ΓΔ: 1385.48 0.06% Τζίρος: 10.23 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 11:11:03 DATA
Taylor Swift
Φωτο: Shutterstock

Η Τ. Σουίφτ έγινε δισεκατομυριούχος και την παρακολουθεί ακόμη και η Fed

Η περιοδεία της Σουίφτ, Eras έχει έσοδα που ξεπερνούν το ΑΕΠ μικρών χωρών και έχει γίνει βαρόμετρο για να μετρούν οι κεντρικοί τραπεζίτες την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών.

Με περιουσία που ξεπερνά το ένα δισ. δολάρια, η Τέιλορ Σουίφτ αποτελεί ένα οικονομικό φαινόμενο, ικανό να επηρεάσει ακόμη και τις αποφάσεις της Fed για τα επιτόκια. 

Δεν είναι τυχαίο ότι στη «Φαιά Βίβλο» της Ομοσπονδιακής Τράπεζας της Φιλαδέλφεια, τον περασμένο Ιούνιο, γίνεται αναφορά στη σημαντική συνεισφορά της στην ανάπτυξη της οικονομίας της πόλης, όπως σημειώνει το Bloomberg. Ο πρόεδρος της Fed, Τζερόμ Πάουελ έχει τονίσει ότι οι καταναλωτικές δαπάνες για καλλιτεχνικά δρώμενα, όπως η περιοδεία Eras της Σουίφτ, αλλά και η Renaissance World Tour της Μπιγιονσέ βρίσκονται στο ραντάρ της Ομοσπονδιακής Τράπεζας των ΗΠΑ, καθώς δείχνουν πώς ο μέσος Αμερικανός καταναλωτής ξοδεύει τα χρήματά του και ως εκ τούτου επηρεάζει τον πληθωρισμό και φυσικά τα επιτόκια. 

Η περιοδεία Eras έχει έσοδα που ξεπερνούν το ΑΕΠ μικρών χωρών της υφηλίου, ενώ η κινηματογραφική εκδοχή της κυριαρχεί στο αμερικανικό box office και η νέα ηχογράφηση ενός παλιού -προ εννέα ετών- άλμπουμ συγκαταλέγεται μεταξύ των πιο επιτυχημένων παραγωγών για το 2023. 

Άλλωστε η Σουίφτ, όπως μπορούν να επιβεβαιώσουν ακόμη και οι περιστασιακοί παρατηρητές της ποπ κουλτούρας, βρίσκεται παντού. Και σε μια από τις μεγαλύτερες χρονιές της σχεδόν δύο δεκαετιών καριέρας της, έχει εισέλθει σε μια ακόμη πιο σπάνια κατηγορία: είναι πλέον δισεκατομμυριούχος.

Η επιτυχία της περιοδείας Eras, ένα γεγονός σε μέγεθος Super Bowl που καλύπτει πολλές πόλεις και έχει καταρρίψει ρεκόρ, έχει προκαλέσει φρενίτιδα στις αγορές εισιτηρίων και έχει ωθήσει την εκτιμώμενη αξία της περιουσίας της ποπ σταρ πάνω από το 1 δισεκατομμύριο δολάρια, σύμφωνα με ανάλυση του Bloomberg. Είναι μία από τους λίγους καλλιτέχνες που έφτασε σε αυτό το επίπεδο βασιζόμενη μόνο στη μουσική και την ερμηνεία, αποτέλεσμα δουλειάς και ταλέντου, αλλά και έξυπνου μάρκετινγκ.

Η παραγωγική σύνθεση τραγουδιών, οι διαπραγματεύσεις γύρω από το streaming και η έξυπνη απόφαση να ηχογραφήσει εκ νέου τα έξι πρώτα της άλμπουμ της, της επέτρεψαν να δημιουργήσει τεράστια οικονομική επιτυχία σε μια εποχή που οι μουσικοί έχουν χάσει την επιρροή τους στη βιομηχανία. Η στενή σχέση που έχει καλλιεργήσει με τα εκατομμύρια των φανατικών θαυμαστών της έχει οδηγήσει σε μια πιο ενωμένη δημογραφική ομάδα από οποιοδήποτε πολιτικό κόμμα, γεγονός που αποδεικνύεται από την ανταλλαγή βραχιολιών φιλίας εμπνευσμένων από τις χάντρες της Σουίφτ, η οποία έχει γίνει παγκόσμια ιεροτελεστία μεταξύ των συναυλιακών επισκεπτών.

