Αυξημένα κέρδη αλλά υποτονική ενίσχυση πωλήσεων παρουσίασε ο σουηδικός όμιλος ένδυσης Η&Μ κατά το εννεάμηνο της τρέχουσας χρήσης. (Δεκέμβριος 2022-Αύγουστος 2023). Ειδικότερα ο τζίρος της αλυσίδας αυξήθηκε κατά 8% φέτος συγκριτικά με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, αγγίζοντας τα 173 δισ σουηδικές κορώνες, ενώ σε συγκρίσιμη βάση η μεταβολή ήταν μηδενική.
Ο όμιλος παρουσίασε αυξημένα μεικτά κέρδη ύψους 87,2 εκατ κορόνων φέτος, από 82,2 εκατ πέρσι, ενώ τα κέρδη μετά φόρων είναι ενισχυμένα και 61% στο εννεάμηνο φέτος, συγκριτικά με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, διαμορφούμενα σε 7,14 δισ κορώνες, έναντι 4,43 δισ πέρσι. Η θετική πορεία των κερδών του ομίλου οφείλεται κατά βάση στην ζημία που είχε εγγράψει κατά την περσινή χρήση λόγω της αποχώρησης της αλυσίδας από την αγορά της Ρωσίας. Σημειώνεται ότι το λειτουργικό αποτέλεσμα εννεαμήνου του ομίλου είχε επιβαρυνθεί πέρσι με έκτακτη ζημία ύψους 1,75 δισ κορωνών, εξαιτίας της απώλειας της ρωσικής αγοράς, στοιχείο που εάν ληφθεί υπόψιν, διαμορφώνει την φετινή μεταβολή σε +26%.
Ως προς το τρίτο τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης, ο τζίρος της Η&Μ αυξήθηκε 6% συγκριτικά με πέρσι, στα 60,8 δισ κορώνες, ενώ σε συγκρίσιμη βάση η μεταβολή ήταν μηδενική. Τα μεικτά κέρδη αυξήθηκαν κατά 10%, σε 31 δισ ευρώ, ενώ μειωμένες ήταν 4% ήταν οι δαπάνες πωλήσεων και διαχείρισης, αγγίζοντας τις 26,2 δισ κορώνες. Τα λειτουργικά κέρδη της Η&Μ εκτοξεύτηκαν σε 4,7 δισ κορώνες το τρίτο τρίμηνο φέτος, από 902 εκατ το αντίστοιχο περσινό διάστημα, εξέλιξη που αποδίδεται στην έκτακτη ζημία που εγγράφηκε πέρσι λόγω της αποχώρησης της αλυσίδας από την ρωσική αγορά, η οποία υπολογίζεται σε 2,1 δισ κορώνες. Εάν συνυπολογιστεί η συγκεκριμένη απώλεια, η θετική μεταβολή στα λειτουργικά κέρδη αντιστοιχεί σε 58%. Εντυπωσιακά ανοδικά ήταν και τα αποτελέσματα μετά φόρων, διαμορφούμενα σε 3,31 δισ κορώνες το φετινό τρίτο τρίμηνο, έναντι 531 εκατ κορόνων πέρσι.
Στόχευση πάντως της διοίκησης της σουηδικής αλυσίδας ήταν η βελτίωση της κερδοφορίας, αλλά και η καλύτερη διαχείριση των αποθεμάτων της, στοιχεία που διαφάνηκαν στα τρέχοντα αποτελέσματα. Συγκεκριμένα, η ρευστότητα του ομίλου βελτιώθηκε κατά 118% το τρίτο τρίμηνο φέτος, διαμορφούμενη σε 12,25 δισ κορώνες, ενώ τα αποθέματα είναι μειωμένα κατά 21% συγκριτικά με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.
Ο όμιλος πάντως αναμένει κάμψη πωλήσεων τον φετινό Σεπτέμβριο, περί το 10% συγκριτικά με το αντίστοιχο περσινό μήνα, εξέλιξη που αποδίδει στον ασυνήθιστα ζεστό καιρό που επικράτησε σε αρκετές ευρωπαϊκές αγορές, αλλά και στην απώλεια της ρωσική αγοράς η οποία υπολογίζεται ότι συνεισφέρει το 4% της αναμενόμενης κάμψης. Σε διεθνές επίπεδο, η Η&Μ διευρύνει την παρουσία της στις χώρες της Λατινικής Αμερικής, σχεδιάζοντας το άνοιγμα των πρώτων καταστημάτων της στην Βραζιλία, το 2025, ενώ μέσα στον προσεχή Νοέμβριο θα ξεκινήσει η σταδιακή επαναλειτουργία των περισσοτέρων από τα σημεία που διέθετε στην Ουκρανία. Μέσα στον Σεπτέμβριο τέλος, η Η&Μ λάνσαρε το πρώτο της ηλεκτρονικό κατάστημα εντός του κινεζικού κολοσσού marketplace JD.com, εξέλιξη που διευρύνει σημαντικά την παρουσία της στην αχανή κινεζική αγορά.