ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
Auto, European Auto Industry, Evropi, Autokinito, Aytokinitoviomihania
Φωτο: Shutterstock

Πώς... τράκαραν οι μετοχές της βιομηχανίας αυτοκινήτου της Ευρώπης

Δεύτερη χειρότερη επίδοση στον Stoxx 600 για τις αυτοκινητοβιομηχανίες, με τους αναλυτές να μην βλέπουν ανάκαμψη στον ορίζοντα. Η μείωση της κερδοφορίας μόλις άρχισε, όπως εκτιμά η Morgan Stanley.

Οι επενδυτές έχουν γυρίσει από καιρό την πλάτη στις μετοχές των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών, θεωρώντας ότι οι προοπτικές τους είναι ασθενείς. Η πραγματικότητα, ιδιαίτερα το τελευταίο διάστημα, έρχεται να τους επιβεβαιώσει, καθώς το 2024 αποδεικνύεται ιδιαίτερα δύσκολο για τον κλάδο, με τον δείκτη της αυτοκινητοβιομηχανίας στον Stoxx 600 να εμφανίζει τη δεύτερη χειρότερη πορεία από την αρχή του έτους, μετά από αυτόν μετάλλων. 

Ο Stoxx 600 Autos & Parts Index έχει σημειώσει πτώση 24% από το υψηλό επίπεδο που έφτασε τον Απρίλιο, ενώ εντός της τρέχουσας εβδομάδας διολίσθησε στο χαμηλότερο επίπεδο 10 μηνών. Την ίδια ώρα, η μετοχή της Volkswagen βρίσκεται στο χαμηλότερο σημείο της μακροχρόνιας ιστορίας της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας. 

«Ο κλάδος δεν βρίσκεται ακόμη σε σημείο που να μπορεί να ανακάμψει βιώσιμα, ακόμη και αν μια σύντομη ανάκαμψη είναι πάντα δυνατή», όπως εκτίμησε ο Β. φον Ρότμπεργκ, αναλυτής της Bank J Safra Sarasin. «Είναι το αποκορύφωμα μιας διαρθρωτικής αλλαγής στην ίδια την αγορά, εγχώριων προβλημάτων και της προοπτικής μιας κυκλικής ύφεσης που μπορεί να επιβαρύνει περαιτέρω τη ζήτηση και τα κέρδη».

Ο κλάδος παλεύει με την υποτονική ζήτηση, ιδίως στην αγορά της Κίνας, ενώ οι εταιρείες αντιμετωπίζουν έντονο ανταγωνισμό στα ηλεκτρικά οχήματα από τους παραγωγούς της ασιατικής χώρας. Η εμπορική διαμάχη μεταξύ της Κίνας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς και τα αυστηρότερα όρια εκπομπών της ΕΕ για το 2025 που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε πρόστιμα δισεκατομμυρίων, επιτείνουν τα προβλήματα του κλάδου. 

Ο φον Ρότμπεργκ θεωρεί ότι οι τρεις μεγάλες γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό απ την κινεζική ζήτηση, καθώς πάνω από το ένα τρίτο του όγκου πωλήσεων των BMW, Mercedes-Benz Group και Volkswagen κατευθύνονται στην Κίνα. Η πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα συμπιέζει τα περιθώρια κέρδους της βιομηχανίας και μπορεί να χρειαστούν μήνες, αν όχι χρόνια, για την αποκατάσταση της ισορροπίας.

Η γερμανική εταιρεία κατασκευής αυτοκινήτων υψηλών προδιαγραφών BMW εξέδωσε προειδοποίηση για τα κέρδη της, προκαλώντας άλλο ένα πλήγμα στον κλάδο, αφού οι Volkswagen και Porsche είχαν ήδη μειώσει τις προοπτικές τους για φέτος. 

Το μεγάλο πρόβλημα, σύμφωνα με τη Morgan Stanley είναι ότι η υποχώρηση της κερδοφορίας μόλις αρχίζει. «Βρισκόμαστε μόλις στην αρχή ενός μακροχρόνιου κύκλου αρνητικών περιθωρίων κέρδους και οι προσδοκίες της αγοράς για το 2025-2026 είναι ακόμη υψηλές», σημειώνει σε έκθεσή της μετά την προειδοποίηση της BMW και προσθέτει «ποιος μπορεί να είναι ο επόμενος; Η Stellantis ενδεχομένως, δεδομένου του διογκωμένου αποθέματος και της φιλόδοξης καθοδήγησης για το σύνολο του έτους 2024».

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες είναι ο φθηνότερος τομέας στην Ευρώπη, καθώς διαπραγματεύονται μόλις 5,4 φορές τα μελλοντικά κέρδη κατά μέσο όρο. Η εμπιστοσύνη στην αξία των επιχειρήσεών τους έχει διαβρωθεί τόσο πολύ που τώρα διαπραγματεύονται με έκπτωση περίπου 40% σε σχέση με την εκτιμώμενη λογιστική τους αξία.

«Από άποψη κινδύνου/απόδοσης, ορισμένα ονόματα φαίνονται αρκετά ελκυστικά», εκτιμά η Julius Baer Group, αναφέροντας τη Mercedes-Benz και την Porsche ως τις βασικές της επιλογές, επισημαίνοντας ότι τα ζητήματα της αλυσίδας εφοδιασμού είτε επιλύονται, είτε η επίλυσή τους βρίσκεται σε εξέλιξη. «Αναμένουμε βελτιωμένα αποτελέσματα το τέταρτο τρίμηνο του 2024 και το 2025.Ο κλάδος αντιμετωπίζει επίσης διαρθρωτικές προκλήσεις, αλλά στην αποτίμηση των μετοχών του περιλαμβάνεται ακόμη και το ενδεχόμενο… καταστροφής», αναφέρεται στην έκθεση.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

BlackRock
ΑΓΟΡΕΣ

BlackRock: Οι 10 γεωπολιτικοί κίνδυνοι που απειλούν τη διεθνή οικονομία

Στο «κόκκινο» παραμένει ο Δείκτης Γεωπολιτικού Κινδύνου της κορυφαίας εταιρείας διαχείρισης κεφαλαίων. Σύγκρουση Ρωσίας - NATO, αναταραχές στη διεθνή τεχνολογική αλυσίδα και κυβερνοεπιθέσεις οι τρεις μεγαλύτερες απειλές.
ΑΓΟΡΕΣ

Πετρέλαιο: Άλμα 14% σε τρεις ημέρες, συζητά εμπάργκο στη Ρωσία η ΕΕ

00Ξεπέρασε πάλι τα 110 δολ. η τιμή του brent, καθώς οι υπουργοί Εξωτερικών της ΕΕ συζητούν την επιβολή εμπάργκο στη Ρωσία, με τη Γερμανία να έχει σοβαρές αντιρρήσεις. Πάνω από 2 ευρώ το λίτρο η τιμή της αμόλυβδης στην Ελλάδα.