Συνολικά, η Swift Inc. είναι ουσιαστικά ένας πολυεθνικός όμιλος με την πιο αφοσιωμένη πελατειακή βάση στον κόσμο, τον πιο χαρισματικό διευθύνοντα σύμβουλο και σημαντική οικονομική δύναμη. Οι 53 συναυλίες της τραγουδίστριας στις ΗΠΑ φέτος πρόσθεσαν 4,3 δισεκατομμύρια δολάρια στο ακαθάριστο εγχώριο προϊόν της χώρας, σύμφωνα με εκτιμήσεις του Bloomberg Economics.

«Εκτός από ταλέντο, η Τέιλορ Σουίφτ είναι και σπουδαία οικονομολόγος», δήλωσε η Κάρολιν Σλόαν, οικονομολόγος στο Πανεπιστήμιο του Σικάγο. «Η Τέιλορ έχει σπουδαίες ιδέες, είναι σε θέση να τις κάνει πράξη και φαίνεται να είναι αρκετά ριψοκίνδυνη». Ενώ οι εκτιμήσεις για τα κέρδη της περιοδείας Eras αφθονούν, η ανάλυση του Bloomberg είναι συντηρητική και βασίζεται μόνο σε περιουσιακά στοιχεία και κέρδη που μπορούσαν να επιβεβαιωθούν ή να εντοπιστούν από δημοσιευμένα στοιχεία. Ο υπολογισμός έλαβε υπόψη τα εξής: την εκτιμώμενη αξία του μουσικού της καταλόγου και των πέντε σπιτιών της, καθώς και τα κέρδη από συμφωνίες streaming, πωλήσεις μουσικής, εισιτήρια συναυλιών και εμπορεύματα. Οι εκτιμήσεις συνυπολογίζουν τον αντίκτυπο του φόρου εισοδήματος, τα έξοδα παραγωγής και ταξιδιών της περιοδείας και τις προμήθειες που καταβάλλονται σε μάνατζερ και ατζέντηδες. 

Η περιοδεία Eras, η οποία θα συνεχιστεί με ένα σκέλος εννέα εμφανίσεων στη Νότια Αμερική τον επόμενο μήνα, είναι ένα παράδειγμα την καριέρα της. Αφού κυκλοφόρησε έναν χείμαρρο τραγουδιών κατά τη διάρκεια της πανδημίας, η σταρ επέστρεψε στον χώρο των συναυλιών ακριβώς τη στιγμή που ο κόσμος διψούσε για ζωντανή μουσική ήταν έτοιμος να ξοδέψει, βοηθώντας το Eras να συγκεντρώσει περισσότερα από 700 εκατομμύρια δολάρια σε πωλήσεις εισιτηρίων για τις συναυλίες που έχουν πραγματοποιηθεί μέχρι σήμερα, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Bloomberg. Το μέσο εισιτήριο κόστιζε 254 δολάρια, αν και πολλοί πλήρωσαν πολύ περισσότερα στην αγορά μεταπώλησης.

Το οικονομικό φαινόμενο Τέιλορ Σουίφτ

 

«Το γεγονός ότι οι άνθρωποι είχαν τη δυνατότητα να πληρώσουν τόσο υψηλές τιμές εισιτηρίων είναι σημαντικό», δήλωσε ο Μπρετ Χάουζ, καθηγητής επαγγελματικής πρακτικής στα οικονομικά στο Columbia Business School. «Ήταν μια συγκυρία που οι άνθρωποι είχαν τις αποταμιεύσεις, οι άνθρωποι είχαν την επιθυμία να ξοδέψουν και το γεγονός ότι παρήγαγε μια σειρά από άλμπουμ που για πολλούς ανθρώπους ήταν το soundtrack της πανδημίας».

