Σημαντικά μειωμένη εμφανίζεται φέτος η επισκεψιμότητα στις υπαίθριες χριστουγεννιάτικες αγορές, με τις οικογένειες να αποτελούν την κύρια ομάδα που αποφεύγει αυτή τη παραδοσιακή εορταστική δραστηριότητα. Κύριοι λόγοι θεωρούνται τα ζητήματα ασφάλειας και οι αυξημένες τιμές των προϊόντων.
Σύμφωνα με τη Γερμανική Ένωση Εκθετών, οι χριστουγεννιάτικες αγορές προσελκύουν φέτος λιγότερους επισκέπτες σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Ο πρόεδρος της Ένωσης, Άλμπερτ Ρίτερ, σε δηλώσεις του στην "Rheinische Post" ανέφερε ότι "δεν ήταν χρυσή περίοδος - νομίζω όμως ότι θα τα καταφέρουμε τελικά με κάτι μεταξύ αργυρού και χάλκινου μεταλλίου. Πέρυσι ο κλάδος ήταν μεταξύ χρυσού και αργυρού".
Ο κ. Ρίτερ επισήμανε πως το κοινό ενδέχεται να επηρεάζεται από τη συνεχιζόμενη δίκη του δράστη της περσινής επίθεσης στη χριστουγεννιάτικη αγορά του Μαγδεμβούργου, καθώς η εκτεταμένη κάλυψη του θέματος από τα μέσα ενημέρωσης προκαλεί ανησυχία στους πολίτες. Υπενθύμισε, επίσης, ότι στην αρχή της φετινής εορταστικής περιόδου κυκλοφόρησαν ανυπόστατες φήμες για ακυρώσεις αγορών, ενώ καταδίκασε τη μετακύλιση του κόστους ασφάλειας στους εμπόρους, τονίζοντας πως "η τρομοκρατία είναι μια απειλή που προέρχεται από έξω και ως εκ τούτου αποτελεί κρατική ευθύνη".
Παράλληλα, εκφράζονται έντονα παράπονα καταναλωτών για τις υψηλές τιμές στις αγορές. Ενδεικτικά, στη Νυρεμβέργη η χαμηλότερη τιμή για ένα μικρό ποτήρι ζεστό κρασί φτάνει τα 5 ευρώ, ενώ στο Μόναχο μπορεί να αγγίξει τα 18 ευρώ. Πρόσφατα, καταναλωτής δημοσίευσε στο Facebook λογαριασμό 300 ευρώ από αγορά του Ντίσελντορφ, γεγονός που προκάλεσε έντονες αντιδράσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.