Πραγματοποιώντας επενδύσεις που ξεπερνούν τα 200 εκατ. ευρώ η Eurobank στοχεύει την ανάπτυξη του phygital μοντέλου τραπεζικής, δηλαδή του συνδυασμού ψηφιακών υπηρεσιών και φυσικών καταστημάτων. Με ορίζοντα το 2030, η τράπεζα επιδιώκει να αποτελέσει την πιο απλή και ψηφιοποιημένη τράπεζα, παρέχοντας τη βέλτιστη και ασφαλέστερη ψηφιακή εμπειρία στον πελάτη.
Το ψηφιακό άλμα των τελευταίων ετών δεν έχει αλλάξει μόνο τον τρόπο λειτουργίας των τραπεζών, αλλά έχει πυροδοτήσει μια σειρά από καινοτόμες εφαρμογές που απαντούν στις απαιτήσεις των καταναλωτών που θέλουν περισσότερη και πιο απλή ψηφιοποίηση των συναλλαγών τους με τα τραπεζικά ιδρύματα.
Η Eurobank έχει δείξει τις διαθέσεις της για την ανάπτυξη των ψηφιακών της υπηρεσιών και προϊόντων και στην αιχμή του δόρατος βρίσκεται το Digital Factory, που παίζει καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση ενός λειτουργικού «Omnichannel σχεδιασμού», με στόχο ο πελάτης να απολαμβάνει ενιαία εικόνα και υψηλά επίπεδα διαλειτουργικότητας, μεταξύ των ψηφιακών καναλιών.
Ανάπτυξη νέων μεθόδων και τρόπων εργασίας, με τον συνδυασμό εξελιγμένων εργαλείων για την αποδοτικότερη συνεργασία διαφορετικών ομάδων αποτελεί και τον κεντρικό πυρήνα της phygital τραπεζικής με στόχο τη δημιουργία και ανάπτυξη προϊόντων και υπηρεσιών σύμφωνα με τις ανάγκες των πελατών.
Όπως σημείωσε ο αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος της τράπεζας, Σταύρος Ιωάννου: «Οι υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις του Eurobank Hub είναι ο πυρήνας κρίσιμων κεντρικών και ψηφιακών λειτουργιών του Ομίλου, εντός και εκτός συνόρων. Δυναμική και διαχρονική είναι φυσικά η επένδυση της Eurobank στην τεχνολογία αιχμής με πρόγραμμα επενδύσεων που υπερβαίνει τα 200 εκατ. ευρώ σε ορίζοντα τριετίας».
Το Digital Factory οδηγεί τον ψηφιακό μετασχηματισμό
Όπως αναφέρει η Eurobank, σε επίπεδο έτους καταγράφονται περίπου 304 εκατ. login σε e-Banking και m – Banking, ενώ οι εγγραφές νέων πελατών παρουσίασαν αύξηση άνω του 20% το 2021. Επίσης μέσω των ψηφιακών καναλιών διενεργούνται/εκτελούνται παραπάνω από 600.000 εγχρήματες συναλλαγές την ημέρα ενώ, κατά μέσο όρο, εξυπηρετούνται 116.000 πελάτες την ώρα.
Επίσης, το 94% όλων των πληρωμών και μεταφορών εκτελέσθηκε μέσω των ψηφιακών καναλιών. Είναι χαρακτηριστικό ότι ένας στους δύο χρήστες e-Banking και m-Banking, ή τρεις στους τέσσερις mobile App χρήστες, χρησιμοποιούν αποκλειστικά το mobile App σε μηνιαία βάση για να συναλλάσσονται με την τράπεζα. Μάλιστα, πρώτη φορά τον Απρίλιο του 2022, οι retail εγχρήματες συναλλαγές του mobile App ξεπέρασαν τις retail εγχρήματες συναλλαγές του e- Banking (mobile First).
Στοχεύοντας στην ανάπτυξη νέων προϊόντων και υπηρεσιών, η Eurobank επιδιώκει μέσω της αλληλεπίδρασης και με τους πελάτες να δημιουργηθούν και να αναπτυχθούν προϊόντα και υπηρεσίες σύμφωνα με τις ανάγκες τους, με όσο το δυνατόν ισχυρότερη εξατομίκευση.
«Ναυαρχίδα» σε αυτή την προσπάθεια αποτελεί το Digital Factory της Eurobank που κάθε χρόνο παράγει 350 έργα, μικρά και μεγάλα, τα οποία απλοποιούν τις συναλλαγές με τους πελάτες και στοχεύουν να ενδυναμώσουν το phygital μοντέλο της τράπεζας.
Σύμφωνα με στελέχη της Eurobank, το Digital Factory βελτιώνει σημαντικά την ψηφιακή εμπειρία και μειώνει το χρόνο εξυπηρέτησης για τον πελάτη. Ενδεικτικά, μέσω του Digital Factory, οι απαιτούμενοι χρόνοι υλοποίησης νέων ψηφιακών προϊόντων και υπηρεσιών μειώθηκαν σε οκτώ εβδομάδες από 30, που απαιτούσε ο προηγούμενος μέσος χρόνος υλοποίησης.
Παράλληλα ακολουθεί τις πρακτικές στα πρότυπα μεγάλων ομίλων του εξωτερικού, προάγοντας την καινοτομία στην υλοποίηση προϊόντων, υπηρεσιών και διαδικασιών μετασχηματισμού της λειτουργίας της τράπεζας με τη συνεργασία πολλών διαφορετικών μονάδων του οργανισμού που υπηρετούν τον ίδιο σκοπό, σε κοινό χρόνο με στόχο το βέλτιστο αποτέλεσμα για όλους.
