Σε πεδίο μάχης για δύο παίκτες έχει μετατραπεί η αγορά της τηλεόρασης στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια. Οι κορεατικές LG και Samsung, σύμφωνα με στοιχεία μετρήσεων, κατέχουν το 65% των πωλήσεων, με τη δεύτερη να παίρνει βραχεία κεφαλή το τελευταίο διάστημα μετά από την απόφαση της LG να αποχωρήσει από τις μικρότερες συσκευές (κάτω από τις 43” στις τηλεοράσεις και κάτω από τις 32” στα TV monitors).
Σύμφωνα με στοιχεία από την αγορά, την πρώτη πεντάδα συμπληρώνουν, η πάλαι ποτέ κραταιά Sony, της οποίας το μερίδιο εκτιμάται στα επίπεδα του 12 -15% και ακολουθούν, σε ότι αφορά τα τεμάχια, οι πιο οικονομικές F&U και TurboX από το Πλαίσιο.
Σε δημοσιογραφική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε χθες με αφορμή τα 10 χρόνια από την δημιουργία των τηλεοράσεων τεχνολογίας OLED από την LG, ο Άρης Κουτελός, Country Manager Director της LG Electronics στην Ελλάδα, ανέφερε ότι μετά τον κορονοϊό οι εταιρείες έχουν μπει σε ρυθμό εκ νέου να επενδύουν σε νέες τεχνολογίες και σύντομα θα έρθουν και στα ελληνικά καταστήματα.
Στην αγορά της τηλεόρασης, η LG το τελευταίο διάστημα άλλαξε την στρατηγική της, αποφασίζοντας, όπως προαναφέρθηκε, να αποχωρήσει από τις μικρότερες ίντσες και τις φθηνότερες συσκευές κάτι που είχε ως αποτέλεσμα να παρουσιάσει πτώση πωλήσεων της τάξης του 20%, όταν η συνολική αγορά της τηλεόρασης εμφάνισε πέρυσι μείωση κατά 2%. Συγκεκριμένα, όπως ανέφερε ο κ. Κουτελός, το μερίδιο της εταιρείας από 30,5% που ήταν το 2021 περιορίστηκε στο 28% με τις τηλεοράσεις OLED να αντιπροσωπεύουν το 12% του τζίρου της LG Ελλάδος.
Αύξηση πωλήσεων το 2022
Παρά την πτώση στην αγορά της τηλεόραση το 2022 η LG κατάφερε να αυξήσει τις πωλήσεις κατά 2% στην Ελλάδα με τον κύκλο εργασιών να διαμορφώνεται στα επίπεδα των 162 εκατ. ευρώ από 158 εκατ. ευρώ το 2021. Αυτό οφείλεται στην ηγετική θέση που συνεχίζει να κατέχει σε σημαντικές κατηγορίες λευκών συσκευών αλλά και στην κατακόρυφη άνοδο σε προϊόντα θερμότητας.
Στην ελληνική αγορά η LG κατέχει την πρώτη θέση στα πλυντήρια και στα ψυγεία με μερίδια 18% και 17% αντίστοιχα. Η κύρια ώθηση το 2022, που συνεχίζεται και το 2023, προήλθε από την αγορά των ψυγείων (κυρίως λόγω του επιδοτούμενου προγράμματος αντικατάστασης), των επαγγελματικών λύσεων - κυρίως στον ξενοδοχειακό τομέα - αλλά και τις αντλίες θερμότητας, μία αγορά που εμφάνισε άνοδο της τάξης του 100%.