ΓΔ: 1423.05 1.42% Τζίρος: 90.27 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Με βήμα σημειωτόν η βιομηχανία gaming, προσδοκίες επιτάχυνσης από το 2025

Αναιμικούς ρυθμούς ανάπτυξης καταγράφει ο κλάδος ωστόσο το 2025 αναμένεται να ανεβάσει ρυθμούς καθώς νέα παιχνίδια προγραμματίζεται να βγουν στην αγορά.

Οι αδύναμες πωλήσεις κονσολών που συνεχίστηκαν για δεύτερη χρονιά έχουν επιβραδύνει την ανάπτυξη της παγκόσμιας αγοράς gaming που προσβλέπει σε υψηλότερους ρυθμούς το 2025, χάρη και στις νέες κυκλοφορίες παιχνιδιών. Οι αναλυτές θεωρούν ότι αυτές οι μεγάλες κυκλοφορίες θα μπορούσαν να δώσουν νέα πνοή στη βιομηχανία βιντεοπαιχνιδιών, η οποία δυσκολεύεται να φτάσει την ανάπτυξη που παρατηρήθηκε πριν από μερικά χρόνια.

Σύμφωνα με έκθεση της εταιρείας ερευνών Newzoo, η βιομηχανία gaming αναμένεται να αναπτυχθεί μόλις κατά 2,1% σε ετήσια βάση, με την αξία της να φτάνει στα 187,7 δισ. δολάρια, με την εταιρεία να χαμηλώνει τον πήχη από τις προβλέψεις του Ιανουαρίου που έκανε λόγο για άνοδο κατά 2,8% στα 189,3 δισ. δολάρια το 2024.

Η φετινή έκθεση επισημαίνει ότι η παγκόσμια αγορά βρίσκεται σε ένα σημαντικό σημείο καμπής. Νωρίτερα μέσα στο έτος, είχε καταγραφεί ότι ο μέσος παγκόσμιος χρόνος παιχνιδιού είχε μειωθεί σημαντικά από το πρώτο τρίμηνο του 2021, και ο χρόνος παιχνιδιού δεν έχει αυξηθεί έκτοτε. Ένας μικρότερος αριθμός από μεγάλα στούντιο και παιχνίδια ευθύνονται για έναν αυξανόμενο μερίδιο των ωρών παιχνιδιού και των εσόδων. Αυτό επιβεβαιώνει τη συνεχιζόμενη ενοποίηση και τη δυσκολία λανσαρίσματος ενός επιτυχημένου παιχνιδιού σε αυτή την αγορά.

Παρά την υποτονική ανάπτυξη που αναμένεται το 2024, το επόμενο έτος θα είναι πιο κερδοφόρο, με την άνοδο της αγοράς κονσολών να είναι εντυπωσιακή, σύμφωνα με τον αναλυτής της Newzoo, Michiel Buijsman, που επισημαίνει ότι σημαντικές κυκλοφορίες όπως ο διάδοχος του Switch και το νέο Grand Theft Auto θα ενισχύσει σημαντικά τις προοπτικές του κλάδου.

Υπενθυμίζουμε πως τον Μάιο ο πρόεδρος της Nintendo, Shuntaro Furukawa, δήλωσε ότι η εταιρεία θα ανακοινώσει την κυκλοφορία της επόμενης κονσόλας Switch στο οικονομικό έτος που έληξε τον Μάρτιο του 2025. Εν τω μεταξύ, η Rockstar Games της Take-Two δεσμεύτηκε να κυκλοφορήσει το πολυαναμενόμενο παιχνίδι Grand Theft Auto VI το φθινόπωρο του 2025.

Οι υπολογιστές ξεπέρασαν τα κινητά

Η έκθεση σημειώνει επίσης πως ενώ η συνολική αύξηση των παικτών είναι σταθερή, η άνοδος των παικτών PC που έφτασε το 4,5% ξεπερνάει την ανάπτυξη τόσο των κινητών τηλεφώνων όσο και των κονσολών, φτάνοντας πλέον τα 3,42 δις. το 2024.

