ΓΔ: 1403.87 -0.96% Τζίρος: 129.73 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 DATA
Φώτο: Shutterstock

Οριστικό λουκέτο από τα τέλη Μαρτίου μπαίνει στην Audi Βρυξελλών

Η κρίση στη μητρική Volkswagen πιέζει τον γερμανικό κολοσσό να περιορίσει τα κόστη. Ξεκινά επομένως το ριζικό πρόγραμμα λιτότητας από το μικρό εργοστάσιο στις Βρυξέλλες, το οποίο παράγει αποκλειστικά ένα και μόνο μοντέλο: το ηλεκτρικό SUV Q8 e-tron.

Οριστική και αμετάκλητη θεωρείται η απόφαση της Audi να βάλει στα τέλη Μαρτίου λουκέτο στη μονάδα παραγωγής της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας έξω από τις Βρυξέλλες. Η οργή των 3.000 εργαζομένων είναι έκδηλη, την ώρα που οι συνδικαλιστικοί τους εκπρόσωποι προσπαθούν διασφαλίσουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερες αποζημιώσεις και παροχές.

Η κρίση στη μητρική Volkswagen πιέζει τον γερμανικό κολοσσό να περιορίσει τα κόστη. Ξεκινά επομένως το ριζικό πρόγραμμα λιτότητας από το μικρό εργοστάσιο στις Βρυξέλλες, το οποίο παράγει αποκλειστικά ένα και μόνο μοντέλο: το ηλεκτρικό SUV Q8 e-tron, του οποίου όμως οι πωλήσεις είναι μάλλον απογοητευτικές. Για την Audi η μονάδα είναι οικονομικά ασύμφορη, μιας και σε κοντινή απόσταση υπάρχουν ελάχιστοι προμηθευτές. Ως αποτέλεσμα, τα κόστη εφοδιασμού εκτοξεύονται.

Στις διαπραγματεύσεις μεταξύ διοίκησης και εργαζομένων προκλήθηκαν χθες το βράδυ βίαια επεισόδια, όταν περίπου 150 άτομα με καλυμμένα πρόσωπα εισέβαλαν στην αίθουσα διαπραγματεύσεων εμποδίζοντας τη διοίκηση να αποχωρήσει από το χώρο. Τελικά επενέβησαν δυνάμεις της αστυνομίας, τις οποίες συγκεντρωμένοι εργαζόμενοι κατηγορούν για υπέρμετρη χρήση βίας και για τραυματισμούς συνδικαλιστών.

Ο Λουντοβίκ Πινέρ, γραμματέας του συνδικάτου CNE Industrie, δηλώνει: «Οι εργαζόμενοι περίμεναν σαφείς απαντήσεις χωρίς να ασκήσουν βία. Φυσικά και υπήρξαν διαμαρτυρίες, αλλά ήταν ειρηνικές. Και τότε η διοίκηση αποφάσισε να καλέσει την αστυνομία, παρόλο που δεν υπήρχε κανένα λόγος».

Τα 24ωρα που πέρασαν, διαλύθηκαν και οι τελευταίες ελπίδες των εργαζομένων για επιβίωση της μονάδας. Όπως ανακοίνωσε η θυγατρική της Volkswagen, «ο τελευταίος πιθανός επενδυτής από τον τομέα των επαγγελματικών οχημάτων απέσυρε τελικά την εκδήλωση ενδιαφέροντος. Δυστυχώς δεν υπάρχουν άλλοι ενδιαφερόμενοι. Η αναζήτηση πιθανών επενδυτών έχει ολοκληρωθεί».

Ο Γκρεκορί Ντασκότ από την συνδικαλιστική οργάνωση FGTB ασκεί κριτική στη διοίκηση: «Αυτές δεν είναι ειρηνικές διαπραγματεύσεις. Οι εργαζόμενοι ζητούν απλώς ένα σχέδιο αποζημιώσεων και παροχών ως αντιστάθμισμα στην απώλεια θέσεων εργασίας. Πρόκειται για 3.000 εργαζόμενους σε αυτή τη μονάδα και 1.000 σε προμηθεύτριες εταιρίες. Το αίτημά τους δεν είναι παράλογο. Διαδηλώνουν εδώ διεκδικώντας αποζημιώσεις για τη δουλειά που έκαναν».

 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Ένοχος για το diesel-gate δήλωσε ο πρώην πρόεδρος της Audi

Ο Ρούπερτ Στάντλερ αναμένεται να καταδικασθεί σε ποινή φυλάκισης το πολύ δύο ετών με αναστολή και να πληρώσει πρόστιμο 1,1 εκατ. ευρώ για το σκάνδαλο παραποίησης των εκπομπών καυσαερίων που κηλίδωσε τη φήμη της αυτοκινητοβιομηχανίας.
ΔΙΕΘΝΗ

Volkswagen: Πάνω από 9 δισ. θέλει να αντλήσει από την IPO της Porsche

Τα έσοδα από τη συμφωνία θα βοηθήσουν τη Volkswagen να χρηματοδοτήσει τη μετάβαση της εταιρείας στα ηλεκτρικά οχήματα και τις επενδύσεις σε λογισμικό, σύμφωνα με την ανακοίνωση της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας. 
ΔΙΕΘΝΗ

Αποζημιώσεις σε κατόχους VW για το σκάνδαλο με τους ρύπους

Οι πελάτες που θα προσφύγουν κατά της εταιρείας δικαιούνται επί της αρχής να λάβουν αποζημίωση που το ύψος της θα καθοριστεί από τον αριθμό χιλιομέτρων που είχε διανύσει το όχημα, αποφάσισε γερμανικό δικαστήριο.
ΔΙΕΘΝΗ

Στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων ετών ο δείκτης κερδοφορίας της BMW

Στην Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά της BMW, οι πωλήσεις μειώθηκαν κατακόρυφα κατά 30% τους τρεις τελευταίους μήνες έως τον Σεπτέμβριο, καθώς οι καταναλωτές μείωσαν τις δαπάνες των προϊόντων πολυτελείας.