Ειδικότερα αποτελείται από στελέχη διαφορετικών δεξιοτήτων ώστε να μπορεί να υποστηρίξει τον ψηφιακό μετασχηματισμό του οργανισμού. Οι διατμηματικές ομάδες εργασίας που δημιουργούνται με συμμετοχή των Product Management, Marketing, User Experience και φυσικά της Πληροφορικής, παράγουν πρωτοποριακά αποτελέσματα. Να σημειωθεί πως από μια ομάδα που ξεκίνησε το 2016, σήμερα λειτουργούν ήδη 13 ομάδες με 140 εξειδικευμένα στελέχη. Στις ομάδες αυτές εντάσσονται και συνεργάζονται κάθε φορά ανάλογα με το κάθε project, και άλλα στελέχη από τον όμιλο, σε μια ανοικτή διαδικασία που έχει στόχο να προάγει τη συνεργασία και την ομαδικότητα για την ανάπτυξη συνεργειών και βέλτιστων πρακτικών.
Ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος, Ανδρέας Αθανασόπουλος, υπογράμμισε ότι: «το τραπεζικό τοπίο αλλάζει ποικιλοτρόπως. Η σύγκλιση τραπεζών, τεχνολογίας και επιχειρηματικού κόσμου, μας φέρνει μπροστά σε μεγάλες προκλήσεις του embedded finance. Κρινόμαστε πλέον από την ταχύτητα ανάπτυξης ενός προϊόντος, από τη δυνατότητα ολιστικής εξυπηρέτησης των πελατών, από το ποσοστό εσωτερικής ψηφιακής εξυπηρέτησης πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την πώληση, από την ικανότητα προσωποποιημένων προτάσεων για κάθε πελάτη, από την ταχύτητα απόκρισής μας σε αιτήματα».
Σημαντικός πυλώνας καινοτομίας το Eurobank Hub
Όπλο για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της τράπεζας αποτελεί το Eurobank Ηub στη Νέα Ιωνία Αττικής. Εκεί, σε ένα σύγχρονο χώρο 34.000 τ.μ., χτυπά η «καρδιά» των ψηφιακών υπηρεσιών του ομίλου και έχει αναπτυχθεί ένα πολυδιάστατο οικοσύστημα υποδομών και δεξιοτήτων, όπου εξειδικευμένοι επαγγελματίες στο χώρο της τεχνολογίας, σε συνεργασία με ένα εκτενές δίκτυο ελληνικών και πολυεθνικών εταιρειών πληροφορικής, υποστηρίζουν αποτελεσματικά τις εγχώριες και, συνολικά, τις διεθνείς δραστηριότητες της Τράπεζας, η οποία διατηρεί παρουσία σε έξι (6) χώρες.
Στο Eurobank Ηub, πέραν του Technology & Digital Hub, δηλαδή των Διευθύνσεων Πληροφορικής και Ψηφιακής Τραπεζικής, στεγάζονται, επίσης, η Οργάνωση, οι Κεντρικές Υπηρεσίες & Λειτουργίες, οι Οικονομικές Υπηρεσίες καθώς και το Κέντρο Εκπαίδευσης. Στο κτιριακό συγκρότημα στη Νέα Ιωνία, απασχολούνται συνολικά περίπου 2.000 εργαζόμενοι που αντιστοιχούν στο 50% του προσωπικού των κεντρικών υπηρεσιών της Τράπεζας.
Σε ό,τι αφορά την ενεργειακή ταυτότητα του κόμβου, αξίζει να σημειωθεί ότι έχει ολοκληρωθεί και έχει ήδη κατατεθεί ο φάκελος για τη πιστοποίηση κατά LEED (Leadership in Energy and Environmental Design) και αναμένεται εντός του έτους η σχετική έγκριση. Επιπρόσθετα, αυτή την περίοδο, γίνεται αντικατάσταση όλου του συστήματος εξωτερικής σκίασης με 1.600 νέες περσίδες στην πρόσοψη των κτιρίων, που θα συμβάλει και στον περιορισμό των αναγκών ψύξης κατά τη θερινή περίοδο. Παράλληλα, είναι σε εξέλιξη μελέτη για την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών πάνελ στις στέγες των κτιρίων του Κόμβου, προκειμένου να καλυφθεί μέρος των ενεργειακών του αναγκών μέσω των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.
Στο συγκρότημα της Νέας Ιωνίας λειτουργεί, επίσης, ένα υπερσύγχρονο εκπαιδευτικό κέντρο που αξιοποιεί κορυφαίες τεχνολογίες για την υποστήριξη σύγχρονων μεθόδων μάθησης, καθώς η διαρκής επιμόρφωση των στελεχών και η παροχή ουσιαστικών ευκαιριών επιμόρφωσης αποτελεί κεντρική προτεραιότητα για την Eurobank. Είναι ενδεικτικό ότι μόνο κατά τη διάρκεια του 2021 η μαθησιακή δραστηριότητα των εργαζομένων υπερδιπλασιάστηκε σε ετήσια βάση σε σχέση με το 2020 και, μόνο στην Ελλάδα, υλοποιήθηκαν σχεδόν 313.000 ώρες μάθησης. Επιπλέον, στις εγκαταστάσεις στη Νέα Ιωνία λειτουργεί ένα σύγχρονο Συνεδριακό Κέντρο, συνολικής επιφάνειας 950 τ.μ. που μπορεί να φιλοξενήσει έως 600 καθήμενους.