ΓΔ: 1397.63 0.94% Τζίρος: 86.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
Φώτο: Giorgos Zachos / SOOC

Με δύο σταθμάρχες και μείωση δρομολογίων η επανεκκίνηση για τα τρένα

«Εάν υπήρχε σύστημα τηλεδιοίκησης το δυστύχημα θα είχε αποφευχθεί», παραδέχθηκε ο υπ. Μεταφορών. Πρώτος στόχος η ολοκλήρωση της τεχνολογικής αναβάθμισης των σιδηροδρόμων. Επικοινωνία Μητσοτάκη με τον επικεφαλής της Alstom.

Δύο σταθμάρχες παντού, μείωση δρομολογίων και απόλυτη εξασφάλιση της ασφάλειας είναι το τρίπτυχο προκειμένου να ξεκινήσει εκ νέου η λειτουργία του σιδηροδρόμου, όπως τόνισε ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, κ. Γ. Γεραπετρίτης

Για το θέμα της επανεκκίνησης του σιδηροδρόμου, ο υπουργός Επικρατείας και Μεταφορών ανέφερε πως είναι σημαντικό να μπορέσει να ξεκινήσει εκ νέου, να μην περιμένουμε, δηλαδή, την ολοκλήρωση της τεχνολογικής αναβάθμισης. Όπως εξήγησε, θα πρέπει να στηρίξουμε την εμπιστοσύνη του κοινού στον σιδηρόδρομο.

Ταυτόχρονα, όμως, διευκρίνισε, ότι έως ότου ολοκληρωθεί η τεχνολογική αναβάθμιση, η επανεκκίνηση θα γίνει μόνο υπό όρους απόλυτης ασφάλειας. «Η επιθυμία μας είναι τα δρομολόγια να επανεκκινήσουν το συντομότερο δυνατόν, ακόμα και μέχρι το τέλος του μήνα. Τις επόμενες ημέρες θα έχουμε συζητήσεις για μείωση δρομολογίων και λιγότερους σταθμούς. Όλη η επιχείρηση αυτή θα γίνει με απόλυτο συντονισμό της κυβέρνησης, των φορέων λειτουργίας, με τον λειτουργούντα το εμπορικό κομμάτι και τους εργαζομένους. Η επανεκκίνηση θα γίνει μόνο με όρους απόλυτης ασφάλειας. Με δύο σταθμάρχες στους σταθμούς πράγμα που σημαίνει ότι μπορεί να υπάρξει μείωση μεταφορικού έργου και με μεγαλύτερο συντονισμό στο πλαίσιο των τεχνολογικών δυνατοτήτων που έχουμε σήμερα», τόνισε ο υπ. Μεταφορών. 

Ο κ. Γεραπετρίτης ξεκίνησε τις ανακοινώσεις, εκφράζοντας την οδύνη και τον σπαραγμό του, όπως χαρακτηριστικά είπε, για την «πρωτοφανή εθνική τραγωδία που μας σημάδεψε όλους». «Η οδύνη θα πρέπει να βρει κάθαρση», πρόσθεσε.  Η ευθύνη που αναλογεί στην κυβέρνηση έχει αναληφθεί, τόνισε ο Γ. Γεραπετρίτης.

 «Οφείλω και πάλι να ζητήσω συγγνώμη εκ μέρους της κυβέρνησης και εμού προσωπικά απέναντι στις οικογένειες των θυμάτων, σε όλους τους Έλληνες πολίτες για το ότι δεν μπορέσαμε να αποτρέψουμε αυτό το απίστευτο δυστύχημα. Η συγγνώμη είναι εντελώς ειλικρινής, δεν είναι προσχηματική και δεν προσπαθεί να αποσείσει οποιαδήποτε πραγματική ευθύνη», πρόσθεσε. Ο υπουργός Επικρατείας και Μεταφορών-Υποδομών, εξ αρχής ξεκαθάρισε ότι δεν υπάρχει καμία διάθεση κυβερνητικής παρέμβαση αφενός στη δικαστική έρευνα αφετέρου στη διοικητική έρευνα που θα διεξαγάγει ομάδα τεχνοκρατών. Όπως συμπλήρωσε, δεν είναι ώρα για αντιπαράθεση.

