Μεταξύ 13,3 και 18,3 ευρώ τοποθετεί τη δίκαιη τιμή για τη μετοχή της AutoHellas, η Eurobank Equities σε έκθεσή της, έναντι 11,060 που είναι η σημερινή τιμή στο Χρηματιστήριο Αθηνών.
Όπως τονίζει η εταιρεία, η οποία αποτελεί franchise της Hertz σε Ελλάδα και οκτώ ακόμη χώρες, κατέχει ηγετική θέση στην αγορά της για την ευρύτερη περιοχή. Σε αντίθεση με άλλες εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων, η Autohellas διαθέτει ένα αρκετά διαφοροποιημένο επιχειρηματικό μοντέλο, προσφέροντας τόσο βραχυχρόνια ενοικίαση αυτοκινήτων (RaC) όσο και μακροχρόνια μίσθωση, ενώ παράλληλα δραστηριοποιείται και στο εμπόριο αυτοκινήτων. Αυτό εξομαλύνει την εποχικότητα των εσόδων RaC που εξαρτώνται από τον τουρισμό, αυξάνοντας τη δυνατότητα της ροής εσόδων και ενισχύοντας παράλληλα τα ποσοστά χρήσης. Η Autohellas είναι έτσι εκτεθειμένη τόσο σε κυκλικούς (εταιρική ζήτηση) όσο και σε διαρθρωτικούς παράγοντες (τουρισμός, διείσδυση του leasing στις ΜμΕ), ενώ είναι μία από τις λίγες μετοχές που αποτελούν «play» που συνδέεται και με την πορεία του ελληνικού τουρισμού.
Σύμφωνα με τους αναλυτές της Eurobank Equities ο όμιλος έχει ένα σταθερό ιστορικό, έχοντας σημειώσει αύξηση περίπου 20% πωλήσεων κατά την περίοδο 2013 - 2021 και παρόμοια πορεία για τα κέρδη προ φόρων και τόκων. Αυτό προέρχεται τόσο από οργανική ανάπτυξη όσο και από ανάπτυξη λόγω εξαγορών, καθώς η Autohellas έχει μετατραπεί από τοπική εταιρεία ενοικίασης σε πολυεθνική εταιρεία franchisee της Hertz.
Ο όμιλος διαθέτει μια πολύ αποτελεσματική δομή που απολαμβάνει κορυφαία περιθώρια κέρδους στον κλάδο (περιθώριο κερδών προ φόρων και τόκων για τον τομέα της ενοικίασης σε περίπου 23% το 2021, παρόμοιο με το καλύτερο στην κατηγορία των ομόλογων εταιρειών μεγαλύτερου μεγέθους) και έχει αποδείξει την ικανότητά του να αντιμετωπίζει τη βάση κόστους σε περιόδους ύφεσης και να «μαζεύει» τον στόλο σε περιόδους ύφεσης. Χάρη στα υψηλά περιθώρια κέρδους, τη λιτή δομή και τα πλεονεκτήματα δικτύου/κλίμακας, η Autohellas κατάφερε επίσης να επιτύχει κορυφαίες αποδόσεις (Απόδοση ιδίων κεφαλαίων άνω του 20% το 2022).
Μετά από ένα εξαιρετικό 2021 (κέρδη προ φόρων 28% υψηλότερο από τα επίπεδα προ-COVID) και ένα εντυπωσιακό 2022 (εκτίμηση για αύξηση κερδών προ φόρων κατά 34% σε ετήσια βάση), προβλέπεται ένα αρκετά σταθερό προφίλ ανάπτυξης κερδών για την Autohellas (9% CAGR κατά την περίοδο 2022-25), υποστηριζόμενο από τις υγιείς προοπτικές του ελληνικού τουρισμού (3,5% - 4% ανάπτυξη έως το 2030), τη διάδοση της μακροχρόνιας μίσθωσης μεταξύ των ΜμΕ και την αύξηση των ποσοστών χρήσης.
Πρόκειται για μια αρκετά ελκυστική πρόταση σε πλήρη αντίθεση με τη σημαντική πτώση της κερδοφορίας που προβλέπεται για άλλες διεθνείς εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων, δεδομένων των μακροοικονομικών αντιξοοτήτων στην ΕΕ/ΗΠΑ και της εξομάλυνσης των συνθηκών του κλάδου (π.χ. επιβράδυνση της αγοράς μεταχειρισμένων αυτοκινήτων).
Παρά τις μεγάλες επενδύσεις στον στόλο (ακαθάριστες επενδύσεις περίπου 780 εκατ. από το 2017), η Autohellas διατηρεί χαμηλό δανεισμό (καθαρό χρέος/EBITDA περίπου 2x) χάρη στη σταθερή ικανότητα δημιουργίας ταμειακών ροών που υποστηρίζεται από τα υψηλά περιθώρια κέρδους και την αποτελεσματικότητα του δικτύου/του κεφαλαίου κίνησης.
Ως αποτέλεσμα, σε αντίθεση με την κατάσταση στον κλάδο, με τις περισσότερες επιχειρήσεις να χρησιμοποιούν μόχλευση επί του τιτλοποιημένου χρέους που υποστηρίζεται από περιουσιακά στοιχεία οχημάτων, το συνολικό καθαρό χρέος της Autohellas είναι περίπου 90% της καθαρής λογιστικής αξίας των οχημάτων (καθαρό χρέος/όχημα μόλις εννέα εκατ. ευρώ). Αναμένεται ότι η Autohellas θα δημιουργήσει λειτουργικές ταμειακές ροές 130 εκατ. ευρώ, υπερκαλύπτοντας τις ανάγκες της σε επενδύσεις στόλου. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει άφθονο περιθώριο για τον όμιλο να ενισχύσει την επιστροφή μετρητών ή να επιδιώξει πιο επιθετική επέκταση.