ΓΔ: 1397.63 0.94% Τζίρος: 86.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
Φώτο: Shutterstock

Ο Νοέμβριος έσωσε την παρτίδα για τον εμπορικό κόσμο

Σημαντική αύξηση του τζίρου χάρη σε Black Friday και Cyber Monday, πιθανόν να οδηγεί σε θετικό έδαφος τη μεταβολή των πωλήσεων για το 2019.

Σχετική ικανοποίηση εκφράζει ο εμπορικός κόσμος σε ότι αφορά την αγοραστική κίνηση κατά την περίοδο των εορτών, με κάποιες κατηγορίες προϊόντων να εμφανίζουν μεγαλύτερη κινητικότητα συγκριτικά με άλλες.

Κοινή διαπίστωση αποτελεί ωστόσο το γεγονός ότι ο Νοέμβριος απορρόφησε σημαντικό μερίδιο του διαθέσιμου εισοδήματος των καταναλωτών, χάριν στις προωθητικές ενέργειες των ημερών Black Friday και Cyber Monday αλλά και το δεκαήμερο προσφορών, με αποτέλεσμα ο Δεκέμβριος από άποψη τζίρου να παραμένει περίπου στα περσινά επίπεδα.

Εκπρόσωποι του εμπορικού κόσμου σημειώνουν ότι το 2019 έκλεισε με οριακή αύξηση -έως 2%- κυρίως χάρη στις δαπάνες που έγιναν τον προτελευταίο μήνα του έτους, ενώ εκφράζουν συγκρατημένη αισιοδοξία για την περίοδο των εκπτώσεων που ανοίγεται από την προσεχή Δευτέρα, 13 Ιανουαρίου.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου Αθήνας, κ. Στ. Καφούνη, αναμένεται θετική ανταπόκριση των καταναλωτών κατά την εκπτωτική περίοδο, δεδομένου ότι οι προσφορές θα αγγίξουν ακόμη και το 70%. Ο ίδιος σημειώνει ότι η εορταστική περίοδος ήταν κάποιες ημέρες θετική, ωστόσο η εικόνα διαφοροποιείται στην διάρκεια της περιόδου, τόσο ανά κατηγορία προϊόντος όσο και σε συνάρτηση με τις δυσμενείς καιρικές συνθήκες.

Τα ηλεκτρονικά είδη είχαν φέτος την τιμητική τους, όπως επίσης και τα καλλυντικά, στα οποία έγιναν σημαντικές προωθητικές ενέργειες καθόλη την διάρκεια του Δεκεμβρίου. Σταθερή ζήτηση εμφανίζουν επίσης τα αθλητικά είδη, κατηγορία που αναμένεται να κινηθεί ιδιαιτέρως και κατά την εκπτωτική περίοδο. Ο κ. Καφούνης εκτιμά πάντως ότι το 12μηνο του 2019 έκλεισε με οριακή μείωση του τζίρου για τους εμπόρους, στοιχείο που μένει να επιβεβαιωθεί ωστόσο από τα επίσημα στοιχεία του ΕΣΑ αλλά και της Στατιστικής Υπηρεσίας.

Στα σημαντικά στοιχεία της φετινής περιόδου των εορτών συγκαταλέγεται και η συνεισφορά των τουριστών. Σύμφωνα με πληροφορίες, όπως προκύπτει από τις επιστροφές φόρων, η συνεισφορά των επισκεπτών από χώρες εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης, δύναται να αγγίζει ακόμη και το 15% του συνολικού τζίρου του εμπορίου -συμπεριλαμβανομένων και των σούπερ μάρκετ- αποδεικνύοντας εν μέρει έστω την επιδραστικότητα των μισθώσεων τύπου Airbnb για το σύνολο της αγοράς. Η αύξηση των ξένων επισκεπτών στη χώρα μας και κατά τους χειμερινούς μήνες προσθέτει τζίρο στην αγορά και εκτιμάται ότι καλύπτει σε έναν βαθμό τις απώλειες που θα προέκυπταν από το περιορισμένο διαθέσιμο των Ελλήνων, στην βάση της αδυναμίας της μεσαίας τάξης να καρπωθεί τα όποια οφέλη προκύπτουν για την ελληνική οικονομία από το τέλος των μνημονίων.

Σε ότι αφορά τέλος το 2020, κάποιοι έμποροι εκτιμούν ότι ο τζίρος δύναται να παρουσιάσει περαιτέρω αύξηση συγκριτικά με το 2019, σε χαμηλότερο όμως ποσοστό σε σχέση με την αύξηση του ΑΕΠ, και αυτό υπό την προϋπόθεση ότι δεν θα υπάρξουν έκτακτα δυσμενή πολιτικά ή γεωστρατηγικά γεγονότα στην περιοχή μας.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Οι τουρίστες στήριξαν την αγορά, προσδοκίες για την Black Friday

Το δίμηνο Σεπτεμβρίου - Οκτωβρίου αυξήθηκαν οι τουρίστες υψηλών εισοδημάτων, οι οποίοι συνεισέφεραν και στους εμπορικούς τζίρους. Ήδη «τρέχουν» οι προωθητικές ενέργειες για Black Friday και Cyber Monday.
vivlia
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Φρέναραν» οι τιμές στα σχολικά είδη, αυξημένος τζίρος στην αγορά

Αισιοδοξεί ο εμπορικός κόσμος για την εξέλιξη της φετινής περιόδου σχολικών αγορών, καθώς αρκετά είδη διατίθενται με μειωμένες τιμές. Ανησυχία για τις πλατφόρμες με πάμφθηνα είδη από την Κίνα που λειτουργούν χωρίς έλεγχο.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ο καύσωνας και η ακρίβεια έκαψαν τις πρώτες ημέρες των εκπτώσεων

Οι υψηλές θερμοκρασίες σε συνδυασμό με τον περιορισμό του διαθέσιμου εισοδήματος συμπιέζουν την αγοραστική κίνηση. Φόβοι ακόμη και για διψήφια πτώση. Τι λένε οι εκπρόσωποι των εμπόρων.