ΓΔ: 1410.16 -0.52% Τζίρος: 21.30 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 11:20:03 DATA
Φωτο: Shutterstock

«Χρυσωρυχείο» οι χώρες του Κόλπου για τις εταιρείες ειδών πολυτελείας

Στα Αραβικά Εμιράτα και την Σαουδική Αραβία στρέφουν το βλέμμα τους οι κορυφαίοι όμιλοι μόδας, ρολογιών και κοσμημάτων, καθώς η αύξηση στις τιμές του πετρελαίου εκτοξεύει και την κατανάλωση.

Το Ντουμπάι είναι το νέο Χονγκ Κονγκ για τη βιομηχανία της μόδας και τις εταιρείες ειδών πολυτελείας, καθώς οι προοπτικές οικονομικής ανάπτυξης για την Ασία και τις Ηνωμένες Πολιτείες χαρακτηρίζονται αβέβαιες στην παρούσα φάση, ενώ κι η Ευρώπη βρίσκεται στη μέγγενη των συνεπειών του πολέμου στην Ουκρανία και της συνακόλουθης αύξησης του κόστους διαβίωσης. Τα παραπάνω συγκαταλέγονται στα βασικά συμπεράσματα της συνάντησης Business of Luxury που διοργάνωσαν πρόσφατα οι Financial Times, με την συμμετοχή κορυφαίων στελεχών του χώρου της μόδας, στο Μονακό.

Κοινός παρανομαστής των ομιλητών ήταν η παραδοχή ότι οι χώρες του Κόλπου αποτελούν αυτήν την στιγμή τη βασική αχτίδα φωτός για τα είδη πολυτελείας παγκοσμίως, καθώς οι ολοένα αυξανόμενες τιμές στον μαύρο χρυσό έχουν πυροδοτήσει την ισχυρή οικονομική τους ανάπτυξη και κατ’ επέκταση την αύξηση των καταναλωτικών δαπανών, μετά από δύο χρόνια περιορισμών λόγω πανδημίας.

Και οι αριθμοί πραγματικά μιλάνε από μόνοι τους, καθώς συνολικά οι χώρες του Συμβουλίου του Κόλπου (Μπαχρέιν, Κουβέιτ, Ομάν, Κατάρ, Σαουδική Αραβία και Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα) αναμένεται να καταγράψουν φέτος αύξηση του ΑΕΠ κατά 6,1%, κυρίως χάρη στις γενναιόδωρες καταναλωτικές δαπάνες αλλά και στις ευνοϊκότερες αλλαγές που έγιναν πρόσφατα σε ό,τι αφορά την συμμετοχή ξένων υπηκόων σε εταιρείες που εδρεύουν στην περιοχή.

Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του ομίλου πολυτελών ειδών Richemont (ιδιοκτήτης κορυφαίων brands κοσμημάτων και μόδας όπως τα Cartier, IWC, Chloe, Montblanc, Panerai και τα ηλεκτρονικά καταστήματα Yoox/Net-a-Porter), ο οποίος είδε τα έσοδα του για την χρήση που έληξε στις 31 Μαρτίου 2022 να αυξάνονται κατά 53% στην περιοχή Μέσης Ανατολής και Αφρικής, εκτοπίζοντας την Ιαπωνία από την τέταρτη θέση ως προς τον όγκο των πωλήσεων.

 

Αντίστοιχα, ο ιταλικός οίκος Ermenegildo Zegna είδε τις πωλήσεις του να τονώνονται τους πρώτους μήνες του 2022, διαπιστώνοντας μάλιστα ότι στο κατάστημα που διατηρεί στο Dubai Mall υποδέχεται καθημερινά πελάτες από 30 διαφορετικές χώρες, στοιχείο που υποδεικνύει την σημασία της πόλης ως προορισμός αγορών για πλούσιους ταξιδιώτες που άλλοτε θα έκαναν τις αγορές τους στο Παρίσι ή το Μιλάνο.

 

Σύμφωνα μάλιστα με τα στοιχεία της εταιρείας Redseer, τα είδη πολυτελείας συνεισφέρουν 5,4 δισ δολάρια στην συνολική αγορά της λιανικής στα Αραβικά Εμιράτα, συνολικού ύψους 64 δισ δολαρίων, αποδεικνύοντας την βαρύτητα που έχουν οι συγκεκριμένες αγορές στην χώρα. Οι αναλυτές πάντως αποδίδουν την γρήγορη ανάκαμψη των χωρών του Κόλπου στον ταχύτατα αυξανόμενο πληθυσμό τους, αλλά και το γεγονός ότι η πλειοψηφία τους είναι νέοι κάτω των 25 ετών, στοιχείο που τους καθιστά επιπλέον εξαιρετικά ικανούς στην χρήση των νέων τεχνολογιών.

