Σε μία σημαντική κίνηση τόνωσης της κινεζικής οικονομίας προχώρησε η κεντρική τράπεζα της Κίνας, στοχεύοντας να δώσει ώθηση στην δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του πλανήτη.
Η κίνηση αυτή αναμένεται να διοχετεύσει δισεκατομμύρια δολαρίων στην κινεζική οικονομία και συγκεκριμένα περίπου 142 δισεκατομμύρια δολάρια στις μεγαλύτερες τράπεζες της.
Επίσης προτίθεται να προχωρήσει σε έκδοση ομολόγων αξίας 284 δισ. με σκοπό να επαναφέρει την οικονομία της σε τροχιά σταθερής ανάπτυξης.
Η ανάγνωση των παραπάνω γεγονότων έφερε μεγάλο αριθμό αναλυτών να σπεύσουν να σχολιάσουν με ενθουσιασμό ότι τα δημοσιονομικά μέτρα θα προκαλέσουν μία έκρηξη κατανάλωσης αλλά και στήριξης της μεσαίας και χαμηλής τάξης στην Κίνα.
Μολονότι πολλοί επενδυτές παραμένουν δύσπιστοι, η κινεζική αγορά είχε την καλύτερη εβδομάδα αποδόσεων από το 2008, μετά δηλαδή την κρίση της Lehman Brothers. Επίσης η εισροή νέων κεφαλαίων ήταν η μία από τις μεγαλύτερες των τελευταίων 20 ετών.
Κοιτώντας τη νομισματική και μακροοικονομική πολιτική των δύο μεγαλύτερων οικονομιών στον πλανήτη (ΗΠΑ και Κίνας) βλέπουμε ότι σήμερα υπάρχει μία κοινή πολιτική μείωσης επιτοκίων με ταυτόχρονη ένεση 284 δισ. (από εκδόσεις ομολόγων της ΚΙνεζικής κυβέρνησης) για την τόνωση της κατανάλωσης στην Κίνα.
Πώς όμως τα κομμάτια του παζλ συνδέονται με το πετρέλαιο και την Σαουδική Αραβία; Η Σαουδική Αραβία από χώρα που στόχευε στα 100 δολάρια στην τιμή του πετρελαίου δείχνει ότι προτίθεται να προχωρήσει σε μία ιστορική αλλαγή πορείας.
Σύμφωνα με την Financial Times, το σκεπτικό της ηγεσίας της ως νέο πεδίο ανταγωνισμού βρίσκεται πλέον στο να κερδίσει μεγαλύτερο ποσοστό μεριδίου της αγοράς πετρελαίου.
Υιοθετεί δηλαδή μία στρατηγική να χτυπήσει την κερδοφορία των ανταγωνιστών της αλλά και της ίδιας αυξάνοντας την προσφορά κερδίζοντας εν τέλει μεγαλύτερο κομμάτι της πετρελαϊκής αγοράς.
Εάν η στρατηγική της Σαουδικής Αραβίας να οδηγήσει τις τιμές χαμηλότερα τελεσφορήσει (αυξάνοντας το output) , η ναυτιλία θα βρεθεί σε ένα περιβάλλον με χαμηλότερο κόστος καυσίμων ενώ επίσης είναι πιθανόν να οδηγήσει σε υψηλότερη ζήτηση σε δεξαμενόπλοια μεταφοράς καυσίμων (tanker).
Η αλλαγή ρότας αυτή, εάν επιβεβαιωθεί, αποτελεί σίγουρα μία ιστορική εξέλιξη για την Σαουδική Αραβία αλλά ταυτόχρονα μία θετική εξέλιξη για την αμερικανική οικονομία καθώς ένα μεγάλο κομμάτι του ΑΕΠ της επηρεάζεται από την πορεία της τιμής του πετρελαίου.
Ταυτόχρονα, εάν το εγχείρημα της Κίνας να δημιουργήσει κύματα νέας ισχυρής κατανάλωσης φέρει το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα, εν μέσω χαμηλότερων τιμών πετρελαίου, οι συνέπειες για την παγκόσμια οικονομία θα μπορούσαν να είναι θετικές.
Η αναλυτική σκέψη και η διεισδυτική ανάλυση ενός επενδυτή πάντα μπορεί να βρει εμπόδιο το στοιχείο του αιφνιδιασμού που μπορεί να ανατρέψει την ανάλυσή του.
Όπως έχει σημειώσει ο Michael Steinhardt, billionaire hedge fund manager: «Ποτέ δεν θα έχεις όλες τις πληροφορίες που χρειάζεσαι. Αυτό που είναι σημαντικό είναι πώς αξιοποιείς αυτές που έχεις.»
*Ο κ. Αναστάσιος Γάλλος, MBA, BSc, είναι Certified Portfolio Manager (Γ) και Director at Value Investments ike (αποκλειστικός συνεργάτης της Wealth Fund Services Ltd)
Αποποίηση Ευθύνης: Το υλικό αυτό παρέχεται αποκλειστικά για πληροφοριακούς και μόνο σκοπούς. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να εκληφθεί το παρόν ως επενδυτική συμβουλή ούτε προτροπή ή υποκίνηση ή προσφορά για την αγορά ή πώληση ή για συμμετοχή σε οποιαδήποτε συναλλαγή . Οι πληροφορίες που εκτίθενται στο παρόν βασίζονται σε δεδομένα από δημόσιες πηγές και παρόλο που οι πληροφορίες που εκτίθενται βασίζονται σε πηγές που θεωρούνται αξιόπιστες, καμία διασφάλιση δε δίνεται ότι είναι πλήρεις ή ακριβείς και δε θα πρέπει να εκλαμβάνονται ως τέτοιες.