Ο τομέας των υπολογιστών θα αποτελέσει σημαντικό μοχλό ανάπτυξης το 2024, και ο κύριος αποδέκτης των κυκλοφοριών cross platform (σ.σ. παίχνιδια ανάμεσα σε διαφορετικές κονσόλες). Τακτικές διαχείρισης της κοινότητας όπως το μοντέλο ανάπτυξης Early Access του Steam εξελίσσεται σε αποδεδειγμένο παράγοντα επιτυχίας καθώς πολλοί τίτλοι ξεπέρασαν τα όρια αξιοποιώντας τη στρατηγική αυτή τα τελευταία δύο χρόνια, με τα έσοδα να αναμένεται να ενισχυθούν κατά 4% φτάνοντας τα 43,2 δισ. δολάρια.

Από την πλευρά τους, οι παίκτες που είναι πιο εξοικειωμένοι με τις κονσόλες ανυπομονούν για  το νέο υλικό της Nintendo και το Grand Theft Auto VI το 2025, τα οποία και τα δύο θα αλλάξουν το ανταγωνιστικό τοπίο. Η αγορά κονσολών αναμένεται να καταγράψει μια μικρή υποχώρηση της τάξης του 1% τη φετινή χρονιά και μετά από δυο χρόνια επιβράδυνσης αναμένεται να κυριαρχήσουν και πάλι το 2025.

Στην κατηγορία mobile η ανάπτυξη των εσόδων θα παραμείνει σε χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια πριν την πανδημία, αλλά οι μεγάλες πλατφόρμες κάνουν άνοιγμα τώρα σε εναλλακτικές αγορές εφαρμογών και μεθόδων πληρωμών, αλλάζοντας το τοπίο των παιχνιδιών για κινητά. Η αγορά mobile με άνοδο 3% των εσόδων τη φετινή χρονιά θα φτάσει τα 92,6 δισ. δολάρια με το mobile gaming να είναι υπεύθυνο για το 48% των εσόδων παγκοσμίως. Όπως επισημαίνει η αύξηση των εσόδων οφείλεται στη βελτίωση των οικονομικών συνθηκών, τις συνεχείς επιδόσεις των υφιστάμενων παιχνιδιών, και από μερικά πρόσφατα «βαριά χτυπήματα».

Η Epic Games αποκάλυψε τα σχέδιά της για την έναρξη του Epic Games Store Mobile σε iOS και Android το 2024, που σημαίνει Το Fortnite (το μεγαλύτερο παιχνίδι στον κόσμο) θα είναι διαθέσιμο στο κινητό σε συγκεκριμένες περιοχές. Σχεδόν οι μισές απ’ όλες τις δαπάνες για παιχνίδια το 2024 αναμένεται να προέλθουν από τις ΗΠΑ και την Κίνα, με τις ΗΠΑ να εμφανίζουν πωλήσεις 47 δισ. δολαρίων και Κίνα 45 δισ. δολάρια. Αν και πρόκειται για βελτίωση σε σχέση με τον περσινό ρυθμό ανάπτυξης 0,6%, οι ρυθμοί ανάπτυξης είναι μακριά από τις «συναρπαστικές» ημέρες της πανδημίας.

Η μεγάλη επανεκκίνηση της βιομηχανίας παιχνιδιών

Μεταξύ του 2020 και του 2021, η βιομηχανία παιχνιδιών γνώρισε τεράστια ανάπτυξη, με τους ανθρώπους να περνούν περισσότερο χρόνο σε εσωτερικούς χώρους εξαιτίας του κλειδώματος στο σπίτι που έφερε η πανδημία. Ωστόσο, πιο πρόσφατα, ο κλάδος αντιμετώπισε μια σειρά από προκλήσεις, συμπεριλαμβανομένων των πιο ήπιων δαπανών, της μετατόπισης των καταναλωτικών συνηθειών από τις δραστηριότητες σε εσωτερικούς χώρους σε πιο υπαίθριες δραστηριότητες και των υψηλότερων επιτοκίων.

