Μειωμένη κερδοφορία και κάμψη πωλήσεων παρουσίασε ο σουηδικός όμιλος ένδυσης Η&Μ κατά το τρίτο της τρέχουσας χρήσης (Ιούνιος-Αύγουστος 2024) συγκριτικά με πέρσι, εξέλιξη που αποδίδεται εν πολλοίς στην συγκράτηση των καταναλωτικών δαπανών στην έναρξη του τριμήνου κυρίως σε βασικές αγορές της Βόρειας Ευρώπης εξαιτίας των καιρικών συνθηκών.
Παρά ταύτα, ο όμιλος αναφέρει ότι ο Σεπτέμβριος κινήθηκε ανοδικά, με τις πρώτες εκτιμήσεις να προσδιορίζουν την θετική μεταβολή σε 11% συγκριτικά με τον αντίστοιχο μήνα του 2023, προϊδεάζοντας για ένα καλύτερο πιθανώς τέταρτο τρίμηνο.
Ειδικότερα, οι πωλήσεις του ομίλου μειώθηκαν σε 59,01 δισ. σουηδικές κορώνες το τρίτο τρίμηνο φέτος, από 60,89 δισ. κορώνες πέρσι, ενώ τα μεικτά κέρδη υποχώρησαν σε 30,13 δισ. φέτος, από 31,01 δισ. πέρσι. Παράλληλα, οι λειτουργικές δαπάνες της Η&Μ αυξήθηκαν κατά 1% το υπό εξέταση διάστημα, ενώ σε σταθερή ισοτιμία η αύξηση αντιστοιχεί σε 4%. Τα λειτουργικά κέρδη του ομίλου μειώθηκαν σε 3,5 δισ κορώνες το τρίτο τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης, από 4,73 δισ το αντίστοιχο περσινό διάστημα, με το αντίστοιχο περιθώριο να υπολογίζεται σε 5,9% από 7,8% έναν χρόνο πριν. Πτωτικά κινήθηκαν και τα κέρδη μετά φόρων το υπό εξέταση διάστημα, υποχωρώντας σε 2,30 δισ κορώνες, από 3,31 δισ το αντίστοιχο περσινό διάστημα.
Η εικόνα του τρίτου τρίμηνου επηρέασε σε έναν βαθμό και τις επιδόσεις του εννεαμήνου για τον σουηδικό όμιλο. Ο κύκλος εργασιών της Η&Μ στο διάστημα από την 1η Δεκεμβρίου 2023 έως και τις 31 Αυγούστου 2024 υποχώρησε σε 172,2 δισ. κορώνες, από 173,3 δισ. το αντίστοιχο περσινό διάστημα, ωστόσο τα κέρδη μετά φόρων αυξήθηκαν κατά 19%, αγγίζοντας τα 8,5 δισ. κορώνες, από 7,14 δισ. την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, Daniel Ervér, διευκρίνισε πάντως ότι η εικόνα των οικονομικών επιδόσεων είναι σε γενικές γραμμές θετική, δεδομένης της γεωπολιτικής ρευστότητας διεθνώς και της συνακόλουθης κάμψης της κατανάλωσης των νοικοκυριών. Ο ίδιος αναφέρει μάλιστα την σημαντική αύξηση στα κόστη μάρκετινγκ αλλά και παραγωγής των συλλογών της Η&Μ, απόρροια της γεωπολιτικής αστάθειας, διατυπώνοντας την εκτίμηση ότι το φετινό περιθώριο λειτουργικών κερδών θα κυμανθεί κάτω του 10%.
Με στόχο την περαιτέρω βελτίωση των μεγεθών του πάντως, ο σουηδικός όμιλος υλοποιεί πρόγραμμα αναβάθμισης των υφισταμένων καταστημάτων του διεθνώς, και δρομολογεί το λανσάρισμα του νέου ηλεκτρονικού του καταστήματος, διατηρώντας μάλιστα αυξημένες προσδοκίες από την έναρξη λειτουργίας του εντός των δημοφιλών κινεζικών πλατφορμών Douyin και Pinduoduo, μέσα στο φθινόπωρο. Αξίζει να σημειωθεί τέλος ότι η Η&Μ εγκαινίασε το πρώτο κατάστημα καλλυντικών H&M Beauty στην Στοκχόλμη μέσα στον Σεπτέμβριο, ενώ προγραμματίζει την είσοδό της στην αγορά της Βραζιλίας στο τέλος του 2025, ανοίγοντας το πρώτο της κατάστημα στο Σάο Πάολο.