ΓΔ: 1482.43 1.23% Τζίρος: 89.73 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Kalathi-Noikokyrioy-Super-Market-Trofima
Φωτο: Menelaos Myrillas / SOOC

Μπαίνουν υποχρεωτικά και επώνυμα προϊόντα στο «καλάθι του νοικοκυριού»

Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων η υποχρεωτική συμμετοχή επωνύμων προϊόντων δεν αναμένεται να είναι περισσότερα από δέκα σε ισάριθμες κατηγορίες και θα αφορά κυρίως τις κατηγορίες τροφίμων.

Εντός των επόμενων ημερών αναμένεται να ολοκληρωθεί η διαδικασία που απαιτείται για την υποχρεωτική προσθήκη επώνυμων προϊόντων στο «καλάθι του νοικοκυριού», ενώ παράλληλα τον Φεβρουάριο θα κριθεί και τυπικά επιμήκυνση του.

Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων έχουν γίνει ήδη ανεπίσημες συζητήσεις με την Επιτροπή Ανταγωνισμού για την υποχρεωτική συμμετοχή των επωνύμων προϊόντων στο «καλάθι του νοικοκυριού» ενώ χθες το μεσημέρι απεστάλη προς την ανεξάρτητη αρχή και εγγράφως η πρόταση της πολιτικής ηγεσίας. Κι όπως έλεγαν οι σχετικές πηγές η προεργασία έχει γίνει και εντός της επόμενης εβδομάδας το αργότερο πρόκειται να εκδοθεί η θετική γνωμοδότηση της Επιτροπής Ανταγωνισμού.

Κατά τις ίδιες πηγές η υποχρεωτική συμμετοχή επωνύμων προϊόντων δεν αναμένεται να είναι περισσότερα από δέκα σε ισάριθμες κατηγορίες, ενώ δεν αποκλείεται να είναι και λιγότερα από δέκα. Κυρίως θα αφορά τις κατηγορίες των τροφίμων, στις οποίες κυριαρχούν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Η σχετική ρύθμιση τονίζουν οι ίδιες πηγές είναι έτοιμη και απομένει η γνωμοδότηση της Επιτροπής Ανταγωνισμού.

Εν τω μεταξύ θεωρείται σχεδόν βέβαιη η παράταση της εφαρμογής του «καλαθιού του νοικοκυριού». Ασφαλείς πληροφορίες από το υπουργείο Ανάπτυξης έλεγαν μιλώντας προς το BD ότι κριτήριο για την παράταση του «καλαθιού» θα είναι η εξέλιξη του πληθωρισμού τον Φεβρουάριο. Ανέφεραν συγκεκριμένα ότι «αν πχ ο πληθωρισμός πέσει στο 3% τότε δεν υπάρχει θέμα παράτασης, αν όμως συνεχίζει να κινείται σε υψηλά επίπεδα, τότε σίγουρα θα παραταθεί».

Αυτό σημαίνει πρακτικά πως θα ανακοινωθεί στις πρώτες ημέρες του Μαρτίου – σίγουρα πριν διαλυθεί η Βουλή. Η βέβαιη διάρκεια παράτασης, χωρίς την «ενοχλητική» εμπλοκή της Επιτροπής Ανταγωνισμού, είναι ένας μήνας, δηλαδή ως τις 30 Απριλίου. Δεν έχει όμως αποκλειστεί ακόμη και το ενδεχόμενο της τρίμηνης παράτασης – ως τις 30 Ιουνίου – αλλά σ΄αυτή την περίπτωση υπάρχει κίνδυνος οι «κόκκινες γραμμές» της  Επιτροπής Ανταγωνισμού, η οποία συνεπικουρούμενη αφανώς από τις βιομηχανίες επωνύμων προϊόντων, που πλήττονται από την ταχύτατη άνοδο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, να την κάνουν σχεδόν απαγορευτική.

Παράλληλα οι ίδιες πηγές έχουν από τώρα σχεδιάσει και ... «πασχαλινό καλάθι», το οποίο θα χρησιμοποιηθεί αρκούντως στην προεκλογική περίοδο, εφόσον τελικώς οι εκλογές γίνουν στις 9 Απριλίου. Μάλιστα οι σχετικές αναφορές του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στην προχθεσινή του συνέντευξη στο «καλάθι του νοικυριού», στη ΔΙΜΕΑ, αλλά και στο ισχυρό φαινόμενο της ακρίβειας, καταδεικνύει τις προεκλογικές προτεραιότητες της κυβέρνησης.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Επίθεση σε δύο μέτωπα από την κυβέρνηση για μείωση τιμών στα σούπερ μάρκετ

Περισσότεροι έλεγχοι και πολύ βαριά πρόστιμα, έως 6 εκατ. ευρώ. Η Επιτροπή Ανταγωνισμού θα ερευνήσει αν οι πολυεθνικές επιβάλλουν ακριβότερες τιμές στην Ελλάδα από τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πρωτοφανής απείθεια επιχειρήσεων: Έδιωξαν ελεγκτές της Επ. Ανταγωνισμού

Πρωτοφανής στα χρονικά η άρνηση ελέγχου από εταιρείες από πολλούς κλάδους τροφίμων (δημητριακών, γάλακτος, καφέ, μαρμελάδων, ροφημάτων και τυριών). Πρόστιμα θα εξετάσει με επείγουσες διαδικασίες η Ολομέλεια της Επιτροπής.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τι περιμένει η αγορά από τον Θεοδωρικάκο: Μηνύματα μέσω... προστίμων

Πολιτική... μαστιγίου ακολουθεί ο νέος υπουργός Ανάπτυξης, με κατακόρυφη αύξηση των προβλεπόμενων προστίμων, παρότι οι τιμές βρίσκονται ήδη σε πτώση και αναμένεται να υποχωρήσουν ταχύτερα από τον Οκτώβριο.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα ραντεβού Θεοδωρικάκου για την ακρίβεια και ο νέος στόχος της κυβέρνησης

Ποιοι ήταν οι πρώτοι παράγοντες της αγοράς που συνάντησε ο νέος υπουργός Ανάπτυξης και ποιο μήνυμα μετέφερε. Στόχος πλέον δεν είναι είναι να συγκρατηθεί ο πληθωρισμός τροφίμων, αλλά να γίνει αρνητικός.