ΓΔ: 1480.23 -0.15% Τζίρος: 72.57 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Pixabay

Γερμανικός Τύπος: Αντιπερισπασμός Μητσοτάκη τα περί ανθρώπινου λάθους

Σύμφωνα με αρθρογράφο της Frankfurter Allgemeine Zeitung το δυστύχημα στα Τέμπη αποτελεί πλήγμα όχι μόνο για την κυβέρνηση αλλά και τον ίδιο τον πρωθυπουργό.

Τη διαδρομή με το τρένο ανάμεσα στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη ως μια από τις πιο όμορφες σιδηροδρομικές γραμμές της Ευρώπης, αλλά και ιστορική μαζί, περιγράφει ο Μίχαελ Μάρτενς, αρθρογράφος της Frankfurter Allgemeine Zeitung, γνώστης της Ελλάδας, όπως αναφέρει η ελληνική υπηρεσία της Deutsche Welle.

Αναφέρεται στην εντυπωσιακή γέφυρα πάνω από το ποτάμι του Γοργοπόταμου, όπου το 1942 ομάδα Βρετανών σαμποτέρ και Ελλήνων ανταρτών την ανατίναξε με αποτέλεσμα να διακοπεί επί εβδομάδες ο ανεφοδιασμός του Γερμανικού Αφρικανικού Σώματος, που εκτός από την Ιταλία, έκανε κι αυτήν τη διαδρομή.

Δεν θα ξεφύγει με τέτοιες δικαιολογίες

«Στη σημερινή Ελλάδα ωστόσο», συνεχίζει, «η διαδρομή Αθήνα - Θεσσαλονίκη διαδραματίζει δευτερεύοντα ρόλο, οι περισσότεροι ταξιδεύουν με το αεροπλάνο ή χρησιμοποιούν τον αυτοκινητόδρομο και αμέσως μετά το τρένο. Όπως παντού στην νοτιοανατολική Ευρώπη, έτσι και στην Ελλάδα, το δίκτυο φέρνει σημάδια εγκατάλειψης δεκαετιών. Το 2018 η Ελλάδα διαθέτει σε χρήση μικρότερο σιδηροδρομικό δίκτυο από ότι το 1938».

Ο αρθρογράφος επισημαίνει ότι πολλές φορές στο παρελθόν επισημάνθηκαν δημόσια οι ελλείψεις και έγιναν προειδοποιήσεις. «Εάν τώρα μετά από σχεδόν 4 χρόνια στην εξουσία ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης προσπαθεί να υποβαθμίσει το δυστύχημα με σχεδόν 60 νεκρούς ως ένα "ανθρώπινο λάθος" του σταθμάρχη Λάρισας, αυτό είναι πάνω από όλα ένας ελιγμός αντιπερισπασμού ενόψει των επικείμενων βουλευτικών εκλογών.

Οι πρώτες διαδηλώσεις δείχνουν ότι ο Μητσοτάκης μάλλον δεν θα ξεφύγει και τόσο εύκολα με τέτοιες δικαιολογίες. Η αποτυχία είναι συστημική και κρατά χρόνια. Αλλά και οι δηλώσεις της αριστερής αντιπολίτευσης ότι η τραγωδία οφείλεται αποκλειστικά στα μέτρα λιτότητας και τις αναγκαστικές ιδιωτικοποιήσεις, ενώ όλα πριν ήταν μια χαρά, είναι πολύ κοντόφθαλμες. Διότι δεν ήταν έτσι. Η Ελλάδα είχε μεγάλες δυσκολίες να βρει το 2017 επενδυτή για την κρατική ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Τα υποτιθέμενα ασημικά δεν ήταν καθόλου ασημικά».

Ο Γερμανός αρθρογράφος παραθέτει κι ένα αρνητικό ρεκόρ από το Μεσογειακό Ινστιτούτο Ερευνητικού Ρεπορτάζ, σύμφωνα με το οποίο από το 2010 μέχρι το 2018 στην Ελλάδα έχασαν τη ζωή τους σε σιδηροδρομικά δυστυχήματα 137 άνθρωποι και περίπου 100 τραυματίστηκαν.

Σε αναλογία μεγέθους και συχνότητας κυκλοφορίας στο σιδηροδρομικό δίκτυο αποτελεί μια θλιβερή πρωτιά στην ΕΕ. «Είναι αμφίβολο αν το τελευταίο δυστύχημα θα αλλάξει κάτι» είναι η πρόβλεψή του.

«Οι πολιτικοί στα Βαλκάνια πετούν ή οδηγούν, δεν παίρνουν τραίνο, κι έτσι δεν παρατηρούν την άθλια κατάσταση των σιδηροτροχιών και πολλών σταθμών στις χώρες τους. Στην Ελλάδα η Κίνα δείχνει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για επέκταση του σιδηροδρομικού δικτύου επιδιώκοντας καλύτερη σύνδεση ανάμεσα στο λιμάνι του Πειραιά, που ακμάζει, και την Πράγα. Πρόσφατα μάλιστα έγινε γνωστό ότι προωθεί τον εκσυγχρονισμό της γραμμής Βελιγράδι - Νις», σημειώνει.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

M. Κατρίνης: Ένα καρτέλ απληστίας λεηλατεί το εισόδημα των πολιτών

Όπως είπε ο ο υπ. Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ: «Ο κ.Μητσοτάκης μιλώντας για ευρωπαϊκό πρόβλημα δεν πείθει κανέναν. Και αποδεικνύει ότι το πρόβλημα για τη χώρα είναι πλέον ο ίδιος και η κυβέρνηση του.
businessdaily-Mitsotakis-Vouli
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Μητσοτάκης: Στήριξη καταναλωτών με έκτακτο τέλος στην ενέργεια

«Τις τελευταίες 10 ημέρες είδαμε μία τεράστια έξαρση τιμών στη χονδρική ενέργεια ηλεκτρικής ενέργειας δεν αφορά μόνο την Ελλάδα αλλά όλη την νοτιοανατολική Ευρώπη» επισήμανε ο κ. Μητσοτάκης.
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Μιχάλης Κατρίνης: Τα κόμματα δεν είναι κέντρα διερχομένων

Ο υποψήφιος Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ τόνισε ότι είναι αποφασισμένος να μη συμβιβαστεί με την εικόνα ενός μικρομεσαίου κόμματος του 13% και του 15% που θα έχει στόχο τη δεύτερη θέση. «ΠΑΣΟΚ και Μητσοτάκης δεν πάνε μαζί»
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Κ. Μητσοτάκης: Να τηρήσει τη συμφωνία η κυβέρνηση της Β. Μακεδονίας

Ο πρωθυπουργός αναφορικά με την τακτική που ακολουθεί η κυβέρνηση της Β. Μακεδονίας τόνισε πως οι συμφωνίες πρέπει να τηρούνται και οι χώρες που θέλουν να ενταχθούν στην Ευρώπη πρέπει να τηρούν το διεθνές δίκαιο.
businessdaily-Mitsotakis-Sakellaropoulou
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Mητσοτάκης: Έχουμε πραγματική αποκλιμάκωση των τιμών στο σούπερ μάρκετ

Ο πρωθυπουργός τόνισε στη συνάντησή του με την ΠτΔ «η προσπάθειά μας θα συνεχιστεί έως ότου ο πληθωρισμός επιστρέψει στα προ κρίσης επίπεδά του και θα επιμένουμε σε μία αγορά η οποία λειτουργεί με διαφάνεια».