ΓΔ: 1392.68 -0.35% Τζίρος: 20.16 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 11:49:00 DATA
Doha-Gowind
Φωτο: Fincantieri, Naval Group

Κορβέτες: Η νέα κίνηση από τους Ιταλούς και το «κρυφό» χαρτί των Γάλλων

Οι δύο ναυπηγικοί κολοσσοί σε συνεργασία με τα δύο κορυφαία ελληνικά ναυπηγεία διεκδικούν το πρόγραμμα των κορβετών του Πολεμικού Ναυτικού προσφέροντας πολύ σημαντικά ανταλλάγματα.

Κλιμακώνεται η «ναυμαχία» για τις κορβέτες του Πολεμικού Ναυτικού, καθώς οι δύο βασικοί διεκδικητές, Naval Group και Fincantieri ανασυντάσσονται και ετοιμάζονται για την τελική επιλογή που θα γίνει από την επόμενη κυβέρνηση.

Όπως αναφέρουν καλά πληροφορημένες πηγές του Ναυτικού, το πρόγραμμα των κορβετών είναι απολύτως απαραίτητο να προχωρήσει όχι απλώς άμεσα αλλά… χθες. Οπότε η νέα κυβέρνηση θα πρέπει να το θέσει σε προτεραιότητα, αφού τα νέα πλοία είναι απολύτως απαραίτητα για την ανανέωση του Στόλου του Πολεμικού Ναυτικού.

Στο πνεύμα αυτό λοιπόν η ιταλική Fincantieri άνοιξε πρώτη τα «χαρτιά» της και σε συνεργασία με την ONEX Shipyards & Technologies σχεδιάζουν την μετατροπή των Ναυπηγείων Ελευσίνας σε κέντρο κατασκευής πλοίων παγκόσμιας κλάσης.

Όπως ανέφεραν οι δύο εταιρείες, η νέα συνεργασία περιλαμβάνει μια νέα γραμμή παραγωγής πλοίων παγκόσμιας κλάσης υπό την σκέπη της αμυντικής ναυπηγικής εταιρείας του Ομίλου, την ONEX Elefsis Naval & Maritime, που προβλέπει από την κατασκευή κορβετών μέχρι και των πιο προηγμένων πλοίων επιφάνειας, και δη φρεγατών, προσφέροντας στο Πολεμικό Ναυτικό σύγχρονες, διαλειτουργικές λύσεις υψηλή τεχνολογίας ώστε να αναβαθμίσει σημαντικά τις επιχειρησιακές του δυνατότητες στην Ανατολική Μεσόγειο.

Μάλιστα αυτό που είναι το μεγάλο δέλεαρ της πρότασης της Fincantieri εκτός από την κορβέτα FCx30 (Doha) που προτείνουν για το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό είναι και τα διεθνή προγράμματα που συμμετέχει ο ιταλικός κολοσσός και θα μπορούσαν να συμμετέχουν τα Ναυπηγεία Ελευσίνας.

Άλλωστε η Fincantieri συμμετέχει ενεργά στο έργο European Patrol Corvette (EPC) - το οποίο συγχρηματοδοτείται από την ελληνική κυβέρνηση και αποτελεί μέρος των έργων PESCO (Μόνιμη Διαρθρωμένη Συνεργασία), ενώ έχει επίσης αναλάβει την κατασκευή των νέων φρεγατών πολλαπλών αποστολών με κατευθυνόμενους πυραύλους κλάσης Constellation για το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ. 

Οπότε τα Ναυπηγεία Ελευσίνας θα μπορούσαν, επεκτείνοντας τις δραστηριότητές τους, να συμμετέχουν σε αυτά τα νέα κατασκευαστικά προγράμματα και MRO (Maintenance, Repair and Overhaul - Συντήρηση, επισκευή και αναμόρφωση).

Η ιταλική Fincantieri και η ΟΝΕΧ μιλούν για προσφορά λύσης «πακέτου» κορβετών και φρεγατών στο Πολεμικό Ναυτικό, με δημιουργία 2.400 νέων θέσεων εργασίας, δημιουργία γραμμής παραγωγής για το Πολεμικό Ναυτικό και για άλλους Στόλους καθώς και δημιουργία κέντρου αριστείας για την περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου.

