δήλωσε ότι δεν θα ξόδευε τίποτα για δώρα και το 9% δεν απάντησε. Ένας στους τέσσερις ερωτηθέντες σχεδιάζει να ξοδέψει λιγότερα από 100 ευρώ.
Μεταξύ των πιο προτιμώμενων δώρων παραμένουν οι κουπόνια, τα παιχνίδια, τα βιβλία, τα καλλυντικά και τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής.
Η ένωση προβλέπει ότι ο συνολικός κύκλος εργασιών στο λιανικό εμπόριο τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο θα φτάσει περίπου τα 126 δισεκατομμύρια ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 1,5% σε ετήσια βάση. Μετά την προσαρμογή για τον πληθωρισμό, αυτό αντιστοιχεί περίπου στο επίπεδο του περασμένου έτους.
«Οι χριστουγεννιάτικες επιχειρήσεις παραμένουν εύρωστες παρά το δύσκολο οικονομικό περιβάλλον και τις πολλές αβεβαιότητες», δήλωσε ο Αλεξάντερ φον Πριν, πρόεδρος του εμπορικού συνδέσμου. Σημείωσε ότι πολλοί λιανοπωλητές είναι επιφυλακτικοί ή απαισιόδοξοι σχετικά με την εορταστική περίοδο, η οποία αντιπροσωπεύει περίπου το 18,5% των ετήσιων εσόδων του τομέα.
Ο σύνδεσμος αναμένει αύξηση 3,3% στις διαδικτυακές πωλήσεις κατά την περίοδο των διακοπών – έως και 22,2 δισεκατομμύρια ευρώ.
Σύμφωνα με ξεχωριστή έρευνα του οργανισμού σε 300 εμπορικές επιχειρήσεις από διάφορους κλάδους, το 80% των ερωτηθέντων αναμένει πιο προσεκτική καταναλωτική συμπεριφορά και το 83% πιστεύει ότι οι πελάτες θα δώσουν μεγαλύτερη προσοχή στις τιμές λόγω του πληθωρισμού.
«Για πολλές εταιρείες, το τέλος του έτους είναι κρίσιμο για το οικονομικό αποτέλεσμα. Οι πολιτικοί πρέπει να δράσουν γρήγορα για να δημιουργήσουν καλύτερες συνθήκες για την εσωτερική αγορά - μειώνοντας τον φόρο στην ηλεκτρική ενέργεια, εξισώνοντας τους όρους ανταγωνισμού με τις διαδικτυακές πλατφόρμες και τους εμπόρους από την Ασία και μειώνοντας τα γραφειοκρατικά βάρη», τόνισε ο von Preen.