ΓΔ: 1397.63 0.94% Τζίρος: 86.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
Cars, Autokinito, Aytokinitiko
Φωτό: Shutterstock

Πάτησαν γκάζι τα υβριδικά οχήματα στην Ευρώπη, ξεπέρασαν τα ηλεκτρικά

Στο πρώτο τρίμηνο του 2023 τα υβριδικά αυτοκίνητα αυξήθηκαν κατά 18% έναντι του περυσινού τριμήνου ενώ τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σημείωσαν άνοδο μόλις 3,8%. Γιατί... άλλαξαν κατεύθυνση οι Ευρωπαίοι οδηγοί.

Τα υψηλά επιτόκια και ο πληθωρισμός έχουν στρέψει την προσοχή των Ευρωπαίων καταναλωτών στα υβριδικά αυτοκίνητα κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του έτους. Καθώς οι ταξινομήσεις αυτοκινήτων αυξήθηκαν ελαφρά, οι πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων (EV), συμπεριλαμβανομένων και των ηλεκτρικών κινέζικων αυτοκινήτων μειώθηκαν, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιεύθηκαν από την JATO Dynamics.

Έτσι ενώ τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου για το σύνολο των πωλήσεων ήταν θετικά, τα στοιχεία του Μαρτίου μπορούν να θεωρηθούν ανησυχητικά ως προς τις μελλοντικές πωλήσεις, αφού δείχνουν σε ένα μεγάλο βαθμό τον προβληματισμό των καταναλωτών να μεταβούν από τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE) στα EV λόγω των υψηλών τιμών που έχουν τα τελευταία. Η έλλειψη ισχυρών κινήτρων από πολλές κυβερνήσεις απομακρύνουν τους πιθανούς αγοραστές, ενώ οι ανησυχίες σχετικά με τον κύκλο ζωής των μπαταριών στέκεται ένας ανασταλτικός παράγοντας. Φυσικά ένα επιπλέον στοιχείο είναι ότι δεν υπάρχουν υποδομές φόρτισης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ενώ οι μπαταρίες έχουν πολλά περιθώρια βελτίωσης προκειμένου να φθάσουν σε επίπεδα που θα παρέχουν ικανοποιητικές αυτονομίες. Τα στοιχεία των πωλήσεων δείχνουν ότι ενώ τα υβριδικά αυτοκίνητα αυτή την περίοδο αυξήθηκαν κατά 18% σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2023, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σημείωσαν αύξηση μόλις 3,8%.

Η διαφορά αυτή δείχνει την δυναμική της εταιρείας. Οι χαμηλότερες τιμές των υβριδικών αυτοκινήτων προσέλκυσαν περισσότερους καταναλωτές, καθώς η μέση τιμή στις τέσσερις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές αγορές ήταν 11% και 21% χαμηλότερη από τα οχήματα βενζίνης και πετρελαίου τον Φεβρουάριο του 2024, αντίστοιχα.

Στην κατηγορία των EV οι πωλήσεις μειώθηκαν αισθητά, με την Tesla να χάνει μέρος της δυναμική της και τη Volkswagen να αυξάνει τις πωλήσεις της. Η BMW θέτοντας επί τάπητος την στρατηγική προώθησης των μοντέλων της σημείωσε αύξηση 60% από έτος σε έτος. Μια άλλη εξαιρετικά επιτυχημένη μάρκα ήταν η Volvo, η οποία σημείωσε αύξηση 70% στις ταξινομήσεις λόγω των πωλήσεων του EX30, το οποίο έγινε ένα από τα πιο πετυχημένα μοντέλα και κατατάσσεται στις πωλήσεις μετά τα Tesla Model Y και Model 3.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Βυθίζεται η μετοχή της Mercedes Benz από τον «εφιάλτη της Κίνας»

Ο γερμανικός κολοσσός έχει να αντιμετωπίσει το δύσκολο μακροοικονομικό περιβάλλον της Κίνας καθώς και την στροφή των καταναλωτών σε εγχώριες μάρκες αυτοκινήτων που διαθέτουν πιο προηγμένη ψηφιακή τεχνολογία.
ΔΙΕΘΝΗ

Νέα κινεζική εταιρία ηλεκτρικών αυτοκινήτων κάνει απόβαση στην Ευρώπη

Η Leapmotor που έρχεται με δυο μοντέλα στην ευρωπαϊκή αγορά μέσω των καναλιών διανομής της Stellantis, ήταν η τέταρτη μεγαλύτερη κινεζική εταιρεία νέων ενεργειακών οχημάτων στην Κίνα σε πωλήσεις τον φετινό Ιούνιο.
ΔΙΕΘΝΗ

Επιβραδύνεται η ζήτηση μεταχειρίσμενων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη

Παρά την οριακή άνοδο των πωλήσεων καινούριων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, η ζήτηση για μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εξακολουθεί να είναι μειωμένη, εξαιτίας των υψηλών τιμών και της χαμηλής αυτονομίας.
ΔΙΕΘΝΗ

«Φρένο» 3% κατέγραψαν οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ

Τον Μάιο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία αντιπροσώπευαν το 12,5% της αγοράς αυτοκινήτων της ΕΕ, υποχωρώντας κατά 13,8% έναντι του προηγούμενου έτους. Διευρύνεται η παρουσία των υβριδικών-ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
ΔΙΕΘΝΗ

Δασμούς έως και 48% επιβάλει στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα η Κομισιόν

Στο 38,1% θα φτάσουν οι δασμοί που θα εφαρμόσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην SAIC, ενώ στο 20% θα είναι της Geely και στο 17,4% της BYD. «Καμπάνες» και σε ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες που κατασκευάζουν οχήματά στην Κίνα.