Υπογράμμισε πως ανεξάρτητα των λαθών σε ανθρώπινο επίπεδο, εάν είχαμε ένα πλήρες σύστημα τηλεδιοίκησης στη χώρα το δυστύχημα δεν θα είχε συμβεί. Και με αυτόν τον τρόπο έθεσε το ζήτημα ολοκλήρωσης των έργων που συνδέονται με τη λειτουργία του σιδηροδρόμου.  Παράλληλα, ο κ. Γεραπετρίτης ευχαρίστησε όλους όσοι ενεπλάκησαν στην αντιμετώπιση των συνεπειών της τραγωδίας από την πρώτη στιγμή.

Αναφερόμενος στην έλλειψη προσωπικού αναγνώρισε το πρόβλημα και έκανε λόγο για σημαντική μείωση προσωπικού την τελευταία 15ετία. Παράλληλα, μίλησε και για τις προσπάθειες αναπλήρωσης των κενών από την παρούσα κυβέρνηση. Σύμφωνα με τον ίδιο, προσελήφθησαν περί τα 200 άτομα με δελτίο παροχής υπηρεσιών, σταθμάρχες, κλειδούχοι και τεχνικοί, ενώ για πρώτη φορά δρομολογήθηκε η πρόσληψη μόνιμων εργαζομένων. Το 2021 έγινε διαγωνισμός για την πρόσληψη 117 ατόμων, εκ των οποίων 36 είναι σταθμάρχες. Και το 2022 πρόσληψη ακόμη 100 μονίμων.

Διαβεβαίωσε ότι θα γίνουν όλες οι αναγκαίες ενέργειες για να προχωρήσει με ταχύτατους ρυθμούς η σύμβαση για τον τεχνολογικό εξοπλισμό των ελληνικών σιδηροδρόμων. Για αυτό, όπως έκανε γνωστό, ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, επικοινώνησε με τον διευθύνοντα σύμβουλο της μητρικής εταιρείας Alstom (Γαλλίας). Έδωσε, δε, σαφή εντολή για την αποπεράτωση του έργου το ταχύτερο δυνατόν. Αίτημα στο οποίο η γαλλική εταιρεία επέδειξε πλήρη κατανόηση. Εξάλλου, ο υπουργός δεσμεύτηκε να παρουσιάσει σύντομα το χρονοδιάγραμμα και πρόσθεσε ότι ο ίδιος θα βρίσκεται πάνω από την υλοποίηση του έργου.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Gerapetritis, Kyvernisi
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ελληνογαλλική συμφωνία για μεταφορά τεχνογνωσίας σε θέματα σιδηροδρόμων

Η εν λόγω συμφωνία θα εξειδικευτεί στη συνέχεια με ειδικότερες συμφωνίες μεταξύ των αρμοδίων φορέων, ιδίως της Société Nationale des Chemins de fer Français (SNCF) και του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΟΣΕ).
Christos Staikouras, Xristos Staikouras
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Χρ. Σταϊκούρας: Στο τέλος του 2024 ο νέος δημόσιος φορέας για τα τρένα

Όπως ανέφερε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών έχει εξασφαλιστεί η αναγκαία χρηματοδότηση για να γίνει, για πρώτη φορά, η αντικατάσταση 90 αυτόματων συστημάτων ισόπεδων διαβάσεων και εξασφαλίστηκαν οι πόροι για τον καθαρισμό από δέντρα και χόρτα.
Chistos Staikouras
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Σταϊκούρας: Τρένο θα συνδέει Ελλάδα – Βουλγαρία – Ρουμανία - Ουκρανία

Ειδικότερα, το τρένο, σε πρώτη φάση πιλοτικά, θα συνδέει τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης και της Θεσσαλονίκης, με τα λιμάνια του Ρούσε της Βουλγαρίας και της Κωστάντζας στη Ρουμανία, με την Μολδαβία και την Ουκρανία.
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Γεραπετρίτης: Αναβαθμίσαμε το επίπεδο ασφάλειας, συνεχίζεται η έρευνα

Στο πρώτο δρομολόγιο με αναχώρηση από τον σταθμό Λαρίσης για Καλαμπάκα ταξιδεύει ο υπουργός Επικρατείας και αρμόδιος για θέματα Υποδομών και Μεταφορών Γιώργος Γεραπετρίτης, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ Παναγιώτης Τερεζάκης και στελέχη της Hellenic Τrain.
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Μ. Παπαδόπουλος: Τον Σεπτέμβριο θα έχει ολοκληρωθεί η τηλεδιοίκηση

Ο υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών σημείωσε πως πρέπει να διασφαλιστούν οι προϋποθέσεις να μην υπάρξει ξανά παρόμοιο δυστύχημα με αυτό που συνέβη στα Τέμπη και να δημιουργηθεί ένα αίσθημα ασφάλειας για τους πολίτες.