H Sony αποφάσισε να πραγματοποιήσει μια στρατηγική επένδυση ύψους 250 εκατ. δολ. στην Epic Games, την εταιρεία που έχει βγάλει στην αγορά το επιτυχημένο παιχνίδι Fortnite και κατέχει επίσης την πλατφόρμα Unreal Engine για την ανάπτυξη παιχνιδιών.
Ο ιαπωνικός κολοσσός που κατασκευάζει το Playstation θέλει να αναπτύξει την παρουσία του σε τομείς όπως το gaming αλλά και η παραγωγή σειρών, με το «άρμα» της Epic Games να αναδεικνύεται ως ιδανικό στη σημερινή συγκυρία.
Όπως ανέφερε ο πρόεδρος και διευθ. Σύμβουλος της Sony, Κενισίρο Γιοσίντα (Kenichiro Yoshida): «Με την επένδυσή μας, θα εξερευνήσουμε τις ευκαιρίες για περαιτέρω συνεργασία με την Epic με σκοπό την ικανοποίηση και την πρόσθετη αξία για τους καταναλωτές και την βιομηχανία γενικότερα». Συμπλήρωσε πως η συνεργασία δεν θα μείνει μόνο στον χώρο του gaming αλλά θα επεκταθεί σε όλο το ψηφιακό περιβάλλον ψυχαγωγίας που αναπτύσσεται ταχύτατα.
Η Epic Games θα συνεχίσει να δημιουργεί παιχνίδια για διαφορετικές πλατφόρμες gaming, όπως επιβεβαίωσε ο εκπρόσωπος της εταιρείας. Η επένδυση των 250 εκατ. δολαρίων για το 1,4% της εταιρείας ανεβάζει την αποτίμηση της Epic Games στα 18 δισ. δολ. περίπου.
Η Unreal Engine χρησιμοποιείται ως πλατφόρμα που έχει δημιουργήσει πολλά δημοφιλή παιχνίδια εκτός του Fortnite, με κορυφαίες επιλογές το Borderlands και το Gears of War. Η Unreal Engine 5 έκανε το ντεμπούτο της φέτος το καλοκαίρι και ανακοινώθηκε πως θα είναι στο νέο Playstation 5, κάτι που δείχνει τους στενούς δεσμούς που αναπτύσσονται μεταξύ Sony και Epic Games.
Η Sony ετοιμάζεται για την είσοδο του Playstation 5 αργότερα μέσα στη χρονιά, που θα είναι η πρώτη κονσόλα που δημιουργεί μετά το 2013 και τη μεγάλη επιτυχία του PS4. Η Epic, από την πλευρά της, επικεντρώνεται στη δημιουργία παιχνιδιών, όμως ο διευθ. Σύμβουλος της εταιρείας Τιμ Σουίνι ανέφερε σε δήλωση του, πως μοιράζεται ένα όραμα με την Sony που περιλαμβάνει την «σύγκλιση σε gaming, ταινίες και μουσική».
Η είδηση της απόκτησης συμμετοχής της Sony στην Epic οδήγησε σε άνοδο άνω του 3% των μετοχών της Sony στο Χρηματιστήριο του Τόκιο την Παρασκευή, με την μετοχή της εταιρείας να πλησιάζει στα υψηλά των τελευταίων 19 ετών.
Ο αναλυτής της LightStream Research, Μιο Κάτο, ανέφερε πως «ο Τιμ Σουίνι έχει ιστορικό όπου μπορεί και αντιλαμβάνεται προς τα που θα φυσάει ο άνεμος του gaming και οδηγεί στην συνεργασία με την Sony». Η πλατφόρμα Unreal Engine χρησιμοποιείται επίσης στην δημιουργία της σειράς «The Mandalorian» που γνώρισε μεγάλη επιτυχία και «δένει» με τις φιλοδοξίες της Sony για είσοδο στις τηλεοπτικές παραγωγές και στο gaming, όπως ανέφερε ο Κάτο σε σημείωμα του.
Το Fortnite έχει αναδειχθεί σε ορμητική δύναμη στον χώρο του gaming διαμορφώνοντας μια μοναδική δυναμική και κουλτούρα τα τελευταία χρόνια. Το παιχνίδι έχει περισσότερους από 350 εκατ. χρήστες, με την πανδημία να έχει αυξήσει σημαντικά των αριθμό των παικτών καθώς περισσότεροι άνθρωποι έμειναν μέσα στα σπίτια τους. Η καραντίνα βοήθησε επίσης ακόμα έναν τίτλο της Epic Games, το Houseparty, που επιτρέπει στους χρήστες να επικοινωνούν μέσω βίντεο και να παίζουν παιχνίδια μαζί με τους φίλους τους. Περίπου 50 εκατ. χρήστες κατέβασαν την εφαρμογή μεταξύ Μαρτίου και Απριλίου.
Η πλατφόρμα του Fornite εξάλλου έχει γίνει από τις πλέον διαδραστικές κοινότητες του διαδικτυακού gaming καθώς πρόσφατα φιλοξένησε μια σειρά συνομιλιών που ονομάστηκαν «Εμείς οι άνθρωποι» και είχε στόχο οι χρήστες να σκεφτούν τον συστημικό ρατσισμό.
Παράλληλα μέσα στην καραντίνα, το Fortnite φιλοξένησε μια μεγάλη διαδικτυακή συναυλία του ράπερ Τράβις Σκοτ που έφτασε στην ψηφιακή σκηνή πάνω σε έναν... αστεροειδή, με τη δημοφιλία του παιχνιδιού να εκτοξεύεται και πάλι μέσα στην περίοδο της καραντίνας.
Επίσης το Fortnite έχει αποδείξει πως μπορεί να συνεχίσει να παράγει κέρδη. Σύμφωνα με στοιχεία της SuperData, το Fortnite έφερε κέρδη 1,8 δισ. δολαρίων τον περασμένο χρόνο, μόνο από τα χρήματα που έδωσαν οι παίκτες για να αγοράσουν ψηφιακά νομίσματα και πραγματοποιήσουν αγορές μέσα στο παιχνίδι.