ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
Super-Market
Φωτο: Shutterstock

Μεγάλη ανάπτυξη από μικρά super market: Πώς κινούνται τώρα οι αλυσίδες

Η ακρίβεια αλλάζει τις συνήθειες των καταναλωτών, που προτιμούν όλο και περισσότερο τα ψώνια στη διάρκεια της εβδομάδας από μικρά καταστήματα και οι αλυσίδες ακολουθούν τη νέα τάση της αγοράς.

Η καταναλωτική κόπωση που παρατηρείται στη διάρκεια των τελευταίων –άρχισε με την εκδήλωση της οικονομικής κρίσης και επιταχύνθηκε εκ νέου από το 2022 με την έξαρση του πληθωρισμού– αλλάζει και τις καταναλωτικές συνήθειες. Δεν είναι τυχαίο ότι καταγράφεται στις έρευνες αγοράς ραγδαία ανάπτυξη των πωλήσεων που εμφανίζουν τα μικρά καταστήματα, μέχρι 400 τ.μ.

Είναι εντυπωσιακό το γεγονός ότι μεταξύ όλων των κατηγοριών των καταστημάτων, τα μικρότερης κατηγορίας έχουν την υψηλότερη ανάπτυξη. Κινείται σε επίπεδα άνω του 15%! Η ανάπτυξη τους βασίζεται στην αδυναμία μεγάλου μέρους των καταναλωτών να πραγματοποιήσουν μία φορά την εβδομάδα –συνήθως το Σάββατο– τις εβδομαδιαίες τους αγορές. Η εξέλιξη αυτή τροποποιεί και την επιχειρηματική στρατηγική των μεγάλων αλυσίδων.

Βέβαια, πρόκειται για μία σχετικά μικρή αγορά. Σύμφωνα με τις υπάρχουσες εκτιμήσεις δεν υπερβαίνει τα 250 εκατ. ευρώ. Ο ρυθμός ανόδου της όμως δείχνει πως υπάρχουν ευοίωνες προοπτικές. Μέχρι πριν από λίγα χρόνια στη συγκεκριμένη αγορά τον πρώτο λόγο είχαν τα καταστήματα «ΟΚ», τα οποία αναπτύσσονται αποκλειστικά με franchise. Σήμερα η εταιρεία η οποία τα αναπτύσσει διαθέτει 146 καταστήματα και Grossery, που ανήκουν στην κατηγορία των μικρών καταστημάτων, αλλά είναι μεγαλύτερου εμβαδού από τα «OΚ».

Στην εν λόγω αγορά πριν από χρόνια είχε αρχίσει να δραστηριοποιείται η ΑΒ Βασιλόπουλος, όμως στη διάρκεια των τελευταίων 4 χρόνων η ανάπτυξη της συγκεκριμένης κατηγορίας έχει γίνει με αρκετά συστηματικό τρόπο και έχει πάρει κεντρική θέση στη στρατηγική της εταιρείας. Σήμερα διαθέτει 161 καταστήματα -«και δεν έχει κλείσει ακόμη ο χρόνος», όπως λένε τα στελέχη της. Φέτος, άνοιξαν 46 καταστήματα franchising και τα επόμενα δύο χρόνια έχει προγραμματιστεί η δημιουργία άλλων 100 καταστημάτων.

Στην ίδια στρατηγική επιλογή έχει οδηγηθεί πρόσφατα και η Μετρό ΑΕΒΕ. Διαθέτει ήδη 11 καταστήματα και μέχρι το τέλος του χρόνου προβλέπεται να προσθέσει άλλα 7 καταστήματα. Ενώ για το 2024 σχεδιάζει την δημιουργία ακόμη 30 καταστημάτων. Παράλληλα, τα express market που είναι συνδεδεμένα με τη Μασούτης ΑΕ πρόκειται αναμορφωθούν – αρκετά από αυτά – και να αποκτήσουν και την επωνυμία «Μασούτης».

Είναι προφανές ότι η εν λόγω αγορά αρχίζει και αποκτά ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ και ο ανταγωνισμός πλέον εντείνεται. Είναι βέβαιο ότι στην επόμενη περίοδο θα προσελκύσει την προσοχή και άλλων μεγάλων επιχειρήσεων του κλάδου, δεδομένου ότι πρόκειται για μία ιδιαίτερη κατηγορία η οποία συγκεντρώνει την προσοχή όλο και περισσότερων καταναλωτών.        

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

super-market-5%
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ιδιωτική ετικέτα και προσφορές, τα δύο «αντίδοτα» για την ακρίβεια

Ανέβηκε σχεδόν σε 27% η συμμετοχή των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στις πωλήσεις των σούπερ μάρκετ, ενώ πάνω από το 27% των πωλήσεων γίνονται με προσφορές. Έπεσε στο 0,2% ο πληθωρισμός των τροφίμων στο πεντάμηνο.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τι περιμένει η αγορά από τον Θεοδωρικάκο: Μηνύματα μέσω... προστίμων

Πολιτική... μαστιγίου ακολουθεί ο νέος υπουργός Ανάπτυξης, με κατακόρυφη αύξηση των προβλεπόμενων προστίμων, παρότι οι τιμές βρίσκονται ήδη σε πτώση και αναμένεται να υποχωρήσουν ταχύτερα από τον Οκτώβριο.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα ραντεβού Θεοδωρικάκου για την ακρίβεια και ο νέος στόχος της κυβέρνησης

Ποιοι ήταν οι πρώτοι παράγοντες της αγοράς που συνάντησε ο νέος υπουργός Ανάπτυξης και ποιο μήνυμα μετέφερε. Στόχος πλέον δεν είναι είναι να συγκρατηθεί ο πληθωρισμός τροφίμων, αλλά να γίνει αρνητικός.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ξέσπασε πόλεμος τιμών των σούπερ μάρκετ στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας

Ανοικτή επίθεση Lidl με συγκρίσεις τιμών σε προϊόντα private label και μειώσεις τιμών σε 80 προϊόντα. Ο ανταγωνισμός αναμένεται να παρασύρει χαμηλότερα και τις τιμές στα επώνυμα προϊόντα.
Super-Market
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Από τον Απρίλιο έγινε η πρώτη μείωση τιμών στα ράφια των σούπερ μάρκετ

Το ποσοστό της μείωσης ήταν 0,1%, σύμφωνα με την έρευνα της Circana, ενώ αυξήθηκαν ο όγκος και η αξία των πωλήσεων. Αυξήθηκε το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας και διαμορφώθηκε στο 27,1%.