Η καταναλωτική εμπιστοσύνη στις ΗΠΑ αυξήθηκε απροσδόκητα τον Μάιο για πρώτη φορά μετά από τέσσερις μήνες, καθώς οι απόψεις για τις επιχειρηματικές συνθήκες και την αγορά εργασίας ήταν λιγότερο αρνητικές.
Ο δείκτης του Conference Board αυξήθηκε στο 102 από το αναθεωρημένο προς τα πάνω 97,5 τον Απρίλιο. Η μέτρηση ξεπέρασε όλες τις εκτιμήσεις σε έρευνα οικονομολόγων του Bloomberg.
Ο δείκτης των σημερινών συνθηκών του Μαΐου ανέβηκε για πρώτη φορά από τον Ιανουάριο και το μέτρο των προσδοκιών σημείωσε το μεγαλύτερο άλμα από τον Ιούλιο.
Παρά την αύξηση αυτή, η εμπιστοσύνη τείνει να μειωθεί τους τελευταίους μήνες, καθώς ο πληθωρισμός παρέμεινε, το χρέος των νοικοκυριών σημείωσε ρεκόρ και η αγορά εργασίας εξασθένησε. Και με την Ομοσπονδιακή Τράπεζα των ΗΠΑ να διατηρεί τα επιτόκια σε υψηλά επίπεδα δύο δεκαετιών, οι ψηφοφόροι είναι γενικά αρνητικοί για την οικονομία ενόψει των εκλογών του Νοεμβρίου.
Οι απόψεις σχετικά με την αγορά εργασίας και τις επιχειρηματικές συνθήκες φάνηκαν να είναι φωτεινά σημεία σε μια έκθεση που κατά τα άλλα έδειξε ότι οι καταναλωτές ανησυχούν όλο και περισσότερο για την άνοδο των τιμών και την οικονομική κατάσταση της οικογένειάς τους.
«Oι καταναλωτές ανέφεραν ότι οι τιμές, ιδίως για τα τρόφιμα και τα είδη παντοπωλείου, έχουν τον μεγαλύτερο αντίκτυπο στην άποψή τους για την αμερικανική οικονομία», ανέφερε σε ανακοίνωσή της η Dana Peterson, επικεφαλής οικονομολόγος του Conference Board.
Ο προβληματισμός των Αμερικανών σχετικά με την αγορά εργασίας ήταν ανάμεικτος - ενώ λιγότεροι καταναλωτές δήλωσαν ότι οι θέσεις εργασίας ήταν «άφθονες», ένα μικρότερο ποσοστό δήλωσε ότι οι θέσεις εργασίας ήταν «δύσκολο να βρεθούν» ενώ οι μελλοντικές προοπτικές για την αγορά εργασίας ήταν λιγότερο απαισιόδοξες,