ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
Πηγή: Shutterstock

Βελτιωμένη η εικόνα της κερδοφορίας για την H&M στο α' εξάμηνο

Ο όμιλος σταδιακά ενισχύει την κερδοφορία του παρά την αναιμική ενίσχυση των πωλήσεων του μόλις κατά 1% το πρώτο εξάμηνο φέτος. Πτωτικά σε ποσοστό 6% θα κλείσει ο Ιούνιος.

Περαιτέρω διεύρυνση της κερδοφορίας του κατέγραψε ο σουηδικός όμιλος ένδυσης Η&Μ κατά το πρώτο εξάμηνο της τρέχουσας χρήσης (Δεκέμβριος 2023-Μάιος 2024), ωστόσο οι πωλήσεις του εμφανίζουν μικρή θετική μεταβολή. Ειδικότερα, ο τζίρος του ομίλου ανήλθε σε 113,2 δισ. σουηδικές κορώνες στο εξάμηνο, βελτιωμένος μόλις κατά 1% συγκριτικά με πέρσι, ενώ τα κέρδη μετά φόρων άγγιξαν τα 6,19 δισ. κορώνες, έναντι 3,82 δισ. το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Σημαντικά βελτιωμένα είναι και τα λειτουργικά κέρδη της Η&Μ, διαμορφούμενα σε 9,17 δισ. κορώνες το υπό εξέταση διάστημα, έναντι 5,44 δισ κορώνες πέρσι, με το αντίστοιχο περιθώριο να αγγίζει το 8,1%, δίνοντας ελπίδες για επίτευξη του στόχου περιθωρίου 10% μέχρι το τέλος του έτους.

Ο όμιλος πάντως προειδοποιεί για μειωμένες πωλήσεις σε ποσοστό 6% κατά τον μήνα Ιούνιο, εξέλιξη που σύμφωνα με τον νέο διευθύνοντα σύμβουλο, Daniel Erver, οφείλεται στα εξαιρετικά αποτελέσματα της αντίστοιχης περσινής περιόδου, τις ασταθείς καιρικές συνθήκες σε αρκετές σημαντικές για την Η&Μ αγορές, καθώς και την μείωση των ειδών σε προσφορά. Σε ό,τι αφορά το δεύτερο τρίμηνο της χρήσης (Μάρτιος-Μάιος), οι πωλήσεις του ομίλου ενισχύθηκαν κατά 3% σε σχέση με πέρσι, αγγίζοντας τα 59,6 δισ. κορώνες, ενώ 11% ήταν η θετική μεταβολή για το μεικτό κέρδος, το οποίο διαμορφώθηκε σε 33,56 κορώνες. Σημαντική ήταν η βελτίωση ωστόσο στα κέρδη μετά φόρων, τα οποία βελτιώθηκαν κατά 52%, αγγίζοντας τα 4,99 δισ κορώνες το φετινό τρίμηνο, από 3,11 δισ. κορώνες πέρσι.

Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Η&Μ, η δυναμικότερη ανάπτυξη των πωλήσεων του ομίλου αποτελεί κεντρικό στόχο, σε ένα περιβάλλον που όμως έχει καταστεί πιο περίπλοκο, δεδομένων των εξωτερικών παραγόντων οι οποίο επηρεάζουν δυσμενώς τα λειτουργικά κόστη του ομίλου -αύξηση δαπανών αγορών και πρώτων υλών καθώς και αρνητικές διακυμάνσεις συναλλάγματος. Προς αυτήν την κατεύθυνση μέσα στο δεύτερο εξάμηνο της τρέχουσας χρήσης, σχεδιάζεται το δυναμικότερο λανσάρισμα της νέας εικόνας των φυσικών καταστημάτων της Η&Μ σε κεντρικές αγορές, όπως το Παρίσι, το Μιλάνο, το Βερολίνο, η Στοκχόλμη, το Μόναχο και η Νέα Υόρκη, ενώ το φθινόπωρο θα παρουσιαστεί και το ανανεωμένο ηλεκτρονικό κατάστημα της αλυσίδας. Να σημειωθεί ότι οι ηλεκτρονικές πωλήσεις του ομίλου συνεισέφεραν το 30% του συνολικού τζίρου το πρώτο εξάμηνο της χρήσης.

Σε ότι αφορά τα υπόλοιπα brands του ομίλου, οι πωλήσεις τους υποχώρησαν κατά 1% το δεύτερο εξάμηνο της χρήσης σε σχέση με πέρσι, ωστόσο στο εξάμηνο ο τζίρος τους είναι αυξημένος κατά 3%. Στο τέλος του Μαΐου, η Η&Μ ήλεγχε δίκτυο 4.319 καταστημάτων, από 4.399 πέρσι, έχοντας τερματίσει την λειτουργία 40 σημείων της αλυσίδας Η&Μ, 7 σημείων COS, 5 σημείων Monki, 4 σημείων Weekday και ενός καταστήματος & Other Stories. Παράλληλα, άνοιξε 6 καταστήματα Arket κι ένα σημείο H&M Home.

 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Συναγερμός στην Ευρώπη για Temu και Shein, ζητούνται αυστηροί έλεγχοι

Επιστολή της ομοσπονδίας ένδυσης Euratex στην πρόεδρο της Κομισιόν. Έξι χώρες ζητούν δυναμική παρέμβαση της Επιτροπής για αυστηρότερους ελέγχους, καθώς και μέτρα στήριξης των ευρωπαϊκών βιομηχανιών.
mango stores-emporio
ΔΙΕΘΝΗ

Έσοδα-ρεκόρ για τη Mango το πρώτο εξάμηνο με ώθηση από τα ανδρικά ρούχα

Ο ισπανικός όμιλος αύξησε τις πωλήσεις του στα 1,6 δισ. ευρώ, ερχόμενος πιο κοντά στην επίτευξη του στόχου του για ετήσια έσοδα άνω των 4 δισ. το 2026. Στην Ελλάδα λειτουργεί συνολικά 9 σημεία πώλησης.
ΔΙΕΘΝΗ

Κάμψη εισαγωγών κι εξαγωγών για την ευρωπαϊκή βιομηχανία ένδυσης

Η ευρωπαϊκή βιομηχανία βρίσκεται αντιμέτωπη με την γήρανση του εργατικού της δυναμικού. Στα 400 ευρώ η μέση κατανάλωση ενδυμάτων στην Ελλάδα το 2023, στα 630 ευρώ η μέση αξία της κατανάλωσης στην ΕΕ.
ΔΙΕΘΝΗ

Νέες συμφωνίες και αλλαγή στρατηγικής από τους κολοσσούς των αθλητικών

Nike, Puma και Reebok κλείνουν συμφωνίες χονδρικής με μεγάλα φυσικά και ηλεκτρονικά καταστήματα. Ο κλάδος ποντάρει φέτος σε μεγάλα αθλητικά γεγονότα, όπως οι Ολυμπιακοί Αγώνες και το UEFA European Championship.