ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
Phobos Subhuman
Φώτο:Phobos Subhuman

Το ελληνικό βιντεοπαιχνίδι που διεκδικεί μια θέση στην παγκόσμια αγορά

Το παιχνίδι Phobos Subhuman της Underdog Visual αποτελεί την ελληνική απάντηση στην ταχύτατη ανάπτυξης της παγκόσμιας βιομηχανίας βιντεοπαιχνιδιών. Οι δυσκολίες χρηματοδότησης και η φυγή ταλέντων στο εξωτερικό.

Παρά τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει στην εύρεση χρηματοδότησης, η ελληνική gaming industry προσπαθεί να θέσει το στίγμα της στην παγκόσμια αγορά, εμφανίζοντας νέους τίτλους που φιλοδοξούν να ξεχωρίσουν σε δημοφιλείς πλατφόρμες. Μια τέτοια προσπάθεια αποτελεί το Phobos Subhuman της Underdog Virtual, που θέλει μετά το επιτυχημένο The Shore να γίνει το επόμενο ελληνικό game που θα ξεχωρίσει στην αγορά.

Η Underdog Virtual του Βασίλη Κουτσούκου και Νίκου Εμμανουηλίδη που έχουν μαζί τους ένα πυρήνα μιας νεανικής ομάδας 10 ατόμων, κυκλοφόρησε ένα playable demo του Phobos Subhuman τον Οκτώβριο και έχει κύριο στόχο να κυκλοφορήσει το παιχνίδι στην πλατφόρμα Steam μέχρι το τέλος του 2022. Όλο το εγχείρημα τρέχει με ίδια κεφάλαια και η εταιρεία αναζητεί χρηματοδότηση, έχοντας ετοιμάσει ήδη την παρουσίασή της, αλλά όπως σημειώνει ο κ. Αλέξανδρος Γκορμπένκο, υπεύθυνος Marketing της Underdog Virtual στο Business Daily «στην Ελλάδα είναι δύσκολο να προωθήσεις μια τέτοια ιδέα». Η εταιρεία έχει πραγματοποιήσει τρία ακόμα project: το πρώτο ήταν μια παρουσίαση της Εθνικής Τράπεζας, το δεύτερο ήταν το Endix, μια διαδραστική έκθεση παιχνιδιού και το τρίτο είναι ένα multiplayer FPS παιχνίδι. Σύμφωνα με τον κ. Κουτσούκο, η Underdog Virtual εργάζεται και σε ένα project της Eurobank.

Phobos Subhuman

 

Το παιχνίδι ήδη βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο ανάπτυξης και δείχνει να έχει αρκετές επιρροές από τίτλους όπως το Last of Us και το Red Faction, ενώ ήδη 3.000 χρήστες το έχουν βάλει στη wishlist τους στο Steam. Η πλοκή του εκτυλίσσεται στην Αθήνα του 2047, μετά από τον τρίτο παγκόσμιο πόλεμο μεταξύ της καινούργιας ανατολικής συμμαχίας, που αποτελείται από τη Ρωσία, την Κίνα και την Τουρκία και της δυτικής που είναι η ΕΕ με τις ΗΠΑ. Ένα πόλεμο που ξεκίνησε από οικονομικός με σαμποτάζ προϊόντων, και μετά κλιμακώθηκε στο μέτωπο των επιχειρήσεων, όπου προκάλεσε μεγαλύτερη επιτάχυνση της κλιματικής αλλαγής ανεβάζοντας τα επίπεδα της θάλασσας.

Οι πόλεις ύψωσαν τείχη για να προστατευτούν οι πλούσιοι από τα καιρικά φαινόμενα, αφήνοντας τις υπόλοιπες γειτονιές εκτός των τειχών σε παρακμή. Η τεχνητή νοημοσύνη και ο έλεγχος βρίσκονται παντού. Μία από αυτές τις πόλεις, λοιπόν, είναι και η Αθήνα, με το κέντρο της να είναι φτιαγμένο κατ’ εικόνα και καθ' ομοίωση του τωρινού και περιλαμβάνει ακόμα τα Αναφιώτικα, την Ακρόπολη, καθώς και το Πανεπιστήμιο. Σε αυτό το περιβάλλον, η κόρη ενός αστροναύτη που χάθηκε μυστηριωδώς στην πρώτη επίσκεψη στον Φόβο (σ.σ. δορυφόρο του πλανήτη Άρη) προσπαθεί να βρει απαντήσεις για την εξαφάνιση του πατέρα της.

Phobos Subhuman

 

Σημειώνεται ότι η βιομηχανία του gaming κατάφερε να ξεπεράσει σε έσοδα αυτές του κινηματογράφου και των σπορ μαζί, κατά τη διάρκεια της πρώτης καραντίνας. Έρευνα της Nielsen Games σε 3.000 gamers από ΗΠΑ, Γερμανία και Αγγλία διαπίστωσε πως κατά τη διάρκεια της πρώτης καραντίνας ο χρόνος που αφιέρωναν οι gamers στα παιχνίδια είχε αυξηθεί κατά 20% - 45%.