Από το 2023 και μέχρι το 2024, η βιομηχανία τυχερών παιχνιδιών είχε επίσης μαζικές απολύσεις σε όλο τον κόσμο, με τα μεγάλα στούντιο να περικόπτουν χιλιάδες θέσεις εργασίας. Η Microsoft μείωσε 1.900 θέσεις εργασίας στο τμήμα παιχνιδιών της τον Ιανουάριο, μόλις τρεις μήνες μετά την ολοκλήρωση της εξαγοράς της Activision Blizzard. Ένα μήνα αργότερα, η Sony ανακοίνωσε ότι απολύει 900 εργαζομένους από τη μονάδα PlayStation.

Η εταιρεία λογισμικού παιχνιδιών Unity, η υπηρεσία livestreaming Twitch που ανήκει στην Amazon, ο εκδότης παιχνιδιών για κινητά Playtika και η κοινωνική πλατφόρμα Discord έχουν επίσης ανακοινώσει γύρους απολύσεων. Ο Buijsman της Newzoo δήλωσε ότι μια βασική πρόκληση για τα στούντιο παιχνιδιών φέτος θα είναι «ο έλεγχος του κόστους σε μια υπερπλήρη, όλο και πιο ενοποιημένη αγορά».

Πρόσθεσε ότι οι προγραμματιστές θα αντιμετωπίσουν ερωτήματα σχετικά με τον ανταγωνισμό μεταξύ των free-to-play παιχνιδιών και των premium κυκλοφοριών, καθώς και τη χρήση της γεννητικής τεχνητής νοημοσύνης στην ανάπτυξη παιχνιδιών, το μάρκετινγκ και τις λειτουργίες.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

microsoft-blizzard
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Γιατί πληρώνει 69 δισ. δολ. η Microsoft για εξαγορά εταιρείας gaming

Η εξαγορά της Activision Blizzard αποτελεί την πιο πολυδάπανη κίνηση που έχει πραγματοποιήσει η Microsoft τα τελευταία χρόνια. Ο τεχνολογικός κολοσσός θέλει να ενισχύσει την θέση του στην επόμενη μέρα του διαδικτύου, το metaverse.
Phobos Subhuman
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Το ελληνικό βιντεοπαιχνίδι που διεκδικεί μια θέση στην παγκόσμια αγορά

Το παιχνίδι Phobos Subhuman της Underdog Visual αποτελεί την ελληνική απάντηση στην ταχύτατη ανάπτυξης της παγκόσμιας βιομηχανίας βιντεοπαιχνιδιών. Οι δυσκολίες χρηματοδότησης και η φυγή ταλέντων στο εξωτερικό.
semi-conductors-chips-technology
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Χριστουγεννιάτικος εφιάλτης στην αγορά από την έλλειψη ημιαγωγών

Διάχυτος προβληματισμόςγια την κάλυψη της ζήτησης σε σημαντικές περιόδους κορύφωσης των πωλήσεων, όπως η ημέρα των Singles στην Κίνα και η Black Friday και τα Χριστούγεννα στον δυτικό κόσμο, ενώ επέρχεται κύμα ανατιμήσεων.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Απογείωση πωλήσεων tablet - υπολογιστών, στροφή σε ακριβά smartphones

Νέο σκηνικό, που δεν έχει αλλάξει τους πρώτους μήνες του 2021, έχει δημιουργήσει η πανδημία. Οι καταναλωτές προσαρμόζονται στις απαιτήσεις τηλεκπαίδευσης, τηλεργασίας και ψυχαγωγίας στο σπίτι.