Αυτές οι οικονομικές δυνάμεις ευνόησαν επίσης τη Μπιγιονσέ, που ασκεί παρόμοια εμπορική επιρροή πάνω στους φανατικούς θαυμαστές της, που φέρουν και την «επωνυμία» Beyhive. Η περιοδεία της Renaissance που ολοκληρώθηκε πρόσφατα απέφερε 579 εκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με τη Live Nation.

Αλλά η Σουίφτ έχει ακόμα 89 συναυλίες να δώσει. Έχει επίσης μια έντονη επικοινωνία με τα εκατομμύρια των κυρίως νεαρών θαυμαστών της, οι οποίοι έχουν μεγαλώσει με την 33χρονη τραγουδίστρια σε μια εποχή όπου η εμπιστοσύνη και η οικειότητα εδραιώνονται διαδικτυακά αρκετά φυσικά. Το διαδίκτυο επέτρεψε στη Swift να κάνει αποτελεσματικό μάρκετινγκ στη βάση των θαυμαστών της πολύ πιο εύκολα από ό,τι οι πολιτισμικά κυρίαρχες σταρ του παρελθόντος, όπως η Μαντόνα ή ο Μάικλ Τζάκσον. Μέρος αυτού περιλαμβάνει τη συνεχή κυκλοφορία εμπορευμάτων που οι θαυμαστές είναι πρόθυμοι να αγοράσουν, δήλωσε η Άλις Έντερς, η οποία παρακολουθεί τη μουσική βιομηχανία ως επικεφαλής της έρευνας στην Enders Analysis και είναι πρώην ανώτερη οικονομολόγος στον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου. «Υπάρχει όλο αυτό το οικοσύστημα που έχει, και είναι πολύ προσοδοφόρο γι' αυτήν».

Η Σουίφτ εξελίχθηκε από ένα εφηβικό φαινόμενο της pop-country σε μια παγκοσμίου φήμης διασημότητα, διατηρώντας παράλληλα μια ειλικρινή εικόνα ενός κοριτσιού με κιθάρα που «κρύβει» τη μηχανή που κρύβεται πίσω της, επικεφαλής της οποίας είναι ο πατέρας της, πρώην στέλεχος της Merrill Lynch, o οποίος βάσει των επίσημων στοιχείων διαχειρίζεται τη Swift Group, που περιλαμβάνει 10 εταιρείες που συνδέονται με την κόρη του, συμπεριλαμβανομένων επιχειρήσεων εμπορίας και διαχείρισης δικαιωμάτων και οντοτήτων στις οποίες ανήκουν το λεωφορείο της περιοδείας της, δύο ιδιωτικά τζετ και ακίνητα.

Το ταλέντο της Σουίφτ ήταν φυσικά ένας από τους βασικούς παράγοντες που την βοήθησαν αν ανέβει στην κορυφή, μετατρέποντας την σε έναν από τους ελάχιστους καλλιτέχνες που πωλούν σημαντικό όγκο φυσικής μουσικής, συμπεριλαμβανομένων των άλμπουμ βινυλίου και ακόμη και των CD, οι πωλήσεις των οποίων είναι πιο προσοδοφόρες ανά τεμάχιο για έναν καλλιτέχνη από ό,τι ένα τραγούδι που μεταδίδεται μέσω streaming. Τα έσοδά της και από τα δύο αναμένεται να πολλαπλασιαστούν τα επόμενα χρόνια χάρη στην κίνησή της να αποκτήσει μεγαλύτερο έλεγχο στα μουσικά της δικαιώματα.

Η Σουίφτ χώρισε πριν από πέντε χρόνια με τη δισκογραφική εταιρεία του Νάσβιλ που ξεκίνησε την καριέρα της και εξέφρασε την οργή της όταν τα κύρια δικαιώματα των έξι πρώτων άλμπουμ της -που ανήκαν στην εταιρεία- πουλήθηκαν στη συνέχεια δύο φορές, πιο πρόσφατα σε μια επενδυτική εταιρεία που ξεκίνησε με χρήματα της οικογένειας Ντίσνεϊ.