Η γαλλική αντιπρόταση και το «κρυφό» χαρτί

Από την πλευρά της γαλλικής Naval Group με την κορβέτα GoWind, το σίγουρο είναι ότι μέχρι στιγμής δεν έχουν φανερώσει το «κρυφό» τους χαρτί, το οποίο και ετοιμάζονται να «παίξουν» τις επόμενες εβδομάδες.

Όπως έχουν δείξει οι Γάλλοι της Naval δεν καταθέτουν εύκολα τα όπλα και στη «ναυμαχία» των κορβετών και είναι διατεθειμένοι να κάνουν πολλά για να την κερδίσουν. Το έχουν αποδείξει άλλωστε και στο πρόγραμμα των φρεγατών FDI, που όπως μαθαίνουμε δεν κλείνουν την «πόρτα» στην επέκταση της option της σύμβασης για μία ακόμη φρεγάτα, παρά το γεγονός ότι χρονικά αυτή η δυνατότητα λήγει τέλος Ιουνίου, όταν η νέα κυβέρνηση θα έχει μόλις αναλάβει.

Η γαλλική εταιρεία, που έχει φτιάξει θυγατρική στην Ελλάδα και συνεργάζεται με μεγάλη επιτυχία με ελληνικές αμυντικές εταιρείες (Ναυπηγεία Σαλαμίς, Mevaco, Prisma, Mallionda, Theon, κ.α.) για το πρόγραμμα των φρεγατών FDI σχεδιάζει να χτίσει τις κορβέτες GoWind σε συνεργασία με τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά.

Άλλωστε για το πρόγραμμα των κορβετών η Naval είχε προσφέρει συμμετοχή της εγχώριας αμυντικής βιομηχανίας πάνω από το 30% του προγράμματος ώστε να δημιουργηθούν μεταξύ άλλων και θέσεις εργασίας υψηλής εξειδίκευσης. 

Υπενθυμίζεται ότι η Συμφωνία Σύμπραξης που υπεγράφη τον Μάρτιο του 2023 μεταξύ NAFS (Ναυπηγείων Σκαραμαγκά) και Naval Group περιλαμβάνει την αναβάθμιση υποδομών και εξοπλισμού των ναυπηγείων καθώς και η Μεταφορά Τεχνολογίας (ToT), η οποία θα ωφελήσει το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό και την ελληνική βιομηχανία και επίσης θα εγγυηθεί την έγκαιρη παράδοση των πολεμικών πλοίων Gowind HN και να δοθεί η δυνατότητα κατασκευής και υποστήριξης και άλλων πολεμικών πλοίων με πρόσβαση σε άλλες αγορές.
 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

businessdaily-Fregata-Nearxos
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Όπλο στρατηγικής κρούσης στο Ναυτικό: Τι σημαίνει η προμήθεια των Scalp

Ο Scalp Naval είναι ένας από τους πιο ισχυρούς πυραύλους Cruise που μπορεί να πλήξει θωρακισμένες εγκαταστάσεις και υποδομές υψηλής στρατηγικής αξίας σε μεγάλο βάθος, ακόμη και άνω των 1.000 χλμ.
Belharra, Fregates, Gallia, France
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Διαπραγμάτευση ευρώ προς ευρώ για την αναβάθμιση των φρεγατών ΜΕΚΟ

Η καθυστέρηση της συμφωνίας για τις φρεγάτες διογκώνει το κόστος, ενώ τα εξοπλιστικά προγράμματα έχουν τεθεί σε αυστηρούς δημοσιονομικούς περιορισμούς. Επαναξιολόγηση αμυντικών δαπανών σε ορίζοντα 12ετίας.
businessdaily-Constellation-Fincantieri
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Έπεσε σε... κύματα το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού του Πολεμικού Ναυτικού

Η τριετής καθυστέρηση στο αμερικανικό πρόγραμμα για τις φρεγάτες Constellation δημιουργεί νέα δεδομένα και στα ελληνικά εξοπλιστικά προγράμματα. Επανέρχεται στο προσκήνιο το πρόγραμμα για τις κορβέτες.
businessdaily-Fregata-YDRA
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Η περιπέτεια των φρεγατών ΜΕΚΟ: Τι θα γίνει με την αναβάθμισή τους

Σε ηλικία 31 ετών επιχειρεί η φρεγάτα Ύδρα στην Ερυθρά Θάλασσα, ύστερα από... «ρετούς». Ανεβαίνει στα 800 εκατ. το κόστος αναβάθμισης των τεσσάρων φρεγατών ΜΕΚΟ και προβληματίζει το υπ. Άμυνας.