ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
super market-trofima-ielka-prosfores-xristougenna
Φώτο: Shutterstock

Σε προσφορά επτά στα δέκα προϊόντα στα ράφια των σούπερ μάρκετ

Πρωτοφανή έκταση παίρνουν οι προσφορές από τις βιομηχανίες και τους πολυεθνικούς ομίλους, καθώς συρρικνώνεται ο όγκος των πωλήσεων, ενώ το μερίδιο της ιδιωτικής ετικέτας εκτινάχθηκε στο 25%.

Η συνεχιζόμενη συρρίκνωση του όγκου πωλήσεων και η εντυπωσιακή άνοδος των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας αναγκάζουν τις ελληνικές βιομηχανικές επιχειρήσεις, καθώς και τις θυγατρικές των πολυεθνικών ομίλων, να εντείνουν τις προσφορές τους σε επίπεδα υψηλότερα από κάθε άλλη φορά, με επτά στα δέκα προϊόντα να διατίθενται με προσφορά το α' εξάμηνο του έτους.

Σ΄ αυτό το πλαίσιο, οι θεσμικοί φορείς της βιομηχανίας έχουν ζητήσει –και φαίνεται πως έχουν εισακουστεί, όπως έχει γράψει το BD– στους επικείμενους ελέγχους των περιθωρίων κέρδους, να ληφθούν υπόψη οι τελικές τιμές πώλησης, συμπεριλαμβανομένων δηλαδή των προσφορών και όχι οι τιμές των τιμοκαταλόγων που εκδίδουν οι επιχειρήσεις προς το λιανεμπόριο. Το στοιχείο αυτό –κρίσιμο στη συγκεκριμένη περίπτωση- πρόκειται να αποτυπωθεί στην υπουργική απόφαση που θα υπογραφεί από τον υπουργό Ανάπτυξης κ. Κώστα Σκρέκα, εντός των προσεχών ημερών.

Αναλυτικότερα, σύμφωνα με την έρευνα της NielsenIQ, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας κατέχουν πλέον μερίδιο 24,8% -δηλαδή ένα στα τέσσερα προϊόντα είναι ιδιωτικής ετικέτας–, η πτώση του όγκου των πωλήσεων ανέρχεται στο 2,5%, δηλαδή όλη η ανάπτυξη που εμφανίζεται είναι πληθωριστική και το ποσοστό των προσφορών, σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, στο πρώτο εξάμηνο του 2023 ανέρχεται στο 69,3% αναφορικά με τα επώνυμα ταχυκίνητα προϊόντα των μεγάλων κατηγοριών. Μάλιστα, στην  κατηγορία των προϊόντων οικιακής φροντίδας, το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας είναι αρκετά πιο υψηλό, έχοντας φτάσει στο 35,2%, σχεδόν 2 ποσοστιαίες μονάδες υψηλότερα απ’ ότι ήταν στο κλείσιμο του 2022.

Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι ο τζίρος του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων αυξήθηκε κατά 8,7% στο πρώτο εξάμηνο του 2023 έναντι της αντίστοιχης περσινής  περιόδου. Η άνοδος οφείλεται τόσο από την αγορά των φρέσκων προϊόντων, κατά 9,2%, όσο και από των τυποποιημένων κατά 9,4%. Η αύξηση του τζίρου είναι καθαρά πληθωριστική, δηλαδή οφείλεται στις ανατιμήσεις, ενώ μειώθηκε ο όγκος των πωλήσεων. Τα λεγόμενα προϊόντα bazaar εμφανίζουν ανάπτυξη με ρυθμό 2,7, καθώς ήταν πιο συγκρατημένες οι ανατιμήσεις σε αυτή την κατηγορία. Οι μεγάλες κατηγορίες ταχυκίνητων προϊόντων (FMCG) οικιακής χρήσης, καθώς και της προσωπικής φροντίδας παρουσιάζουν σημαντική αύξηση πωλήσεων, ύψους 10,6% και 7,8% αντιστοίχως.

Ενδιαφέρον επίσης έχει το γεγονός ότι τη μεγαλύτερη ανάπτυξη παρουσιάζουν τα μεγαλύτερα καταστήματα (Hypermarkets, καταστήματα άνω των 2,500 τ.μ.), με αύξηση πωλήσεων 13,4%. Όπως επισημαίνει η NielsenIQ, το γεγονός αυτό οφείλεται ενδεχομένως στην αυξανόμενη τάση των καταναλωτών να αναζητούν περισσότερες προσφορές, καθώς και πιο χαμηλές/ανταγωνιστικές τιμές. Επίσης, ο τουρισμός φαίνεται ήδη να έχει τονώσει σημαντικά την αγοραστική δυναμική της περιφέρειας, με αποτέλεσμα οι περιοχές της Κρήτης, αλλά και της Πελοποννήσου να εμφανίζουν τις πιο θετικές τάσεις ανάπτυξης, 14,2% και 10% αντίστοιχα.

Η εταιρεία σημειώνει πως μετά από την αύξηση ρεκόρ που σημειώθηκε στο τελευταίο τρίμηνο του 2022, κατά 13,5%, φαίνεται σταδιακά από την αρχή του 2023 να υπάρχει μια αποκλιμάκωση στο μέσο ποσοστό αύξησης των τιμών, το οποίο πάντως παραμένει διψήφιο, στο 11,1%, κατά το χρονικό διάστημα από αρχές Απριλίου ως 18 Ιουνίου.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Plithorismos, Inflation, Plythorismos, Times, Trofima
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πρέσινγκ από την κυβέρνηση στις πολυεθνικές για μειώσεις τιμών στα ράφια

Την Επιτροπή Ανταγωνισμού και τη ΔΙΜΕΑ ενεργοποιεί η κυβέρνηση, ενώ η Κομισιόν ανταποκρίθηκε θετικά στην πρωτοβουλία Μητσοτάκη. Σε ποια προϊόντα καταγράφονται ήδη μειώσεις τιμών.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Επίθεση σε δύο μέτωπα από την κυβέρνηση για μείωση τιμών στα σούπερ μάρκετ

Περισσότεροι έλεγχοι και πολύ βαριά πρόστιμα, έως 6 εκατ. ευρώ. Η Επιτροπή Ανταγωνισμού θα ερευνήσει αν οι πολυεθνικές επιβάλλουν ακριβότερες τιμές στην Ελλάδα από τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα ραντεβού Θεοδωρικάκου για την ακρίβεια και ο νέος στόχος της κυβέρνησης

Ποιοι ήταν οι πρώτοι παράγοντες της αγοράς που συνάντησε ο νέος υπουργός Ανάπτυξης και ποιο μήνυμα μετέφερε. Στόχος πλέον δεν είναι είναι να συγκρατηθεί ο πληθωρισμός τροφίμων, αλλά να γίνει αρνητικός.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ξέσπασε πόλεμος τιμών των σούπερ μάρκετ στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας

Ανοικτή επίθεση Lidl με συγκρίσεις τιμών σε προϊόντα private label και μειώσεις τιμών σε 80 προϊόντα. Ο ανταγωνισμός αναμένεται να παρασύρει χαμηλότερα και τις τιμές στα επώνυμα προϊόντα.