Ως εκ τούτου, τόσο στα Εμιράτα όσο και στην Σαουδική Αραβία το μερίδιο των online αγορών σε είδη πολυτελείας εκτινάχθηκε σε 20% από 12% προ πανδημίας, ενώ άνω του 90% των αγορών που πραγματοποιούνται σε φυσικά καταστήματα επηρεάζεται από αναζητήσεις των ενδιαφερομένων σε ηλεκτρονικές πλατφόρμες κοινωνικών δικτύων και e-shops. Επιπλέον, χάριν στην άμεση κινητοποίηση των υγειονομικών αρχών για τον εμβολιασμό του πληθυσμού, τα μεγάλα εμπορικά κέντρα του Ντουμπάϊ, όπως το Dubai Mall, διατήρησαν την επισκεψιμότητά τους σε υψηλά επίπεδα και κατά την περίοδο έξαρσης της πανδημίας, τροφοδοτώντας την περαιτέρω ανάπτυξη της αγοράς ειδών μόδας.

 

Σε ό,τι αφορά τις ΗΠΑ και την Κίνα τέλος, τις δύο κυριότερες αγορές για τα πολυτελή αγαθά, οι αναλυτές έχουν περικόψει τις προσδοκίες τους εκτιμώντας ότι ειδικά σε ό,τι αφορά την δεύτερη, η αναταραχή στην εφοδιαστική αλυσίδα θα επηρεάσει την οικονομία της και κατά το τρίτο τρίμηνο του έτους. Για τις Ηνωμένες Πολιτείες ωστόσο, αχτίδα αισιοδοξίας αποτελούν τα στοιχεία σχετικά με τις δαπάνες μέσω πιστωτικών καρτών, οι οποίες φαίνεται ότι διατηρούνται ακόμη κοντά στα επίπεδα του 2019, με αποτέλεσμα η Αμερική να είναι πλέον σημαντικότερη αγορά από την Ευρώπη, σε ό,τι αφορά τις δαπάνες σε είδη πολυτελείας.

Πάντως, σύμφωνα με στοιχεία της συμβουλευτικής εταιρείας Bain Co., ο συγκεκριμένος κλάδος δύναται να αναπτυχθεί φέτος σε ποσοστό 5% ως προς τα έσοδα, συγκριτικά με το 2021, αγγίζοντας σε αξία ακόμη και τα 330 δισ δολάρια. Η θετική εκτίμηση αποδίδεται κυρίως στην αυξημένη ζήτηση για ακριβά ρολόγια και κοσμήματα παγκοσμίως, καθώς και στην ανάδειξη της Νοτίου Κορέας σε σημαντικό παίκτη στις δαπάνες σε πολυτελή είδη. Σε κάθε περίπτωση όμως, όσο η πανδημία και οι πληθωριστικές πιέσεις δεν τίθενται υπό οριστικό έλεγχο η ρευστότητα και η αβεβαιότητα θα επηρεάζουν τις εκτιμήσεις των αναλυτών για το μέλλον της κατανάλωσης στις χώρες της Δύσης, στο μεσοπρόθεσμο ορίζοντα.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Έσπασε το 2023 η φούσκα στην παγκόσμια αγορά πολυτελών αγαθών

Οι ρυθμοί ανάπτυξης της αγοράς πολυτελών αγαθών «προσγειώθηκαν» σε μονοψήφιο ποσοστό, μετά από τριετές ράλι ετήσιας αύξησης περί το 20%. Ακόμη χαμηλότερα εκτιμάται το ποσοστό ανάπτυξης για φέτος.
BUSINESS LIFE

Ζαλίζουν οι τιμές των πολυτελών αγαθών, «φρενάρουν» οι πωλήσεις τους

Για το 2024 οι αναλυτές της Bain προβλέπουν αύξηση στις πωλήσεις πολυτελών αγαθών μεταξύ 1% και 4% συγκριτικά με το 2023, με το πιο αισιόδοξο σενάριο να αγγίζει το 7%, υπό την προϋπόθεση της επανάκαμψης των τουριστικών ροών.
BUSINESS LIFE

Στα ύψη οι τιμές των ειδών πολυτελείας, φόβοι για έξαρση απομιμήσεων

Μεγάλοι οίκοι προχωρούν σε ανατιμήσεις ακολουθώντας την τάση του πληθωρισμού. Η αύξηση τιμών και η τόνωση της ζήτησης για πολυτελή είδη συνεπάγεται και την αύξηση της προσφοράς προϊόντων-μαϊμού.