Το αδιέξοδο της Volkswagen με το συνδικάτο των εργαζομένων φαίνεται όλο και πιο πιθανό να συνεχιστεί και το 2025, με τον νέο επικεφαλής, Όλιβερ Μπλουμ να έχει ένα ιδιαίτερα δύσκολο ξεκίνημα στην προσπάθειά του να καταστήσει εκ νέου ισχυρή τη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης.
Η διοίκηση εισέρχεται στον πέμπτο γύρο συνομιλιών με το ισχυρό συνδικάτο IG Metall σήμερα, καθώς οι δύο πλευρές παραμένουν σε αδιέξοδο σχετικά με το πώς θα μειωθεί το κόστος, ώστε η VW να γίνει πιο ανταγωνιστική. Και οι δύο πλευρές έχουν ως στόχο μια συμφωνία μέχρι τα Χριστούγεννα, αλλά δεν έχουν ακόμη γεφυρώσει τις βαθιές διαιρέσεις σχετικά με τις πιθανές απολύσεις και το κλείσιμο εργοστασίων στη Γερμανία. Η Volkswagen παλεύει με τη φθίνουσα ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη και τον αυξανόμενο ανταγωνισμό στην Κίνα από κατασκευαστές με επικεφαλής την BYD.
Έχουν προγραμματιστεί δύο ημέρες διαπραγματεύσεων, αλλά αν αυτές δεν αποφέρουν μια σημαντική συμφωνία, το διοικητικό συμβούλιο της IG Metall είναι έτοιμο να διεξαγάγει ψηφοφορία στο τέλος της εβδομάδας για να ανοίξει το δρόμο για 24ωρες στάσεις εργασίας σε όλα τα εργοστάσια της VW τον Ιανουάριο.
Δεκάδες χιλιάδες εργαζόμενοι της VW προχώρησαν σε προειδοποιητικές απεργίες σε δύο περιπτώσεις αυτό το μήνα, αφού η διοίκηση είχε απορρίψει μια πρόταση του συνδικάτου που περιελάμβανε μείωση των πληρωμών μερισμάτων και περικοπή ορισμένων μπόνους.