Πολύ δύσκολη η εύρεση χρηματοδότησης

Παρά το γεγονός ότι υπάρχουν ταλαντούχοι developers στην Ελλάδα, με την βιομηχανία gaming να παραμένει υποτιμημένη καταλήγουν να φεύγουν στο εξωτερικό και να δουλεύουν για εταιρείες κολοσσούς, αποτελώντας ακόμα μια πλευρά του brain drain της χώρας σε μια παγκοσμίως ταχύτατα εξελισσόμενη βιομηχανία. «Ενώ υπάρχουν ταλαντούχοι 3D designers και game developers δεν υπάρχει κάποιο ελληνικό project που να έχει ακουστεί, γιατί λείπουν τα στούντιο και οι εγκαταστάσεις που θα έδιναν πραγματικά ώθηση στη βιομηχανία. Είναι μια επένδυση που φοβίζει λόγω κόστους, αλλά έχει τεράστια περιθώρια ανάπτυξης», υπογραμμίζει ο κ. Γκορμπένκο.

«Ανάχωμα» στην ανάπτυξη της gaming industry στην Ελλάδα αποτελεί το γεγονός ότι είναι πολύ δύσκολο για μια εταιρεία να κάνει τα πρώτα της βήματα, καθώς η εύρεση χρηματοδότησης αποτελεί την πιο δύσκολη αποστολή.

Η Underdog Virtual και ο Β. Κουτσούκος όπως σημειώνει ο κ. Γκορμπένκο, «χτύπησαν πόρτες» τόσο στον ιδιωτικό όσο και τον δημόσιο τομέα χωρίς όμως ανταπόκριση και στρέφεται πλέον προς το Kickstarter για να συγκεντρώσει την χρηματοδότηση που χρειάζεται ώστε να προχωρήσει στην ολοκλήρωση του παιχνιδιού. «Βοηθάει πολύ περισσότερο το Kickstarter στην υποστήριξη του εγχειρήματος, εν αντιθέσει με το ελληνικό κράτος που δεν έχει δείξει διάθεση να βοηθήσει», αναφέρει ο κ. Γκορμπένκο και προσθέτει πως «ούτε και οι επενδυτές στην Ελλάδα καταλαβαίνουν ακόμα το gaming». Για την περίπτωση να στραφούν σε άλλα κέντρα καινοτομίας αναζητώντας διασύνδεση και χρηματοδότηση, η εταιρεία το αφήνει ανοικτό, ενώ συνεχίζονται και οι επαφές με venture capital και από τις ΗΠΑ.

Η εταιρεία προσπάθησε να στραφεί και στη χρήση δανεισμού, ωστόσο κάτι τέτοιο δεν ήταν δυνατό, ενώ έχει καταθέσει περισσότερες από 60 αιτήσεις για κρατική ενίσχυση στον τομέα, χωρίς όμως να υπάρξει ανταπόκριση. Με το ύψος της επένδυσης μέχρι στιγμής να είναι πενταψήφιο, η Underdog Virtual στρέφεται στο Kickstarter, με στόχο να συγκεντρώσει ένα διπλάσιο ποσό από αυτό που έχει ρίξει μέχρι στιγμής. Η χρηματοδότηση αναμένεται να κατευθυνθεί σε τεχνικές βελτιώσεις μέσα στο παιχνίδι, την αγορά εξοπλισμού ή και την συμφωνία με νέους συνεργάτες που θα αναβαθμίσουν τα συστήματα του παιχνιδιού. «Θέλει πολύ δουλειά για να ολοκληρωθεί οποιοδήποτε παιχνίδι. Από το πιο μικρό εφέ μέχρι τις πιο σύνθετες κινήσεις των παικτών που θα μπορούν να αλληλεπιδρούν απαιτούν ώρες δουλειάς και μακροσκελείς κώδικες», τονίζει ο κ. Γκορμπένκο.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

microsoft-blizzard
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Γιατί πληρώνει 69 δισ. δολ. η Microsoft για εξαγορά εταιρείας gaming

Η εξαγορά της Activision Blizzard αποτελεί την πιο πολυδάπανη κίνηση που έχει πραγματοποιήσει η Microsoft τα τελευταία χρόνια. Ο τεχνολογικός κολοσσός θέλει να ενισχύσει την θέση του στην επόμενη μέρα του διαδικτύου, το metaverse.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Ποντάρει στην Ελλάδα η Dell με νέο Exclusive Store στο Ελληνικό

Η δημιουργία του καταστήματος προγραμματίζεται το 2026 στο εμπορικό κέντρο του Ελληνικού. Θα είναι ένα κατάστημα αποκλειστικά για τη διάθεση των καταναλωτικών προϊόντων της Dell Technologies αλλά και της Alienware.
laptop
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Τα καλύτερα λάπτοπ για μαθητές και φοιτητές για τη φετινή χρονιά

Η επιλογή του κατάλληλου φορητού υπολογιστή για μαθητές και φοιτητές δεν είναι μια εύκολη υπόθεση. Βασικό κριτήριο πρέπει να είναι η σχέση της τιμής με την απόδοση. Ποιες είναι οι κορυφαίες επιλογές αυτή την περίοδο.