Σε μια πράξη «εκδίκησης» αλλά και ελευθερίας, άρχισε να ηχογραφεί εκ νέου αυτά τα άλμπουμ, εξασφαλίζοντας τον έλεγχο των δικαιωμάτων και ταυτόχρονα αποδυναμώνοντας την αξία των αρχικών ηχογραφήσεων. Αυτό οδήγησε τραγούδια δεκαετίας και πλέον στην κορυφή των charts του Billboard και επηρέασε τους αλγόριθμους streaming να δίνουν προτεραιότητα στη μουσική που χαρακτηρίζεται ως «έκδοση της Taylor» - ενώ παράλληλα παρήγαγε περισσότερο περιεχόμενο για να το αγοράσουν οι φανατικοί θαυμαστές της. 

Υπήρξε φυσικά και η κόντρα με το Spotify. Οι πληρωμές του Spotify προς τους μουσικούς μπορεί να είναι σχεδόν ανύπαρκτες ανά ροή - οι εκτιμήσεις της βιομηχανίας τις τοποθετούν γύρω στα 0,0038 σεντς κατά μέσο όρο. Τα έσοδα ανά ροή έχουν μειωθεί κατά 20% από το 2017, αν και η κατανάλωση μουσικών ροών έχει αυξηθεί κατά 2,5 φορές, σύμφωνα με έρευνα της Goldman Sachs Group και αφήνει τους καλλιτέχνες σε καλύτερη οικονομική θέση, τουλάχιστον σε σύγκριση με την ακμή της πειρατείας στις αρχές της δεκαετίας του 2000. Η Σουίφτ αρχικά εγκατέλειψε το Spotify διαμαρτυρόμενη για τις πενιχρές απολαβές, αλλά επέστρεψε, όταν κατόρθωσε να περάσει το μεγαλύτερο μέρος των όρων της.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

BUSINESS LIFE

Πληθωριστικός «τυφώνας» Τέιλορ Σουίφτ χτυπά τον τομέα υπηρεσιών στην Ευρώπη

Γιατί η περιοδεία της σουπερ σταρ Αμερικανίδας τραγουδίστριας βρίσκεται στο μικροσκόπιο της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας. Πώς συνδέονται οι εμφανίσεις της με αυξήσεις τιμών.
BUSINESS LIFE

Πώς πήραν πάλι ζωή οι θρυλικοί Beatles χάρη στην τεχνητή νοημοσύνη

Το τελευταίο τραγούδι των Beatles με συμμετοχή και των τεσσάρων μελών του συγκροτήματος, το single "Now and then", κυκλοφορεί 53 χρόνια μετά τη διάλυσή του. «Αναστήθηκε» κασέτα του Λένον με τη σύγχρονη τεχνολογία.
BUSINESS LIFE

Αθλητικός Τουρισμός: Η γέννηση μίας νέας βιομηχανίας άνω του 1 τρισ. δολ.

Οι αθλητικές διοργανώσεις αναμένεται να συμβάλλουν τα μέγιστα τα τουριστικά έσοδα των χωρών που τις φιλοξενούν. Εκτίμηση ότι αυτή η μορφή τουρισμού θα φθάσει σε αξία 1,5 τρισ. δολ. έως το 2032.
Artificial Intelligence, Texniti Noimosini
BUSINESS LIFE

Γιατί ακόμη και οι σταρ του Χόλιγουντ φοβούνται την Τεχνητή Νοημοσύνη

Ηθοποιοί όπως η Σκάρλετ Γιόχανσον και συγγραφείς όπως ο Τζον Γκρίσαμ μηνύουν εταιρείες τεχνολογίας για τη μη εξουσιοδοτημένη χρήση της εικόνας και των λέξεών τους, όπως σημειώνει ο Economist.